Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon edustustilaisuuksissa työnsä puolesta käyvien naisten vaatetusketju

Vierailija
05.10.2019 |

Kuinka monella tuottaa päänvaivaa se, että työn vuoksi on monenlaisia tilaisuuksia ja pitäisi olla pukukoodin mukaisia vaatteita?

Minulla ala- ja yläosa ovat eri kokoa ja olen niin kyllästynyt ikuiseen vaatepaniikkiin, että aion mennä ompelijalle teettämään minulle jonkinlaisen yleisjuhlasetin, josta yhdistelemällä sitten voin selvitä edustustilaisuuksista ilman stressiä. Jo pelkkä tummansininen pikkumustan tyylinen mekko auttaisi minua suuresti.

Minun mielestäni on kohteliasta noudattaa pukukoodia ja haluan tehdä niin. Yhdisteltävien, laadukkaiden valmisvaatteiden valikoimat ovat onnettoman pienet Suomessa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole samanlaisia ongelmia?

Vierailija
2/11 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä Della Margaan, sieltä saa "eriparisetkin" vaatteita. Myös Ritva Fallan liikkeestä löytyy ja tietenkin on Andiata, mutta onko mahdollisuus yhdistellä eri kokoisia vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin muutaman sellasen "trikoisen" (venyvän mutta hyvälaatuisen siis) mekon, silloin ei yläosan ja alaosan erolla ole väliä, ja siihen pari blazeria tai jakkua. Koruilla ja huiveilla ja kengillä muuntelisin lookia.

Amazon.comista olen ostanut monta tällaista kokonaisuutta.

Vierailija
4/11 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea on pukuompelija sisko, suurin osa vaatteistani on hänen käsialaa tai muokattuja. Eri paria on minunkin ylä- ja alakroppa.

Vierailija
5/11 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän perustandardin mukaisia ole kuin vähän. Kaikki me muut ollaan jostain kohtaa pienempiä tai suurempia.

Vierailija
6/11 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanut muutaman perusmekon, jotka on mun vartalotyypin mukaisia. Mun ala- ja yläosat ei ole merkittävästi eri kokoisia, mutta vartalotyyppi on sellainen, että ihan kaikki ei sille käy.

Onneksi nämä kyseiset edustustilaisuudet on yleensä myös sellaisia, että siellä ei tarvitse eikä pidä pukeutua mihinkään näyttävään. Eli se perusperusmekko ilman mitään krumeluureja ja kikosteluja on just hyvä, sitä voi sitten asustaa haluamallaan lailla.

Itse olen myös luopunut trikoosta kokonaan, koska joko ne ovat tosi epämukavaa ja hiostavaa polyestersekoitetta tai ne ovat jotain parin pesun jälkeen haalistuvaa puuvilla/viskoosisekoitetta. Käytän yleensä kevyttä, ryhdikästä ja hyvinlaskeutuvaa villakangasta - mut on myönnettävä, että sitä on tarjolla aika vähän ja aika hintavana tavarana.

Vierailija
7/11 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän perustandardin mukaisia ole kuin vähän. Kaikki me muut ollaan jostain kohtaa pienempiä tai suurempia.

Ei olla. Minulle Riksin, Gary Weberin ja Andiatan koko 40 on kuin tehty. Voin ostaa sovittamatta. Escadan jakkujakin on muutama.

Vierailija
8/11 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla. Minulle Riksin, Gary Weberin ja Andiatan koko 40 on kuin tehty. Voin ostaa sovittamatta. Escadan jakkujakin on muutama.

Sinä olet se poikkeus. Monella on tosiaan erikokoiset ylä- ja alaosat. Sen vuoksi mieluiten kaksiosainen asu kunhan sellainen löytyy.

Vierailija
9/11 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelijalla teettäminen on hyvä vaihtoehto. Kannattaa satsata laadukkaisiin, pesun kestäviin materiaaleihin. Teetä ensin yksi asu, ja jos siitä tulee hyvin istuva, voit teettää samalla ompelijalla lisää. Jos et ole lopputulokseen tai palveluun tyytyväinen, etsi toinen ompelija.

Itselläni kävi ompelijalla niin, että ensimmäisessä sovituksessa huomattiin, ettei hartijoilla riitä kangas. Siitä ei lopulta saatu mitenkään hyvin istuvaa vaatetta. Kyllähän sitä käyttää voi, kunhan jättää ylimmän napin auki, mutta en todellakaan vie toista kertaa kankaitani sille ompelijalle.

Vierailija
10/11 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanelin jakku on luotto pukuni

Vierailija
11/11 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille tähän kirjoittaneille lohdun sanana, että ette voi mitenkään pukeutua tilaisuuksiinne huonoimmin kuin valtiovarainministeri Riikka Purra, joka tuntuu olevan tässäkin ihan pihalla. Katsokaa, miten huonosti tuo nainen pukeutuu ja tehkää toisin, älkää käyttäkö tilaisuuksissa halpahallin ylijäämävaraston löytöjä tai jotain muuta jostakin halvalla saatua täysin sopimatonta rytkyä niin pärjäätte jo pitkälle. Joku hillitty,laadukas ja sopiva tumma asu on aina hyvä valinta. Määrän sijasta kannattaa panostaa laatuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme