Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille tullut arpoja Suomen luonnonsuojeluliitolta?

Vierailija
03.10.2019 |

Mulle tuli paketti, jossa arpoja ja 30 euron lasku. Soitin, että mikä juttu. En todellakaan ole jäsen niin kuin puhelussa sanottiin ja lisäksi mulla on suoramarkkinointikielto. Onkohan tämä taas näitä arpahuijauksia, joista ei millään pääse eroon?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirje tuli mutta heitin suoraan roskiin, oletin olevan joku mainos.

Vierailija
2/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en uskaltanut heittää vaan postitin takaisin. Silti oon varma, että tulee joku perintälasku postissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en uskaltanut heittää vaan postitin takaisin. Silti oon varma, että tulee joku perintälasku postissa.

En avannut koko kirjettä joten en tiedä mitä se sisälsi. Muistaakseni kuitenkin kuitenkin luki, että sisältää jotain arpoja.

Onko joku siis liittynyt sinuna jäseneksi? Ja mitä sanoivat, kun sanoit että et ole jäsen?

Vierailija
4/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli jo joskus viikko pari sitten. Voitin Erik Bruun-lehtiösetin. Laitoin kuoren postiin, ja nyt odotan palkintoani.

Vierailija
5/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli jo joskus viikko pari sitten. Voitin Erik Bruun-lehtiösetin. Laitoin kuoren postiin, ja nyt odotan palkintoani.

Maksoitko pyydetyn summan? Eikö se 30€:n maksaminen ollut ehto voittojen lunastamiselle?

Vierailija
6/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhdistyksen jäsenmaksuja tietääkseni yleensä peritä. Mikäli et maksa, sinut vain erotetaan yhdistyksestä.

Vierailija
7/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En avannut koko kirjettä joten en tiedä mitä se sisälsi. Muistaakseni kuitenkin kuitenkin luki, että sisältää jotain arpoja.

Onko joku siis liittynyt sinuna jäseneksi? Ja mitä sanoivat, kun sanoit että et ole jäsen?

Sanoi, että näitä on lähetetty vaikka ei olisi jäsen ja ovat saaneet osoitetiedot yritysyhteistyön kautta tai jotain tuohon suuntaan. Omituista selittelyä se oli. Käski laittaa kaikki roskiin, mutta en uskaltanut.

Vierailija
8/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhdistyksen jäsenmaksuja tietääkseni yleensä peritä. Mikäli et maksa, sinut vain erotetaan yhdistyksestä.

?

Ei tässä ole kyse mistään jäsenyydestä. En edes ole jäsen.

Vierailija
9/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heitätte ne roskiin, se kirjekuoren norppa koputtaa yöllä puukko kädessä seisomassa ovellanne.

Myöhäistä maksaa sitä 30e enää silloin. Tekeytykää mädäksi kalaksi.

Vierailija
10/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämä tavara-arpa uusi juttu joillekin?

Siis se että yhdistykset kerää rahaa järjestämällä tavara-arvontoja.

Sitä ei tarvitse maksaa, vaan voi heittää paperinkeräykseen. Jos haluat lunastaa arvan niin idea on että maksat sen arpojen hinnan. Voit lähettää ne arvat ilmaiseksi takaisin jos et halua osallistua. Osoitelähde lukee( pienellä) aina jossain, silloin voi kieltää osoitteensa käytön kyseiseen puljuun. jos on rehellinen järjestäjä ja myös poliisin lupa nro löytyy.

Markkinointikielto voi olla puhelimeen, ei koske kirjallista markkinointia. Maistraatin sivuilta voi tehdä myös kiellon osoitteen myynnin paperiseen markkinointiin. Mutta esim ajoneuvokeskus voi osoitetietoja myydä, eli oma kielto sinne. Kuin myös voi kieltää muiden puljujen suoramainonnan.

Yksi joka spämmää on bisnode.

En ole kellekään bisnodelle ikinä ollut asiakas, ehkä ovat ostaneet jonkun lehden tai arvonnan osoitetiedot.

Sinne vaan on vaikea tehdä kieltoa, ei suoraa nettikielto ohjetta vaan täytyy tehdä kirjallisesti.

Vierailija
11/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoi, että näitä on lähetetty vaikka ei olisi jäsen ja ovat saaneet osoitetiedot yritysyhteistyön kautta tai jotain tuohon suuntaan. Omituista selittelyä se oli. Käski laittaa kaikki roskiin, mutta en uskaltanut.

Kyllä se yrityksen nimi olisi pitänyt lukea jo siinä kirjeessä, tai viimeistään kun soitit aspaan. Tais aspa olla joku tietämätön. Sinulla on siis oikeus kieltää kyseistä yritystä käyttämästä tietojasi markkinointiin tai tietojesi myymiseen toisille toimijoille.

Vierailija
12/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoitko pyydetyn summan? Eikö se 30€:n maksaminen ollut ehto voittojen lunastamiselle?

Maksoin.

Vierailija
13/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ennen vanhaan SPR:ltä yllätyksenä ja pyytämättä arpoja. Avasin ne kaikki ja jos ei ollut mitään kunnon voittoa, niin pistin roskiin ja jos oli jotain vähänkään arvokkaampaa, niin postitin voittoarvan ohjeiden mukaan.

Kummassakaan tapauksessa en maksanut arvoista mitään.

Vierailija
14/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei tarvitse maksaa, vaan voi heittää paperinkeräykseen. Jos haluat lunastaa arvan niin idea on että maksat sen arpojen hinnan. Voit lähettää ne arvat ilmaiseksi takaisin jos et halua osallistua. Osoitelähde lukee( pienellä) aina jossain, silloin voi kieltää osoitteensa käytön kyseiseen puljuun. jos on rehellinen järjestäjä ja myös poliisin lupa nro löytyy.

Markkinointikielto voi olla puhelimeen, ei koske kirjallista markkinointia. Maistraatin sivuilta voi tehdä myös kiellon osoitteen myynnin paperiseen markkinointiin. Mutta esim ajoneuvokeskus voi osoitetietoja myydä, eli oma kielto sinne. Kuin myös voi kieltää muiden puljujen suoramainonnan.

En ole kellekään bisnodelle ikinä ollut asiakas, ehkä ovat ostaneet jonkun lehden tai arvonnan osoitetiedot.

Sinne vaan on vaikea tehdä kieltoa, ei suoraa nettikielto ohjetta vaan täytyy tehdä kirjallisesti.

Mulle on. Olen kuullut vaan niistä huijausarvoista. Olisi pitänyt kysyä, että mistä on saanut yhteystiedot. Mulla on tosiaan suoramarkkinointikielto. Myös ajoneuvokeskuksella on kielto.

Vierailija
15/21 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis raaputatte arvat, katsotte onko voitto ja jos ei niin roskiin? 😁

Vierailija
16/21 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös saanut useana vuonna tuollaisen arpalippukirjekuoren, en ole koskaan niitä tilannut, en ole jäsen, enkä ole koskaan maksanut penniäkään ko liitolle.

Ihmettelen vain, miten luonnonsuojelun nimissä edelleen lähetellään tuollaista roskapostia!

Katsoin huvikseni liiton sivuja, suuri henkilökunta siellä istuu ja minkäköhän takia?

Saako ko liitto verovaroja, että pystyvät palkkaamaan henkilökuntaa lähettelemään ihmisille paperisilppuja vielä vuonna 2022?

Vierailija
17/21 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo aika vanhanaikainen tapa! Lähetetään postitse (!), joka vähentänyt postinkantamistaan joka puolella. Pussillinen roskia, voitot suurimmaksi osaksi pikkurihkamaa, mitä jokaisella on laatikot täynnä. Tuo roskan lähettäminen luonnonsuojelun nimissä on ällöttävää! Joutaa vähentää väkeä tuostakin liitosta, jos työtehtävänä on lähetellä roskasilppua.

Vierailija
18/21 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli ja lähti samantien takaisin.

Rouvalle on tullut joku luontolehti, joka tosin on katkaistu.

Saas nähdä kuinka monta vuotta yrittävät.

Vierailija
19/21 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistän roskiin saman tien, en rupea mokomia takaisin lähettelemään.

Vierailija
20/21 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä antaa yhteystietoja huijarikerjäläisille. spr teki aikoinaan samaa arpajaishuijausta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi