Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliturva muutettava vastikkeelliseksi

Vierailija
04.10.2019 |

Minusta toimeentulotuen eteen pitäisi tehdä jotain. Voitasiin vaikka sitten laittaa mettään risusavottaan tai vanhuksia ulkoiluttamaan. Kyllä kaikille jotain keksitään. Ei ole oiken että minun verorahoilla kustannetaan sossupummejen lusmuilu ja kaljan juonti. Kyllä toimeentulotuen eteen pitäisi velvoittaa jotakin tekemään

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman tien voisi siitä risumettään menosta maksaa ihan oikeaa palkkaakin. Mut eihän se teille sovi. 

No mitä merkitystä sillä maksetaanko palkka vai tuki. Rahaa molemmat on.

Itsekö ihan menisit risumettään painamaan, jotta tonnin saisit käteen kuussa? Niin varmaan.

Vierailija
22/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiseksi voitaisiin poistaa sumistuki. 3 miljardia kankkulan kaivoon.

Noh noh, kyllä pikkupalkkalainen pk-seudulla ansaitsee sen tuen. Toista on sitten sohvalla roikkujat kautta valtakunnan.

Minkä takia, Kannattaako tosta ilosta maksaa 3 miljardia???

Aiheuttaa niin paljon hintaväristymää ja yksi eniten väärinkäytetty tukimuoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei vanhuksiakaan nyt kuka tahansa voi käydä ulkoiluttamassa, turvallisuusriski ja hoitolaitoksen vastuulla jos jotain tapahtuu. Älytön ehdotus muutenkin, kyse on perusturvasta ei palkasta. Monia työssäkäyviä katkeroittaa palkan pienuus suhteessa tukien suuruuteen. Kyse onkin siitä että monella alalla palkat ovat naurettavan pieniä elinkustannuksiin nähden. Vika ei ole sosiaaliturvan tasossa vaan palkkatasossa.

Joopa joo. Kuinkas moni tälläkin palstalla mieluummin ostaa kaupasta jotain halpapeetä sen sijaan että vähän omaa mukavuuttaan rajoittamalla satsaa parempiin tuotteisiin? Ai no mutta kun eihän se käy. Kun ei oma omatunto tai periaate saa tulla oma perseen mukavuuden tielle.

Vierailija
24/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman tien voisi siitä risumettään menosta maksaa ihan oikeaa palkkaakin. Mut eihän se teille sovi. 

No mitä merkitystä sillä maksetaanko palkka vai tuki. Rahaa molemmat on.

Palkka kerryttää eläkettä.

Palkan ohessa töissäkäyvällä on usein muitakin etuuksia, esim. työterveyshuolto ja vakuutus työssä sattuvien tapaturmien ja vahinkojen varalta. Joissakin tapauksissa myös esim. työasu.

Vierailija
25/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa esim. sairausvakuutus on niillä ihmisillä, jotka käyvät töissä, saavat eläkettä tai joilla on pieniä lapsia. Toki akuutit tilanteet hoidetaan kaikilla, mutta muuten kaikilla muilla kiireettömät lääkärikäynnit ovat maksullisia.

Vierailija
26/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliturvan ei pitäisi koskaan olla vastikkeellista. Jokaisella ihmisellä on oikeus ehdottomaan minimitoimeentuloon. Siksi itse olen puhunut paljon perustulon puolesta. Laskeeko se ihmisarvoa, jos makaa sohvalla? Ei. Onko työ ainoa tapa mitata ihmisarvoa ja ihmisoikeuksia? Orjatyökin on työtä.

Vierailija
27/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki on muutettava vastiikkeelliseksi.

Vierailija
28/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei vanhuksiakaan nyt kuka tahansa voi käydä ulkoiluttamassa, turvallisuusriski ja hoitolaitoksen vastuulla jos jotain tapahtuu. Älytön ehdotus muutenkin, kyse on perusturvasta ei palkasta. Monia työssäkäyviä katkeroittaa palkan pienuus suhteessa tukien suuruuteen. Kyse onkin siitä että monella alalla palkat ovat naurettavan pieniä elinkustannuksiin nähden. Vika ei ole sosiaaliturvan tasossa vaan palkkatasossa.

Joopa joo. Kuinkas moni tälläkin palstalla mieluummin ostaa kaupasta jotain halpapeetä sen sijaan että vähän omaa mukavuuttaan rajoittamalla satsaa parempiin tuotteisiin? Ai no mutta kun eihän se käy. Kun ei oma omatunto tai periaate saa tulla oma perseen mukavuuden tielle.

Tarkoitit kai "oman perheen" 😂

Vierailija
29/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh noh, kyllä pikkupalkkalainen pk-seudulla ansaitsee sen tuen. Toista on sitten sohvalla roikkujat kautta valtakunnan.

Onhan se aivan älytöntä maksaa, voisivat muuttaa halvempiin asuntoihin jos ei ole varaa, miksi minun pitää maksaa toisten asuminn??

Vierailija
30/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Sossula vie meidät perikatoon. Kansa tyhmenee tyhmenemistään. Näkee alapeukutuksista, että täällä pyörii paljon vapaamatkustajia.

Vierailija
31/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä työkyvyttömät?

Vierailija
32/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajaraataja kirjoitti:

Samaa mieltä. Sossula vie meidät perikatoon. Kansa tyhmenee tyhmenemistään. Näkee alapeukutuksista, että täällä pyörii paljon vapaamatkustajia.

Mitä pohjimmiltaan ehdotat on neukkutyylisten tuottamattomien suojatyöpaikkojen luomista valtion toimesta.

Työkokeilu, kuntouttava työtoiminta ja palkkatukityöt ovat jo periaatteessa usein tällaisia. Niihinhän laitetaan jo se mikä niihin on varaa ja mahdollista laittaa.

Vierailija
33/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirjana kirjoitti:

Jokaisella ihmisellä on oikeus ehdottomaan minimitoimeentuloon

MINIMItoimeentuloon kyllä, mutta tämä nykyinen asunto + harkinnanvaraiset laskut + 500€/kk taskurahaa on kaukana minimitoimeentulosta. Se on aivan liikaa, ihan oikeasti, eikä meillä ole rahaa tällaiseen.

Vierailija
34/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajien sopeutumisraha saisi kyllä olla vastikkeellista, kun ei niistä moni näytä oikein muistavan sitten putoamisen jälkeen, kuinka sinne töihin piti vain mennä.

Vierailija
35/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirjana kirjoitti:

MINIMItoimeentuloon kyllä, mutta tämä nykyinen asunto + harkinnanvaraiset laskut + 500€/kk taskurahaa on kaukana minimitoimeentulosta. Se on aivan liikaa, ihan oikeasti, eikä meillä ole rahaa tällaiseen.

Minä olen syöpäsairas ja saan toimeentulotukea. Minulle maksetaan asuminen(asumistuki myös, asuntoni on kohtuuhintainen), laskut, reseptilliset lääkkeet, sairaala- ja hoitokulut. Melkein 500 euroa tosiaan pitäisi jäädä käteen, mutta siitä menee monesti 200 ei-reseptillisiin lääkkeisiin joita tulee sytostaattihoitojen sivuvaikutuksena.

Nyt sairaana en pysty mitään vastikkeellista tekemään, voin niin paljon pahoin ja sivuvaikutukset ovat kamalia. Mutta heti kun kynnelle kykenen, minua odottaa ammatillinen kuntoutus jossa saan käydä töissä ja opiskella ja saan rahaa 700 kk kuussa. En että kyllä kaljaa kittaile, enkä lääkityksen vuoksi edes saisi juoda, hyvä kun edes kivennäisvesi pysyy sisällä.

Olen hirvittivän kiitollinen tuesta.

Vierailija
36/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aivan älytöntä maksaa, voisivat muuttaa halvempiin asuntoihin jos ei ole varaa, miksi minun pitää maksaa toisten asuminn??

Niihin halvimpiin sitä tukea maksetaankin.

Vierailija
37/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työttömyystuen ja muidenkin tukien ehdoksi laitetaan työssä käyminen niin luodaan orjaluokka joka painaa töitä ilman palkkaa. Ihan kiva idea niiden mielestä joille palkka on kuluerä jonka mielummin ottaisi voittoina. Ihan looginen jatko verojen kierrolle nimellä verosuunnittelu. 

Mitä enemmän tuo sekoomuslainen bisnesmalli etenee niin sitä vähemmän on ihmisillä rahaa. Siinä käy lopulta niin ettei niitä mainostettuja tuotteita osta kukaan kun ei niihin ole kenelläkään varaa. Sitä ei vaan kultapossukerhossa tajuta että kaikilla ei ole rahaa 500 e puhelimiin tai ostaa uutta autoa parin vuoden välein.

Vierailija
38/38 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirjana kirjoitti:

Minä olen syöpäsairas ja saan toimeentulotukea. Minulle maksetaan asuminen(asumistuki myös, asuntoni on kohtuuhintainen), laskut, reseptilliset lääkkeet, sairaala- ja hoitokulut. Melkein 500 euroa tosiaan pitäisi jäädä käteen, mutta siitä menee monesti 200 ei-reseptillisiin lääkkeisiin joita tulee sytostaattihoitojen sivuvaikutuksena.

Nyt sairaana en pysty mitään vastikkeellista tekemään, voin niin paljon pahoin ja sivuvaikutukset ovat kamalia. Mutta heti kun kynnelle kykenen, minua odottaa ammatillinen kuntoutus jossa saan käydä töissä ja opiskella ja saan rahaa 700 kk kuussa. En että kyllä kaljaa kittaile, enkä lääkityksen vuoksi edes saisi juoda, hyvä kun edes kivennäisvesi pysyy sisällä.

Olen hirvittivän kiitollinen tuesta.

Ja sinulle kaikki tuki ilman muuta kuuluukin, sitä ei kiistä kukaan. Sairauksien parantaminen ja kuntouttaminen on yhteiskunnan tärkeä tehtävä.