Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menossa on vuosikymmenen kylmin syksy ja ilmastoihmiset lentää ympäri maapalloa puhumassa lämpenemisestä

Vierailija
04.10.2019 |

Etelä-Suomessakin sataa räntää ja yöllä on pakkasta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otaniemestä, numeerisen analyysin kurssilta jäi mieleen vain se, että mittauspisteiden välille saa aina interpoloitua jonkinlaisen matemaattisen yhtälön, mutta sen saman yhtälön käyttäminen ekstrapolointiin (eli sen ennustamiseen, mitä mittattujen pisteiden jälkeen tulee) on yleensä pelkkää arvailua.

Persujen kannatuskin on noussut vuodessa 10 %, mutta ei se silti tarkoita sitä, että se 8 vuoden kuluttua ylittää 100 %. 

Käytännössä ilmaston lämpeneminen 2000-luvulla ennustetaan piirtämällä viimeisten 5-10 vuoden globaalit keskilämpötilat koordinaatistoon ja jatkamalla viivoittimella siitä seuraavat 81 vuotta suoraa viivaa. Excelistä löytyy näppärä "Add Trendline", joka tekee mittauspisteille kaikenlaisia intrapolointeja, joiden ennustavuutta saa kukin sitten itse arvioida.

Vierailija
22/22 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoliikenne on vaan lisääntynyt ja lisääntyy koko ajan. Voitte saman tien unohtaa kaiken kierrättämisen ja muun jos ei lentämistä saada vähennettyä.

Mä myös suren ja ihmettelen, että mun lempparivuodenaika jäi näin vähiin. Mä inhoon talvea mutta syksystä olen aina tykännyt sateistakin huolimatta.

Viime vuonna lunta tuli ekan kerran pk-seudulle vasta ihan lokakuun lopussa.

Milloin ihmiset ymmärtävät, ettei se ole pelkästään lentämisestä kiinni? Lentoliikenteen päästöt ovat jotain alle 5% kun taas (yksityis)autoilu tuottaa paljon enemmän päästöjä. Lukekaa Kiinan kaupungeista, Lontoosta ja Ateenasta. Siinä ei paljon yhden täyteen asetun koneen päästöt paljon paina kun savusumu valtaa kokonaisia kaupunkeja.

Kyllä se on juurikin lentämisestä kiinni, sillä se lisääntyy kaikkein voimakkaimmin.

Ja saastuttaa eniten.

Suomessa autoilu on koko ajan vähentynyt itseasiassa. Ja johonkin Kiinaan me ei edes voida vaikuttaa.

Joka kerta kun lähdet lentäen jonnekin tuhoat maapalloa.

Ei saastuta. Edelleen sähköntuotanto on pahin saastuttaja. Lisäksi laivaliikenne saastuttaa erittäin paljon, mutta on niin kiva tilailla kaikke halpaa Kiinasta. Missä se tuotantokin on aivan tolkutonta ympäristön myrkyttämistä. 

Ja tällä viikolla uutisoitiin, että lentomatkailun kasvu on hidastunut. 

Kannattaisi tarkastaa faktat ennen kuin tulee huutemaan älyttömyyksiä.

Voit tarkista lentoliikenteen kasvun vaikkapa ihan Helsinki-Vantaan lentokentän sivuilta. Myös lentomelualueen kasvu kannattaa googlata.

Lentomelualue on laajentunut huomattavasti parissa vuodessa. Siellä on juurikin rakennettu lisää kenttiä lentoliikenteen kasvun takia. Minulla on faktat kunnossa mutta sinulla ei taida olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi