Miksi minä en osallistu Punaisen ristin nälkäpäivä keräykseen ja miksi sinunkaan ei kannata?
Koska se ei ole kannatavaa toimintaa. Jätin jo neljättä vuotta peräkkäin antamatta senttiäkään Punaisen ristin keräykseen, sillä miksi minun pitäisi rahoittaa kirkon pappien paksua lompakkoa ja viinin kittaamista yhtän sen enempää kun en edes kuulu kirkkoon? Mieluummin annan rahan Animalialle, joka sentään tekee oikeaa työtä maapallon, ilmaston, ympäristön ja eläinten puolesta eikä pimitä rahaa omaan käyttöön kuten kirkko tekee.
Kommentit (35)
Punaisella ristillä ei ole sun kirkkosi kanssa mitään tekemistä.
Sulla menee nyt Ap sekaisin SPR:n nälkäpäivä ja Kirkon Yhteisvastuukeräys.
Jos ottaa kantaan johonkin asiaan, on hyvä olla edes suurin piirtein perillä, mistä puhuu.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Kakkahattutäti kirjoitti:
Jos ottaa kantaan johonkin asiaan, on hyvä olla edes suurin piirtein perillä, mistä puhuu.
Sittenhän sinä et olisi voinut kirjoittaa ensimmäistäkään viestiä palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos ottaa kantaan johonkin asiaan, on hyvä olla edes suurin piirtein perillä, mistä puhuu.Sittenhän sinä et olisi voinut kirjoittaa ensimmäistäkään viestiä palstalle.
BURN! :D
Juuri näin. Kyllä on taas niin asiantunteva tämä aloitus, että olisiko kannattanut ensin ottaa selvää mistä kirjoittaa. No, nyt ap ainakin tietää paremmin.
En tiennykään, että SPR:n rahat päätyvät papeille, mutta aina näemmä oppii uutta :)
Kaikkien (siis ihan kaikkien) keräysten ongelma on, että AINA osa kerätyistä rahoista päätyy organisaation pyörittämiseen. Kehitysmaihin tarkoitetusta rahasta usein jopa valtaosa päätyy korruptoituneille valtaapitäville. Olen hyvin tarkka, mihin rahaa annan.
Minun työpaikalla kerättiin rahaa nälkäpäivänä, ja joku pitkäkynsi varasti koko potin taukohuoneen pöydältä.
Se siitä keräyksestä!
En ole ap, mutta kummankin järjestön rahat ei mene siihen toimintaan mihin itse haluaisin. Itse tuen Hurstia, apu menee oikeasti perille kotimaahan eikä muihin maihin.
OHIS, mutta moniko SPR:n Veripalvelun luovuttaja tietää, että luovutetulla verellä tehdään noin 5 miljoona puhdasta voittoa vuodessa. Tätä voittoa SPR voi käyttää muuhun toimintaansa.
Vierailija kirjoitti:
OHIS, mutta moniko SPR:n Veripalvelun luovuttaja tietää, että luovutetulla verellä tehdään noin 5 miljoona puhdasta voittoa vuodessa. Tätä voittoa SPR voi käyttää muuhun toimintaansa.
Minä ainakin tiedän ja lakkasin luovuttamasta verta jo viisi vuotta sitten saatuani asian selville. Kannatan edelleen verenluovutuksen siirtämistä suoraan sairaaloiden vastuulle eikä monikansallisen, voittoa tuottavan "hyväntekeväisyysjärjestön".
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tässä on...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tässä on...?
Punaisen Ristin toiminnassa on osa-alueita, joita en lainkaan halua tukea. Minusta on myös väärin, että verenluovutuksen annetaan ymmärtää olevan lahja ihmiseltä toiselle, mutta 'unohdetaan' kertoa, että siinä sivussa ilmaisella raaka-aineella tehdään liiketoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tässä on...?
Punaisen Ristin toiminnassa on osa-alueita, joita en lainkaan halua tukea. Minusta on myös väärin, että verenluovutuksen annetaan ymmärtää olevan lahja ihmiseltä toiselle, mutta 'unohdetaan' kertoa, että siinä sivussa ilmaisella raaka-aineella tehdään liiketoimintaa.
Missä "unohdetaan" kertoa?
En anna senttiäkään, koska kunnat ja valtio antavat rahaa jo verorahoista sen kummemmin kyselemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tässä on...?
"Unohdit" kertoa, että olet rajatkiinniöyhöttäjä joka boikotoi SPR:ää turvapaikkojen takia, mutta yrität verhota kritiikkisi liiketoimintaa koskevaksi.
Minua kiinnostaa ennemminkin tukea naisten mikroyrittäjyyttä kehitysmaissa.
Vierailija kirjoitti:
Minun työpaikalla kerättiin rahaa nälkäpäivänä, ja joku pitkäkynsi varasti koko potin taukohuoneen pöydältä.
Se siitä keräyksestä!
Hänellä oli nälkä.
Pahimmillaan menee jokaisesta annetusta eurosta 80% HALLINTOKULUIHIN. Pomon lähes miljoonan vuosipalkkaan siis...
En rahoita yhtäkään noita suuria toimioita.
Hurstille ja paikallisiin asuntoloihin suoraan vaatteet.
Ei muualle.
Nälkäpäiviin en myöskään anna. Mitä iloa on siitä, että saadaan yksi nälänhätä pysäytettyä ja taas porsitaan lisää nälkäänäkeviä?
En ymmärrä?
Jos ei pysty ruokkimaan, ei pitäis tehdä lisää kakaroita.
Miehen iäkäs sukulainen keräsi vielä 80-vuotiaana täydet päivät sekä spr:lle että kirkolle noihin keräystempauksiin. Se lipas oli painava kuulemma kädessä, kun sinne kertyi kolikoita.
Sai oikein kunniakirjan ahkeruudestaan.
Sitten eräänä päivänä hänet ryöstettiin. Joku mäntti repi lippaan hänen kädestään ja juoksi pakoon. Tapahtui Turussa.
Enää ei kerännyt.
Miksi otsikossa on kysymysmerkki, kun kyseessä ei ole kysymyslause?