Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun ärsyynnyn nykyään kaveristani ja hänen tavoistaan toimia?

Vierailija
02.10.2019 |

Hän ei ole siis tehnyt minulle mitään pahaa tai loukannut tms. Siksi minua harmittaa nyt nämä tuntemukseni, mutta näitä vaan on jatkunut jo jonkin aikaa ja eikä tunnu helpottavan...

Eli lisätietoja tulee nyt. Keskityn nyt ruotimaan niitä ärsyttävyyksiä, koska niissä kaipaan apua. Hyviä ja hienoja puoliakin hänessä TIETENKIN on, emme kai muuten olisi kaverustuneet. Olemme alunperin tutustuneet työn kautta, mutta nykyään näemme sekä töissä että vapaa-ajalla ja olemme ihan syvällisiäkin paljon jutelleet ym. Kohtaamiset töissä ovat työmme luonteen takia tosi nopeita/ohimeneviä.

Kaveri on todella pedantti ja tarkka luonne. Aiemmin ihailin sitä piirrettä hänessä, mutta nykyään se lähinnä tuntuu rasittavalta. Sen lisäksi että hän on pedantti, hän on vähän kuin ”asennossa” koko ajan. Eli tuntuu, ettei hänen seurassaan ole helppo olla rennosti, vaan pitäisi ”jäpittää” ja jotenkin leikkiä sellaista ”Näin sitä tässä eletään oikeaoppista elämää”-leikkiä (sen sijaan, että elettäisiin oikeasti ja annettaisiin mennä, välillä tuiskahdellenkin)... Äh, vaikea selittää,toivottavasti jotenkin ees tajuatte...

Hän heittää läppää, mutta sekin tuntuu nykyään jotenkin päälleliimatulta ja laskelmoidulta. Hänen naurunsa kuulostaa tekonaurulta, se on kovaäänistä muttei mielestäni useinkaan pulppua aidosti sydämestä. Hän on itse kertonut, että ajattelee välillä, kenen kanssa kannattaa olla millaisissakin väleissä. Lisäksi hän on kertonut kuvittelevansa usein etukäteen erilaisia tapahtumien mahdollisia kulkuja. Aluksi pidin tätä jälkimmäistä piirrettä jotenkin sympaattisena, nykyään nimenomaan osana laskelmointia tämänkin.

Hän tuntuu karsastavan hiljaisia hetkiä ja onkin hyvä small talkissa. Sitäkin olen hänessä aiemmin arvostanut, nykyään sekin tuntuu jotenkin jonninjoutavalta. Eikö hyvien kavereiden kanssa tai päivittäisessä työpaikassa tms. välillä voi olla vähän koomaisempiakin hetkiä? Itse ainakin kaipaan, että voin joskus vaikka vaan röhnöttää puolikuolleena työpaikan taukohuoneessa tai kaveriporukankin kokoontumisessa, jos tilanne sellainen on, ja silti kaikki on ihan ok ja on jopa hyvä olla oma itsensä. En jaksaisi koko ajan larpata hyväntuulista ja pirteää, jos en aina ole. En tietenkään minäkään ole mikään hapannaama, mutta siis tykkään olla oma itseni ja jakaa monenlaisia hetkiä työkamujen ja muiden kamujen kanssa, ei aina tarvitse olla niin tekopirteä.

Voinko mitenkään muuttaa ajatuksiani, mitä sanotte? Kaveri ei oikeasti ansaitse, että ajattelen hänestä kurjasti. Tuntuu, että nykyään vähän jotenkin huomaamatta välttelen häntä, eikä hän tosiaan ole mitään pahaa minulle tehnyt. Help!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva lukea teidän kommentteja!

T: Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan haistattaa kaverille pitkät jos ette paljoa näe töissä. Eri asia jos pitää tehdä töitä yhdessä koko ajan.

Vierailija
4/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette tunteneet?

Sanot että aiemmin arvostit noita piirteitä. Ehkä olette vain kasvaneet eri suuntiin. Sun ei tarvitse potea siitä huonoa omaatuntoa.

Miten luulet että sun kaveri reagoisi jos itse relaisit ja olisit rennommin?

Entä voitko kuvitella että puhuisit tästä asiasta hänen kanssaan?

Vierailija
5/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeen tiedä voinko puhua, hän ottaisi varmaan jotenkin kauheasti itseensä. Niin ainakin pelkään. Mitähän voisin sanoa ilman että se olisi loukkaavaa hänen persoonaansa kohtaan?

Vierailija
6/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ollaan tunnettu nyt muutama vuosi jo.

PS. Haistattaminen ei oikein ole ratkaisuni

Vierailija
7/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala elää niinkuin haluat. Ole välillä hiljaa koomassa. Älä lähde muka elämään.

Tuloksena ystävä saattaa kyllästyä sinuun ja jättää sinut vähemmälle huomiolle ja ongelma lievittyy. Tai sitten sinun muutoksesi muuttaa kaveritkin rennommaksi ja alat viihtyä hänen seurassaan.

Vierailija
8/52 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut että kaverisi on laskelmoiva, mutta itse täällä avaudut hänestä. En ymmärrä, miksi edes koet tarpeelliseksi luetella kaverisi piirteitä tähän tapaan. Emme me häntä tunne ja olemme vain puolueellisen kuvailusi varassa, ja siten meidän kommenttimme ovat aivan turhanpäiväisiä. Jos koet että olette liian erilaisia niin thats it. Ei kaverissasi ole silti mitään ”väärää” vaikka haluaisit ehkä meidän niin kertovan, jotta omatuntosi olisi puhdas. Ihmisiä on erilaisia. Maailma on täynnä ystäviä jotka on lähtenyt eri teille, ei siinä sen kummempaa ole.

Vierailija
9/52 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävä olet. Jos on noin kurjaa, niin kannattaa ottaa hieman etäisyyttä.

Vierailija
10/52 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko asettua lainkaan toisen asemaan vai asetutko vain sillon jos siitä on sinulle jotain hyötyä?

Tulee todella kiero vaikutelma aloituksestasi.

Oliko sinulla lapsena ollenkaan rajoja ja rakkautta?

Vierailija
11/52 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut että kaverisi on laskelmoiva, mutta itse täällä avaudut hänestä. En ymmärrä, miksi edes koet tarpeelliseksi luetella kaverisi piirteitä tähän tapaan. Emme me häntä tunne ja olemme vain puolueellisen kuvailusi varassa, ja siten meidän kommenttimme ovat aivan turhanpäiväisiä. Jos koet että olette liian erilaisia niin thats it. Ei kaverissasi ole silti mitään ”väärää” vaikka haluaisit ehkä meidän niin kertovan, jotta omatuntosi olisi puhdas. Ihmisiä on erilaisia. Maailma on täynnä ystäviä jotka on lähtenyt eri teille, ei siinä sen kummempaa ole.

Minusta kyse on ehkä ennemminkin siitä, että ap on muista hyvää uskova ja ajatteleva ihminen, mutta tästä syystä hän on ensin nähnyt tuon ystävänsä ikävät piirteet jopa hyveinä.

Eli itse aloittaisin tarkastelun siitä, että minkä takia ylipäätään ensin oli niin kova tarve ihastella ja arvostaa piirteitä, joita toisessa on? Välttämättä ei ole lainkaan käynyt niin, että mikään on muuttunut kummassakaan heissä, vaan ap ei näe kyseisiä piirteitä enää VAIN positiivisessa valossa, vaan näkee sen, mitä niihin piirteisiin kaikkinensa liittyy.

Analyysi ystävästä oli mielestäni ihan hyvä, voisiko olla niin, että syystä tai toisesta ap on kasvamassa eteenpäin, ja tämä toinen ihminen on jäämässä hieman matalammalle tasolle ihmisenä.

On vaikea löytää seuraa, jos ei matalamman tason ihmiset kiinnosta, heitähän ihmiset kuitenkin ovat valtaosin. Eli eivätpysähdy ikinä tarkastelemaan itseään kriittisesti, eivätkä kykene näkemään omaa toimintaansa itsensä ulkopuolelta. Silloin he ovat sellaisia, ettei heitä jaksa sellainen, joka haluaa kasvaa noista ulos.

Vierailija
12/52 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa tuumia sitä, mikä kaikki omassa käytöksessä voi olla toisista ärsyttävää ja miettiä kuinka kiva olisi, jos sitä ruodittaisiin jossain selän takana. Ap kysyy, että mitä tehdä. Minun neuvoni on se, että miettii omaa käytöstään ja mitä siinä on tehtävissä, ettei ärsyynny toisiin ihmisiin.

Vierailija
13/52 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa tuumia sitä, mikä kaikki omassa käytöksessä voi olla toisista ärsyttävää ja miettiä kuinka kiva olisi, jos sitä ruodittaisiin jossain selän takana. Ap kysyy, että mitä tehdä. Minun neuvoni on se, että miettii omaa käytöstään ja mitä siinä on tehtävissä, ettei ärsyynny toisiin ihmisiin.

Tämäon huono, koska on sen ystävän asia aloittaa tämä ketju. Joku epäkypsä hylätyksi tullut entinen ystävä siellä kirjoittelee.

Vierailija
14/52 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta, äläkä juokse vieraissa.

Vierailija
15/52 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäon huono, koska on sen ystävän asia aloittaa tämä ketju. Joku epäkypsä hylätyksi tullut entinen ystävä siellä kirjoittelee.

Että mitä?

Vierailija
16/52 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyse on ehkä ennemminkin siitä, että ap on muista hyvää uskova ja ajatteleva ihminen, mutta tästä syystä hän on ensin nähnyt tuon ystävänsä ikävät piirteet jopa hyveinä.

Eli itse aloittaisin tarkastelun siitä, että minkä takia ylipäätään ensin oli niin kova tarve ihastella ja arvostaa piirteitä, joita toisessa on? Välttämättä ei ole lainkaan käynyt niin, että mikään on muuttunut kummassakaan heissä, vaan ap ei näe kyseisiä piirteitä enää VAIN positiivisessa valossa, vaan näkee sen, mitä niihin piirteisiin kaikkinensa liittyy.

Analyysi ystävästä oli mielestäni ihan hyvä, voisiko olla niin, että syystä tai toisesta ap on kasvamassa eteenpäin, ja tämä toinen ihminen on jäämässä hieman matalammalle tasolle ihmisenä.

On vaikea löytää seuraa, jos ei matalamman tason ihmiset kiinnosta, heitähän ihmiset kuitenkin ovat valtaosin. Eli eivätpysähdy ikinä tarkastelemaan itseään kriittisesti, eivätkä kykene näkemään omaa toimintaansa itsensä ulkopuolelta. Silloin he ovat sellaisia, ettei heitä jaksa sellainen, joka haluaa kasvaa noista ulos.

Ap on opportunisti. Ja tämä vastaus oli ihan täyttä trollip*skaa. Vai oikein alemman tason ihmisiä. XD

Vierailija
17/52 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että mitä?

Niin? Ketju siitä, mikä aloittajassa ärsyttää.

Vierailija
18/52 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta ap voisikaan tehdä kuin muuttaa omaa käytöstään ja ajatteluaan, jos kaveriin ärsyyntyminen ei tunnu kivalta. Millä oikeudella hän voisi vaatia, että kaverin pitää olla toisenlainen kuin on? 

Vierailija
19/52 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota etäisyyttä, älä tunne syyllisyyttä.

Ajattele, että opit tuntemaan itseäsi. Monesti ärsyttävät asiat toisessa kertovat myös omasta itsestä, eikä aina pelkästään helppoja asioita.

Ystävyys perustuu vapaaehtoisuuteen. Tauon jälkeen ystävän hyvät puolet onntaas helpompi huomata.

Vierailija
20/52 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä neuvo. Komppi tälle. Kannattaa miettiä miksi ärsyyntyy muista ihmisistä, jotka eivät tee itselle mitään pahaa. Silloin on itsellä asiat huonosti. Ei sillä toisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi