Ei tästä mun ja mieskaverin asunnon ostamisesta tule mitään. Itse haluaisin keskustan kupeesta tunnelmallisen, vanhaa aikaa henkivän asunnon jossa lautalattiat ja leveät ikkunalaudat
Mies taas haluaa taloon jossa hissi, iso lasitettu parveke, oma sauna "ei mitään naarmuisia puulattioita" eikä "älyttömästi ikkunoita" Toiveemme eivät siis millään tasolla kohtaa. Ollaan oltu yhdessä 2 vuotta enkä ole pitänyt meitä mitenkään vastakohtina, kunnes tuli tämä asunnon ostaminen eteen !
Kommentit (18)
Miksi hitossa noin pitkä otsikko, puolet häviää kun ketjun klikkaa auki. Eli mitä kaikkea halusit??
Ihan kuin mun ajatuksista. Siis tää ap:n aloitus.
Käykää katsomassa molempia. Ei niitä kodilta tuntuvia asuntoja kovin helposti vastaan tule. Varsinkaan sellaisia missä natsaa sijainti, hinta ja taloyhtiön remonttitilanne + varallisuus.
Voisin nyt antaa esimerkit asunnoista joita käytiin katsomassa ja kumpikaan ei tykännyt toisen suosikista
Kaksio jossa kaarenmallinen oviaukko olohuoneeseen, liukuovi parvekkeelle jossa koristeelliset matallikaiteet, olohuoneessa ja makuuhuoneessa ikkunalaudat , näkymä olohuoneesta/parvekkeelta puistoon. Minä olisin muuttanut vaikka heti !
Kaksio jossa läpinäkyvät mustat parvekkeet ja parvekelasit, näkymä parvekkeelta parkkipaikalle, infrapunasauna. Mies olisi muuttanut vaikka heti !
Ap
Mikä helvetti siinä on, että pitää kirjoittaa otsikkoon jo puolet viestistä?
"Ei tästä mun ja mieskaverin asunnon ostamisesta tule mitään. Itse haluaisin keskustan kupeesta tunnelmallisen, vanhaa aikaa henkivän asunno" Tuossa on 2,5 riviä liikaa otsikkoon ja loppua ei edes näy. Haluat mitä?
No nyt vaan kiertämään asuntonäyttöjä. Tunteellahan se lopullinen päätös kumminkin tehdään, voi olla että jompikumpi tai molemmat teistä muuttaa mieltään matkan varrella.
Erimielisyytenne ovat kumminkin vain esteettisiä. Isompi ongelma olisi, jos toinen teistä haluaisi omakotitaloon ja toinen vihaisi kaikkea siihen liittyvää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin nyt antaa esimerkit asunnoista joita käytiin katsomassa ja kumpikaan ei tykännyt toisen suosikista
Kaksio jossa kaarenmallinen oviaukko olohuoneeseen, liukuovi parvekkeelle jossa koristeelliset matallikaiteet, olohuoneessa ja makuuhuoneessa ikkunalaudat , näkymä olohuoneesta/parvekkeelta puistoon. Minä olisin muuttanut vaikka heti !
Kaksio jossa läpinäkyvät mustat parvekkeet ja parvekelasit, näkymä parvekkeelta parkkipaikalle, infrapunasauna. Mies olisi muuttanut vaikka heti !
Ap
Entäpä se järkipuoli? Hinta ja taloyhtiön remonttitilanne? Kai teistä edes toinen ottaa nämä huomioon?
”Hommataan töölöstä
Kaksio jossa on
Tilaa mun pianolle
Parveke sun uruille
Korkeissa huoneissa
Paljon valoa
Isot ikkunat
Ja lautalattiat
Syvennykset ikkunoissa
Että voi istua
Kasvattaa kukkia
Iltaisin rakastella
Ehkä syödä aamiaista
Leipää ja aurajuustoa
Katsella kadulla
Liukastelevia mummoja
Trallala-lallalla lallala-lallalla...
Lähellä on kaikki, kauppa ja pesula
Sun duunipaikka ja mun kutistaja
Pikkuruiset tiaiset osaavat hakea
Tuuletusikkunasta hapankorpunmuruja
Kun joskus elokuussa
Yölläkin on liian kuuma
Kannamme patjoja
Nukumme parvekkeella
Aamulla kuunnellaan
Rekkojen kaasutusta
Alakerran herännäisen
Vaimeaa veisausta
Ikkunan takana
Kaljuja koivuja
Hiuksia kimpussa
Lattiakaivossa
Kuulaina iltoina
Kävellään puistossa
Katsellaan lapsia
Oksentamassa punkkua”
(Kitkerät Neitsyet: Kaksio)
Joo, no en oo ap mutta lopulta suostuisin miehen ehdottamaan vaihtoehtoon. Et moderni koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Entäpä se järkipuoli? Hinta ja taloyhtiön remonttitilanne? Kai teistä edes toinen ottaa nämä huomioon?
Ei ota, sen huomaa jo siitä että kumpikin olisi valmis muuttamaan "vaikka heti".
Ei tuosta mitään taida tulla, ellei kumpikaan ole valmis joustamaan. Ehdotan, että listaatte molemmat vaikka kolme asiaa, joista ette missään tapauksessa ole valmiita joustamaan asunnossa. Sitten kolme sellaista asiaa joista voitte joustaa jos on pakko. Jos kolme ensiksi mainittua menevät molemmilla ihan ristiin, niin ehkä kannattaa jatkaa suhdetta eri osoitteissa.
Meillä oli miehen kanssa vähän sama tilanne kun muutettiin yhteen. Asutaan kylläkin vuokralla. Mies halusi kauemmas keskustasta ja jäädä lähelle kavereitaan, minä taas halusin mahdollisimman keskustaan. Löydettiin kuin taikaiskusta täydellinen kompromissi; minä jouduin vain kilomterin kauemmas keskustasta ja mies muutti 1.5 km lähemmäs keskustaa, jääden silti riittävän lähelle ystäviään. Mutta kyllä meille oli selvää alusta asti, että jos molemmille sopivaa kämppää ei löydy, jatkamme eri osoitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitossa noin pitkä otsikko, puolet häviää kun ketjun klikkaa auki. Eli mitä kaikkea halusit??
Otsikkohullu. Otsikko paljastaa provoksi. Näitä tulee häneltä jopa useita kymmeniä päivässä eri aiheista. Keksii aiheet muista ketjuista. Turha ruokkia.
Miksi ostat kaverin kanssa asunnon??
Meillä ostettiin kaksi asuntoa. Kaupunkiasunnon rinnalle mökki
Ok, nielen syötin. Mieskaveri?