Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäköhän hallitus aikoo oikeasti tehdä aikuiskoulutuksen ja elinikäisen oppimisen suhteen?

Vierailija
03.10.2019 |

Eipä ole paljon kuulunu mitään enää....
Kovasti vaahdottiin, kun todistusvalinnat mahdolistettiin nuorille yliopistoihin, että myös aikuisten polkuja korkeakoulutukseen parannettaisiin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin TT-päivärahoilla max 6kk ei kummosta korkeaa käydä ja lainoja en ota enää.

Vierailija
2/13 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille pitäisi olla taloudellisesti mahdollista taata suorittaa lisätutkintlja aikuisena, jos läpäisee valinnat.

Ehdotan, että saisi opiskella työkkäeituella vaikka yli 35-vuotiaaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleena syntynyt taitaa olla tuon elinikäisen oppimisen ajatus.

Merkillinen on se työpaikka missä ei jo työnlomassa työntekijä ikinä mitään uutta opi. Ihan yhtä erikoiselta tänä päivänä kuulostaa työnantaja, jonka intresseissä ei olisi oman väkensä osaamistason nosto koulutuksen merkeissä ajoittain.

Nuo muutamien kuukausien pätkät eri tukimuodoilla työttömille ovat usein turhauttavia, koska koulutus on vaihtoehtoisesti pehmopupun pussaamista ja käsipäivää, tai muutama kurssi jollain oikealla opintolinjalla, jonka jälkeen sanotaan että nyt ei tipu enempää, pärjäilehän. Ja mene töihin, laiskuri.

Koko järjestelmässä paistaa läpi pahasti se, että jotain viisaan kuuloista ja näppärää piti nopeasti keksiä kun huomattiin että työpaikkojen määrän lasku tuottaa työttömiä.

Vierailija
4/13 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä tuet ole ongelma. Ongelma on se, että aikuisille ei ole tarjolla samanlaista opiskelijavalinta -väylää kuin todistusvalinta. 

Jos avoimen yliopiston todistuksella saisi myös opiskelupaikan, niin olisi linjasssa nuorten todistusvalinnan kanssa. Hyvien arvosanojen avoimesta pitäisi riittää osoittamaan opiskelijan osaamista. 

Vierailija
5/13 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/13 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä viime hallitus teki koulutukselle? Leikkasi siitä.

Vierailija
7/13 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä tuet ole ongelma. Ongelma on se, että aikuisille ei ole tarjolla samanlaista opiskelijavalinta -väylää kuin todistusvalinta. 

Jos avoimen yliopiston todistuksella saisi myös opiskelupaikan, niin olisi linjasssa nuorten todistusvalinnan kanssa. Hyvien arvosanojen avoimesta pitäisi riittää osoittamaan opiskelijan osaamista. 

Tuossa on se kohtuuton ongelma, että avoin yliopisto on maksullista.

Vierailija
8/13 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolleena syntynyt taitaa olla tuon elinikäisen oppimisen ajatus.

Merkillinen on se työpaikka missä ei jo työnlomassa työntekijä ikinä mitään uutta opi. Ihan yhtä erikoiselta tänä päivänä kuulostaa työnantaja, jonka intresseissä ei olisi oman väkensä osaamistason nosto koulutuksen merkeissä ajoittain.

Nuo muutamien kuukausien pätkät eri tukimuodoilla työttömille ovat usein turhauttavia, koska koulutus on vaihtoehtoisesti pehmopupun pussaamista ja käsipäivää, tai muutama kurssi jollain oikealla opintolinjalla, jonka jälkeen sanotaan että nyt ei tipu enempää, pärjäilehän. Ja mene töihin, laiskuri.

Koko järjestelmässä paistaa läpi pahasti se, että jotain viisaan kuuloista ja näppärää piti nopeasti keksiä kun huomattiin että työpaikkojen määrän lasku tuottaa työttömiä.

Työttömien pitäisi päästä tasokkaaseen oman alan täydennyskoulutukseen.

Vierailija
9/13 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no mitä sitten? Jos on työelämässä ja haluaa satsata omaan oppimiseen, niin eiköhän silloin oo varaa maksaa. Ja avoin yliopisto ei ole mitenkään kallista

Vierailija
10/13 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinikäisen oppimisen suurin este on ihminen itse. Jossain vaiheessa tulee jyyrävaihe. Ei vain haluta oppia mitään uutta koska asiat tuntui toimivan niin hyvin miten tehtiin 30 vuotta sitten.

Vierailija
11/13 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no mitä sitten? Jos on työelämässä ja haluaa satsata omaan oppimiseen, niin eiköhän silloin oo varaa maksaa. Ja avoin yliopisto ei ole mitenkään kallista

Mutta tärkeintä olisi, että työttömät pääsisivät laadukkaaseen koulutukseen.

Vierailija
12/13 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elinikäisen oppimisen suurin este on ihminen itse. Jossain vaiheessa tulee jyyrävaihe. Ei vain haluta oppia mitään uutta koska asiat tuntui toimivan niin hyvin miten tehtiin 30 vuotta sitten.

Haluan oppia lisää. Olen akateeminen työtön 42-v.

Vierailija
13/13 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kaipaisin Amk- tasoista verkkokoulutusta kokonaan tai pääosin kun syrjäseudulla asun. M44

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä