Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet joutunut muuttamaan/piilottamaan itsestäsi kuuluaksesi joukkoon tai saadaksesi yhteisön hyväksynnän?

Vierailija
05.10.2019 |

Kysymys otsikossa.

AP on homo ja aloittaa: Olen aina joutunut miessukupuolisena piilottelemaan naismaisia piirteitäni, kuten:

Olin lapsena kiinnostunut paljon tyttöjen jutuista. Tykkäsin leikkiä kotia sekä barbeilla. Lisäksi oli hirmu hauskaa pukeutua tytöksi.

En muista tarkasti, mutta varmasti jossain ekan luokan ja eskarin välissä ymmärsin, etten voisi jatkaa näitä, mikäli haluan säästyä kiusaamiselta.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tuo esille sitä, että olen vegaani, koska usein siihen suhtadutaan varsin kriittisesti. ja toisaalta ei minuakaan kiinnosta mitä muut syö joten miksi muitakaan kiinnostaisi mun valinnat.

piilottelen tavallaan myös sitä, että viihdyn niin paljon yksin, ja viettäisin mieluummin aikaa yksin metsässä tai vuorilla kuin hillumassa jossain kaupungilla tai muualla vaan "hengaamassa".

Vierailija
42/73 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeiden käytön suhteen olen tietysti virallisesti kaapissa. Tosin en ystäville ja suvulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, hyvä ketju meni pilalle kristallidorkan takia. 

Vierailija
44/73 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, hyvä ketju meni pilalle kristallidorkan takia. 

Menikö sinusta, voi että olet lapsellinen.

Vierailija
45/73 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun piireissä joissa inhotaan persuja. En ole koskaan sanonut, että äänestän joka kerta vaaleissa persuja. 

Vierailija
46/73 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisuuden työpaikalla. En viittaa siihen, että työpaikka olisi neutraali arvoiltaan - toki on usein ollut.

Viittaan siihen, että en ole uskaltanut sanoa mitään. Minulta on jopa harjoittelijana tultu kysymään provosoivia kysymyksiä, ihan kuin olisin vastuussa kaikkien uskonyhteisöjen toiminnasta. Kahvipöydässä tms on jotkin työkaverit voineey heittää ikäänkuin provosoivaa läppää uskooni liittyvistä asioista (ovat tienneet muuta kautta/tehneet olettamuksia), se tuntuu pahalta. Mistään muista vähemmistöistä jos lauottaisiin vastaavaa kahvipöydässä ohimennen, ei sallittaisi ja varmasti saisi joku potkut. Mut sit jos on esimieskin läpässä mukana..

Eivät siis ole välttämättä olleet mitään kiusaamista, mutta selkeää "testaamista" jne. tai ainakin välinpitämättömyyttä. Ja minähän en ole voinut tähän sanoa mitään, jotten vaikuttaisi hankalalta uskovalta. :/

Lestadiolaisuus? Sellaista se kuule on, jopa valtamediassa kuulee vitsiä väännettävän, "eikä siitä pidä ottaa nokkiinsa, läppähän se vaan". Vaan vitsailepa jostain toisesta uskonryhmästä, niin olet pahimman luokan suvaitsematon. Kaksinaismoralismia parhaimmillaan. Mutta kun ei ole vaaraa terrorista niin mikäs siinä huudellessa. OHIS.

Vierailija
47/73 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen domina.

Olen aina tykännyt nahasta, lateksista ja seksistä -sekä vallastani miehiin.

Löydettyäni sopivan partnerin olen voinut siviilissä toteuttaa itseäni, hyvin yksityisesti.

Tuntemani ihmiset eivät tule koskaan tietämään tätä minusta. Olen kunniallinen, tylsä keski-ikäinen nainen kuivakkaassa työssä.

Vierailija
48/73 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilottelee arpiani, valitettavasti se ei aina onnistu.

Vierailija
49/73 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisuuden työpaikalla. En viittaa siihen, että työpaikka olisi neutraali arvoiltaan - toki on usein ollut.

Viittaan siihen, että en ole uskaltanut sanoa mitään. Minulta on jopa harjoittelijana tultu kysymään provosoivia kysymyksiä, ihan kuin olisin vastuussa kaikkien uskonyhteisöjen toiminnasta. Kahvipöydässä tms on jotkin työkaverit voineey heittää ikäänkuin provosoivaa läppää uskooni liittyvistä asioista (ovat tienneet muuta kautta/tehneet olettamuksia), se tuntuu pahalta. Mistään muista vähemmistöistä jos lauottaisiin vastaavaa kahvipöydässä ohimennen, ei sallittaisi ja varmasti saisi joku potkut. Mut sit jos on esimieskin läpässä mukana..

Eivät siis ole välttämättä olleet mitään kiusaamista, mutta selkewww.via ää "testaamista" jne. tai ainakin välinpitämättömyyttä. Ja minähän en ole voinut tähän sanoa mitään, jotten vaikuttaisi hankalalta uskovalta. :/

Siis täähän on lestadiolaisille ihan normaalia. Olen minäkin vastaavassa tilanteessa ollut.

Vierailija
50/73 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ruma mutta älykäs nainen ja jos olen itsevarma enkä leiki tyhmää ja nöyrää, hämmästyttävän suuri osa miehistä suhtautuu vihamielisesti.

Samanlaisia kokemuksia. 

Yleensäkin älykkyys, lukeneisuus ja pitkälle kouluttautuminen ovat sellaisia asioita, joihin moni suhtautuu vihamielisesti. En oikeastaan ymmärrä, miksi. 

Tyhmiä ärsyttää älykkäät ihmiset, koska luulevat, että se on jotenkin heiltä pois. Sääli, koska kyse on vain ahkeruudesta, johon jokainen pystyy jos vain haluaa.

Vierailija
51/73 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi puhua näkemyksistäni, koska muut suuttuvat vaikka vain ilmaisisin ajatukseni ääneen

(Ylikansoittuminen, tuotantoeläinten kohtelu, yksityisautoilu)

Vierailija
52/73 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media lietsoo vihaa ja negaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ruma mutta älykäs nainen ja jos olen itsevarma enkä leiki tyhmää ja nöyrää, hämmästyttävän suuri osa miehistä suhtautuu vihamielisesti.

Samanlaisia kokemuksia. 

Yleensäkin älykkyys, lukeneisuus ja pitkälle kouluttautuminen ovat sellaisia asioita, joihin moni suhtautuu vihamielisesti. En oikeastaan ymmärrä, miksi. 

Tyhmiä ärsyttää älykkäät ihmiset, koska luulevat, että se on jotenkin heiltä pois. Sääli, koska kyse on vain ahkeruudesta, johon jokainen pystyy jos vain haluaa.

Kuka suhtautuu vihamielisesti? Minkä sanovat syyksi? 🤨

Vierailija
53/73 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut tiedonhaluinen ja siitä syystä myös omannut melko nuoresta saakka laajat tiedot esimerkiksi historiasta. Arkielämässä tulee päivittäin vastaan tilanteita, joissa joku väittää jotain aivan naurettavaa asiaa historiallisena faktana tai on selkeästi ymmärtänyt jotain väärin/asian vierestä. Silloin en korjaa, vaan nyökytän vaan että elämä olisi helpompaa ja etten alkaisi vaikuttaa sietämättömältä. Sen vuoksi moni yllättyy jos joskus vaikka kysyy jotain aiheeseen liittyvää ja pääsen hänelle siitä luennoimaan. Selitin varmaan vähän huonosti mutta toivottavasti joku tajusi mitä haen takaa

Mä. NIIIIIN. Tiedän. Mistä. Sä. Puhut. Ylipäätään tyhmempänä esiintyminen on tuttua. Se, että on älykäs, sivistynyt ja ajattelee asioita eri tasoilla, on monesta jotenkin luotaantyötävää, joten on helpompaa tehdä itsestään vähän tyhmempi tarvittaessa.

😂

Vierailija
54/73 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aiemmin mainittu älykkyys.

Sen lisäksi pukeudun paljon vaatimattomammin ja tylsemmin, jotta sulautuisin massaan töissä yms. Kaupungilla sittem saatan olla enemmän hipsteri ja ihmiset eivät tunnista.

Piilottelen myös varallisuuttani, sillä olen lapsettomana melko hyvätuloisena, onnistunut keräämään melko hyvän sijoitusomaisuuden ja kaikilla muilla vaan tuntuu aina olevan kaikki rahat loppu.

Vierailija
55/73 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä "tyhmentäminen muiden tasolle" kuulostaa vain ylimieliseltä. Mitä te muiden ihmisten tyhmyydestä tai viisaudesta tiedätte?

Vierailija
56/73 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuluin joukkoon jo ennen kuin aloitin työt. Olin ahkera asiakas 😃 Ei mulla muuta piilotettavaa ole kuin lievä ujous, mutta sen voi hyvin peittää reippauden ja iloisen hymyn alle ☺️

Vierailija
57/73 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media lietsoo vihaa ja negaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisia kokemuksia. 

Toi ei ole totta, mutta usko miten haluat.

Vierailija
58/73 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä peittelen vain huumorintajuni ja puhenopeuteni. Asun Tampereella, joten on pakko puhua mitä tarkoittaa, ja tarkoittaa mitä puhuu, ja hyvin hitaasti. Oikeasti puhun n. viisi kertaa nopeammin ja puolet puheistani on pelkkää älyllistä viihdettä, itselleni ja hyvässä seurassa muille.

Vierailija
59/73 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin kun puhun kenelle tahansa joudun "tyhmentämään" itseani. Suurin osa ihmisistä tuntuu kehitysvammaisilta muhun verrattuna.

Vierailija
60/73 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut tiedonhaluinen ja siitä syystä myös omannut melko nuoresta saakka laajat tiedot esimerkiksi historiasta. Arkielämässä tulee päivittäin vastaan tilanteita, joissa joku väittää jotain aivan naurettavaa asiaa historiallisena faktana tai on selkeästi ymmärtänyt jotain väärin/asian vierestä. Silloin en korjaa, vaan nyökytän vaan että elämä olisi helpompaa ja etten alkaisi vaikuttaa sietämättömältä. Sen vuoksi moni yllättyy jos joskus vaikka kysyy jotain aiheeseen liittyvää ja pääsen hänelle siitä luennoimaan. Selitin varmaan vähän huonosti mutta toivottavasti joku tajusi mitä haen takaa

Mä. NIIIIIN. Tiedän. Mistä. Sä. Puhut. Ylipäätään tyhmempänä esiintyminen on tuttua. Se, että on älykäs, sivistynyt ja ajattelee asioita eri tasoilla, on monesta jotenkin luotaantyötävää, joten on helpompaa tehdä itsestään vähän tyhmempi tarvittaessa.

Jes, kohtalotoveri. Ja ärsyttäähän se kun on teinistä asti kerännyt tietoa ja voi viimein hyvällä omallatunnolla uskoa olevansa sivistynyt ja sitten joutua joka ilta hakkaamaan päätä seinään kun joku on innoissaan selittänyt kuinka keskiajalla kuningas käytti toogaa ja kaikki miehet oli ritareita (oikea esimerkki, valitettavasti). Vaikutan varmaan niin yksinkertaiselta kun en sano mitään mutta jos kerrankin korjaa niin se on murhaava katse ja armotonta mustamaalausta sitten, varsinkin jos henkilö on mies.

Sori, että yleistän yhden esimerkkisi perusteella, mutta jos todella seurustelet aikuisten ihmisten kanssa, jotka väittävät kuninkaiden käyttäneen toogaa ja kaikkien miesten olleen ritareita ja tällaista tapahtuu päivittäin, kun kerran joudut joka ilta hakkaamaan päätäsi seinään, mun on kyllä vähän vaikea uskoa sinunkaan olevan mitenkään erityisen sivistynyt tai älykäs. 

Ehkä ennemminkin siis niin, että sinä olet ihan ihan normaalilla tietomäärällä ja älyllä varustettu ja sinun ympärilläsi olevat ihmiset ovat normaalia tyhmempiä ja/tai alhaisemman sivistystason omaavia. Tällainen tilannehan korjaantuu helposti eli vaihdat seurasi meihin "taviksiin" ja voit iltaisin sivistää itseäsi lisää sen sijaan, että hakkaat päästäsi seinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan