Prismassa on jo joulusuklaat
Kommentit (17)
Tästä saamme kiittää kapitalismia. Ja lampaat senkun kuluttaa
paikalliselle tokmannille on muutaman päivän sisällä tullut lavallinen herkullisia present konvehteja. ei ole montaa viikkoa, kun tuli jonkin makeisvalmistajan kalentereita ja suklaisia pukkeja.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi aina vaan aikaisemmin!
on jo monena vuotena jouluun liittyvät kausisuklaat tulleet lokakuun puolivälissä myyntiin. jos nyt tulee pari viikkoa aikaisemmin, niin ei ole kovinkaan iso ero aikaisempaan.
Ärsyttää. Ehtis hyvin marras-joulukuun vaihteessa aloittaa tuon joulunajan hössötyksen.
Joulusuklaat ja glögit tulee aina lokakuun alussa hyllyihin. Nyt menee jo jouluisia laatikoita aika hyvin ja ensi viikolla saapuu kinkut.
Jotkut siis ostavat niitä todella ajoissa. Prismoilla ja sok:lla ylipäätään on todella tarkat tutkimukset siitä miten mitäkin ostetaan.
Hah ap, mä näin ekat suklaaröykkiöt jo Mammuttimarkkinoilla, kaksi viikkoa sitten. Mutta, miksi ei voi vaan ajoissa hakea ne joulutarvikkeet ja lahjat, ja sitten muutama päivä aattoa ruoat jne, ei tarvitsisi ruuhkissa hakea sitä jo loppunutta hilavitkutinta Taimi-tädille? Kerrankin aikanaan. Mä olen nyt loppuvuoden saikulla ja vointini puitteissa ajattelin pikkuhiljaa tehdä siivouksia ( tavararaivaus menossa), tehdä laatikot pakkaseen, kun juurekset ovat parhaimmillaan jne. Hissukseen muuta elämää unohtamatta.
Heti joulun jälkeen saamme varmasti taas av:lle aloituksia, joissa huudellaan ale-suklaiden perään. Missä niitä on? Mitä ne maksaa? Onko alennus tarpeeksi suuri, jne. jne.
Nykyisin joulutuotteiden ja -ruokien alkaa aikaisin ja toisaalta myynti loppuu melkein heti pyhien jälkeen. Ennen oli päinvastoin.
Jos haluaa suklaata, ne on hankittava nyt, vaikkei alennusta saisikaan.
Jos jossain kaupassa alkavat jo soimaan tauottomat joululaulu renkutukset niin siirryn kyllä käyttämään nettikauppoja.
Ne on kausisuklaata, ihan samalla logiikalla kuin heikkolahjasten lokakuussa sytyttämät jouluvalot ovat kausivaloja.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi aina vaan aikaisemmin!
Jos tämä pitäisi paikkansa, pitäisi jouluhössötysten alkaa jo tammikuussa.
Mutta ei, joka vuosi alkaa lokakuussa, ihan niinkuin ennenkin.
Ihanaa! 💕 Vähän jo syyhyttäisi ostaa vaikkapa vadelmajugurttisuklaaboksi...
Enää 82 yötä jouluun! 🎄
Ens kuussa on varmaan jo pääsiäismunia tarjolla .
Vierailija kirjoitti:
— Mutta, miksi ei voi vaan ajoissa hakea ne joulutarvikkeet ja lahjat, ja sitten muutama päivä aattoa ruoat jne, ei tarvitsisi ruuhkissa hakea sitä jo loppunutta hilavitkutinta Taimi-tädille? —
Tämä! Tajuaisivatpa ihmiset kerrankin olla ajoissa jouluostostensa kanssa, ettei paria päivää ennen h-hetkeä tarvitsisi enää palstalta lukea ”olin aikeissa ostaa siskontytölle konvehtirasian, mutta kaupassa oli enää vain liköörisuklaita!!1 kuinka voidaan Maksavalle Asiakkaalle tehdä näin?!?!”
Loka, marras, joulu, kolme kuukautta taas vauhkotaan joulusta... Ostakaa sitä ostakaa tätä, minä en osta jouluksi mitään :) Pitää tunkkinne :)