Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka ette ole mielenterveysongelmien takia töissä tai koulussa

Vierailija
03.10.2019 |

Mitä vastaatte kun joku kysyy että missäs oot töissä vai opiskeletko? Olen itse kuntoutustuella ja en kehtaa sanoa kellekkään sitä. Sanotteko muut vai mitä vastaatte?
Mulla on vaikea sosiaalisten tilanteiden pelko yms ja olin vähän aikaa sitten hautajaisissa ja pappi sit kyselee että mitäs sä teet ootko töissä vai opiskeletko. Niin en saanu oikeen sanaa suustani ja kaikki paikalla olijat vaan tuijottaa ja sitte änkytän vaan jotain että en ole kummassakaan yms, niin kiusallista. Olisko pitäny vaan sanoo että oon eläkkeellä mielenterveysongelmien takia? Mutta en halua sitä kaikille kailottaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit sanonu papille : Olen eläkkeellä MT-syistä

Vai hengaatko seurakunnan tapahtumissa?

Jos olet pieneltä paikkakunnalta ,KAIKKI TIETÄÄ JO!!!!!!

Jumalan edessä olemme kaikki tasa arvoisia.Jeesus sovitti..ja..niin tiedät kyllä

Vierailija
22/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain burnoutin töissä. Sanon suoraan, että pidän taukoa töistä ja keskityn omaan hyvinvointiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olen ollut kohta vuoden sairauslomalla opinnoistani mielenterveyssyistä. Kysyttäessä olen sanonut opiskelevani, mutta olevani nyt sairauslomalla. Kukaan ei ole syytä kysynyt, mutta jos kysyisi, niin vastaisin että en halua puhua niin henkilökohtaisesta asiasta ja jatkaisin keskustelua kysymällä kyselijän omia kuulumisia.

Vierailija
24/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä olen ollut kohta vuoden sairauslomalla opinnoistani mielenterveyssyistä. Kysyttäessä olen sanonut opiskelevani, mutta olevani nyt sairauslomalla. Kukaan ei ole syytä kysynyt, mutta jos kysyisi, niin vastaisin että en halua puhua niin henkilökohtaisesta asiasta ja jatkaisin keskustelua kysymällä kyselijän omia kuulumisia.

Kertisitko mitä opiskelit?

Vierailija
25/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan että tämän keskustelun osapuoli on edelleen PAPPI (ei esim tinder treffikumppani)

Vierailija
26/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papilla on salassapitovelvollisuus.Voit avautua kuin suihkulähde.

Vierailija
27/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain burnoutin töissä. Sanon suoraan, että pidän taukoa töistä ja keskityn omaan hyvinvointiin. 

=SYRJÄYTYMISEEN yhteiskunnasta

Vierailija
28/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan olevani vuorotteluvapaalla. Tuollainen on rupattelua, ei ketään kuitenkaan kiinnosta. Nuorempana sanoin opiskelevani. En halua kiusallista hiljaisuutta, parempi ohittaa aihe valheella.

Vierailija
29/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oisin vastannut että oon töissä NASALLA

jos ois kyselly lisää oisin sanonu

En voi kertoa enempää tai joudun am.pumaan sinut.

Tämä. Ja vastaan näin vaikka olen siis töissä. Vituttaa vaan kun ihmiset aina kyselee.

Vierailija
30/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin, että en ole työelämässä. Jos kysely jatkuu, voin sanoa olevani eläkkeellä. Jos vielä tästä eteenpäin jatkuu, sanon etten koe tarpeelliseksi jakaa kyseistä informaatiota muiden ihmisten kanssa. Tai sanon, että kysymys on liian henkilökohtainen.  Tai eläkkeellä henkilökohtaisista syistä.

Olen siis ollut eläkkeellä jo vuosia, mutta ihmiset eivät lähde arvuuttelemaan asioita minulta.

Vierailija
31/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että olen eläkkeellä. Yksi entinen koulukaveri kysyi mitä teen työkseni, ja kyllä hän vähän vaikeaksi meni kun kerroin olevani eläkkeellä. En kertonut että olen mielenterveyssyistä eläkkeellä, mutta uskon hänen arvanneen sen, ei vaan kehdannut kysyä. Varnasti muisti että olin koulukiusattu.

Vierailija
32/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin syrjäytynyt ja ulkopuolella, ettei ole olemassakaan sellaista tilannetta jossa joku kysyisi minulta jotain.

En tosin varsinaisesti ole eläkkeellä mielenterveysongelmien takia, vaan autismiin liittyvien asioiden vuoksi.

Vierailija
33/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että pappi on ollut ainoa joka on puhunut ap:lle.

Eli jättäkää ne MT-potilaat RAUHAAN!!!!

Vierailija
34/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin aikoinana vaan, että en ole tällä hetkellä työelämässä. Ei kukaan kysellyt sen enempää.

Vierailija
35/35 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on asian ytimessä kysyessään tästä: tämä on nimittäin ainakin itselläni se pääsyy, miksi en ole vuosikausiin enää tavannut juurikaan ihmisiä. Olen ollut jo monet vuodet pysyvällä eläkkeellä ja nuorenakin jo kuntoutustuella. Nuorena meni, kun sanoi olevansa yo-opiskelija, kun sinne kuitenkin joskus olin päässyt, nykyisin sanon olevani työtön, mutten tykkää valehdella, joten mieluummin en tapaa ihmisiä. Sitten tuossa "työttömyydessä" on se ongelma, että jos sanoo olevansa työtön, kysytään millä alalla olen: sekin on ikävää, koska mitään alaa ei ole. Menee se elo näinkin. Oma kokemukseni on, että jos ihmisille suoraan kertoo, että on eläkkeellä kysytään vaikka ja mitä: siis ihan suoraan miksi-kysymyksiä: jos sanoo mt-syistä, tyyppi tasan haluaa kuulla, mitä ne syyt ovat, "koska itselläkin oli joskus nuorena masennusta". En halua käydä tämmöisiä keskusteluja ollenkaan. Myös eläkkeen määrä vaikuttaa kiinnostavan, joten kiitti, mutta ei kiitti...

-nelikymppinen