Jokajouluinen ankeuttaja vanhempi
Kutsuin yksinäisen ja iäkkään vanhemman kotiini jouluksi. Hän ehti lyhyen puhelun aikana sanoa; no katsotaan olenko vielä elossa jouluaattona. Seuraavaksi, no katsotaan tulenko, kyllähän kutsusta voi aina kieltäytyä. Ja vielä lopuksi, että minustahan on pelkkää riesaa ja vaivaa.
Ja tämä jokaikinen joulu....
Muilla samanlaisia positiivisia vanhempia
Kommentit (15)
Ei vanhempaa, mutta isovanhempi. Jo kuukausi sitten alko se kitinä joulun kamaluudesta ja kumpa se olisi jo ohi. En oo mikään superjouluttaja, mutta oishan se joulu ilman ainaista kitinää ihan mukava.
Tutulta kuulostaa. Ei tosiaankaan tuollaisessa tilanteessa tee mieli kutsua eikä edes soittaa. Sitten jos ei kutsu, kuulee kuinka yksin hän oli, kukaan ei välitä, ei tiedä tuleeko enää yhteisiä jouluja, tämä voi olla viimeinen, nykyään ei ole enää mitään arvoja...
(Erityisesti tämä "ei mitään arvoja" saa mut aina ärsyyntymään.)
Eli sorry, en osaa auttaa.
Mulla! Tosin mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän valittaa, mutta edelleen on sitä mieltä, että kuka minua nyt jouluna tahtois nähdä. Tai että tuskin on jouluna enää edes elossa. Ja älkää nyt ainakaan mitään lahjoja minulle, on teillä rahalle parempaakin käyttöä..
Miten olette itse käyttäneet näitä " ankeuttajia" kohtaan ? Vaikuttaa etteivät ole oikein halukkaita viettämään teidän kanssanne armopala joulujanne!
Oma 80v äitini on tuollainen. Alkoi jo marraskuussa valittaa kuinka joulu on ihan yliarvostettu ja häntä ei voisi vähempää koko joulu kiinnostaa, joulu on lasten juhla jne jne.
Omakin joulu menee pilalle siitä kitinästä. Joudun tämänkin joulun hänen kanssa viettämään, huoh 😑
Vierailija kirjoitti:
Miten olette itse käyttäneet näitä " ankeuttajia" kohtaan ? Vaikuttaa etteivät ole oikein halukkaita viettämään teidän kanssanne armopala joulujanne!
Mielelläni olisin joulun yksin ilman ankeuttajaa. Mutta sitten alkaa se kitinä ja valitus kuinka on yksinäistä jne jne
Miksi ankeuttajat eivät voi olla jouluna yksin jos se joulu on niin kamalaa ja yliarvostettua! Vingutaan että lasten pitää tulla jouluksi ja sitten ollaan kuitenkin naama norsunv i t u l l a ja pilataan kaikkien joulu 😠
Avasin ketjun katsoakseni, kertooko se minusta tai hengenheimolaisestani 😅 Juuri laitettiin joulukoristeita, joista en välitä, enkä pystynyt olla manailematta, miten perseestä koko joulu on. Joulussa on liikaa kaikkea, koristetta, ruokaa ja lahjoja, tekee mieli mennä paastoamaan erämaahan.
Lähetin lahjan, ja tulihan sieltä taas kiitokset, kera harmittelujen kun noin tuhlasin rahaa (n 40€ arvoinen lahja) ja voi kauhea kun laitoit herkkuja ja pitäisi laihduttaa.
En tiedä miksi enää edes lähetän, kun en ole koskaan osannut valita lahjaa niin ettei se aiheuttaisi harmitusta ja pahaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Avasin ketjun katsoakseni, kertooko se minusta tai hengenheimolaisestani 😅 Juuri laitettiin joulukoristeita, joista en välitä, enkä pystynyt olla manailematta, miten perseestä koko joulu on. Joulussa on liikaa kaikkea, koristetta, ruokaa ja lahjoja, tekee mieli mennä paastoamaan erämaahan.
Kuka sut tuohon pakottaa? Koristeita ja ruokaa voi laittaa sen verran kuin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Valittaja löysi paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle manailit ja kenen kanssa laitoit koristeita?
Suomessahan on paljon ihmisiä, jotka ei vietä joulua. Miksi et liity heihin?
Sulla on tietenkin perhe, joka tykkää viettää joulua. Miksi opetit lapsesi joulunviettoon?
Sun ei ole mikään pakko mennä mukaan mihinkään joulukoristerumbaan, haluat vain valittaa siitä.
Joulun voi viettää varsin vähin seremonioin ja koristeluun. Esim. mun sisko ei ole koskaan erityisemmin laittanut joulua, heillä on kaikki samannäköistä kuin aina muulloinkin, ei mitään jouluista koskaan. Silti ei hän koskaan ole narissut ja valittanut joulusta. Kun lapset oli pieniä, heille ostettiin joululahjat ja se siitä. Ei mitään sen kummempaa. Elämän voi ottaa kevyemminkin, ei siihen tarvitse kaikkea ympätä ja sitten valittaa, kun on sitä kaikkea.
Ankeuttajat tekee itse sen ankeutensa.
Onko kenelläkään muulla samanlaisia vanhempia? Ei oikein jaksaisi ja oikeasti jo tekisi mieli jättää kutsumatta..