###ELOKUISTEN LOPPUVIIKKO (to-su)###
Kommentit (15)
Jokohan kerroin että eilen jätkä teki vahinkoaltistuksen " nauttimalla" kissanruokaa :)? No onneksi mitään ei tullut. Yö meni taas hyvin 21-9, ei meitä herätellyt mutta kuulin kun oli hereillä 7 aikaan ja laitoin maidon, oli tosin just nukahtamaisillaan mutta syötin sit uniselle pojalle maidon niin nukkui 9.
Tänään onkin ongelma kun poika pitäs saada unille noin 11. Meillä neuvola päivällä ja sitä ennen tarvis tirsat vetäistä eikä tietenkään liian myöhään kun illalla muita menoja. Eli kaksille unille nukuttaminen edessä. Eilen nukkui yhdet klo 14.30-17.30 eli tosi myöhään meni nukkumaankin.
No ehkä pitäis mennä pukemaan, Sain juuri syötettyä pojalle aamupuuron.
Baby; meillä Iina neiti koetti syödä wc;n raikastimen, tai oli onnistunut kaivamaan niistä pienen pienistä aukoista sitä raikastinta sormiin ja suuhunkin sitä oli mennyt kun oli ruusun tuoksuinen hengitys:) Ihme homma millä sai ujutettua kätensä kiinni olevan pöntön kannen alle ja löysi vieläsen raikastimen!!!! No seurattiin tyttöä kun ei se sitä kuitnekaan isoa määrää ollut ehtinyt syödä, kolme kunnon ripulivaippaa tuli tavaraa ja homma oli sillä selvä:)
Iina kävikin eilen neuvolassa kun ei muka ollut viimeksi kasvanut tarpeeksi ja nyt oli tullut kk painoa lisää 200g ja 2cm pituutta joten se siitä. Kokoa " rikkaimurilla" on nyt 7780G ja 68,5cm aikas siro neiti on siis.... Ja tuo aikainen ylös nousu kuulemma edelleen hidastaa pituus kasvua kertoo neuvolan tätit.
Lapset ovat niin innoissan hoitajasta joka hoitaa heitäkotona kun olen itse töissä , on se niin helppoa lähteä aamulla töihin kun ei tarvi koko pesuetta raahata tarhaan tms....
Vauvakuume nostaa päätään täällä!!! JOO tiedän että sanoin elokuussa että tämä oli meidän viimeinen lapsi, mutta vauvan on niin ihania!!!! Ja lapset ylipäätänsä.....Onko muilla vielä vauvakuume nostanyt päätään esille???? Vai olenko ainoa!!!!
Vesisateen keskeltä täältä lordin kotikaupungista
Marraspallo ja Iina
Juu täälläkin on vauvakuumetta ilmassa! Varsinkin jos eksyn käymään tuolla vauvakuume-puolella niin kuume nousee 1000 asteeseen... Tiedän kun järjellä ajattelen, että mun fysiikalle ja psyykelle on parempi, etten tulisi raskaaksi vielä näin " pian" , mutta tää tunne ei paljon järkeä kuuntele. Toisaalta haluan kyllä nyt viettää vähän aikaa ns. normaalia elämää ilman raskaanaoloa. Muutenkin ois kiva saada tietyt asiat kuten opinnot päätökseen ennen uutta vauvaa.
Tämä viikko on ollut erityisen hyvä viikko monessa mielessä. On sattunut monta positiivista asiaa, niin vähän pienempää kuin isompaakin. Hienointa oli, että sain 10 vuotta vaivanneeseen hammasongelmaan vihdoin diagnoosin (=refluksi). On se kumma, että tähänastiset hammaslääkärit eivät ole osanneet juuta eikä jaata sanoa ja nyt sitten tämä TAYSin erikoislääkäri kattoi mun suuhun ja sanoi heti, että selvä tapaus. Mitä tästä opimme: isommissa asioissa kannattaa ehdottomasti käydä useammalla lääkärillä ja mieluiten vielä jonkin yliopistollisen sairaalan erikoislääkärillä!!!
Edellisessä pinossa oli juttua illalla nukuttamisesta. Meillä se menee niin, että laitetaan poika sänkyynsä tutin kanssa ja käydään laskemassa pari kertaa takaisin makuulleen, jos nousee pystyyn. Jos poitsu alkaa itkeä niin otetaan syliin, johon rauhoittuu ja väsähtää ja sitten takas sänkyyn. Jonkin ajan kuluttua siitä, kun poika on nukahtanut, otan tutin pois suusta eikä poitsu sitä enää yöllä yleensä huutelekaan.
Tänään herättiinkin jo 10.30. Ylös noustiin kyllä vasta 10.45, kun kuuntelin 15 min tytön huoneesta kantautuvia uskomattoman suloisia ääniä. Pientä kikatusta, jokellusta, äitiäitiäitiä, totototototoa ym. Alko naurattamaan kamalasti.
Mullakin alkaa jo vauvakuume tosi kovasti painaa päälle! Vielä pitäisi jaksaa odottaa 3-4kk, että voidaan alkaa yrittämään! Argh.. ei millään jaksaisi odottaa...
Jahas, isi tuli käymään ruokiksella, ja nyt kun se on lähdössä, niin tyttö roikkuu lahkeessa ja itkee, ettei isi lähtisi......
Pitää mennä rauhoittelemaan, että isi pääsee töihin takaisin!
Heather ja neiti-nessukka 9,5kk
Saas nähdä, missä tahdissa meidän pojalle hampaita pukkaa, tänä aamuna kun taas kurkkailin, mun mielestä koko ylä-ien näyttää tällä hetkellä siltä, että kaikki hampaat pukkaavat! :O Ja täytyy katsoa myös, miten vinoon ylähampaat kasvavat, kun nyt on puhjennut toinen etuhammas ja samalle puolelle kulmahammas, eikä tilaa niiden väliin puhkeavalle hampaalle juurikaan näytä olevan... Onneksi on vasta maitohampaat, mutta en nyt silti toivoisi, että toisesta ihan orava tulee... :)
Vauvakuumeesta oli juttua; olen tainnut ennenkin jo mainita, että täällä ei kuumeilla. Tällä hetkellä on vähän sellainen olo, että saattaa tämä pikkuinen jäädä meidän ainoaksi. Niin se mieli muuttuu, ennen olin aivan 100% varma, että jos lapsia vain tulee, niin totta kai se " perinteinen" kaksi lasta, täytyyhän lapsella nyt sisaruksia olla. Vieläkin olen kyllä sitä mieltä, mutta ajatus siitä, että mun pitäisi se sisarus synnyttää ja kasvattaa, ei oikein nappaa... :) Mutta täytyy katsoa, mitä aika näille ajatuksille tekee.
Nyt lähdemme moikkaamaan pojan isomummia!
Toihin palasin neljä viikkoa sitten ja nyt tuntuu ettei olisi pois ollutkaan! Olen siis sh joten töitä riittää...
Pojan kanssa ravataan lekurilla milloin mistäkin asiasta. allergia tuo oman pointtinsa elämään mutta nyt seuraillaan kohonneita trombosyyttiarvoja ja todennäköisesti edessä on vielä luuydinpunktiokin. Kyllä pientä ihmistä koetellaan.
Kiinteitä ei pojalla vieläkään ole mutta kävelee nyt ilman tukea ja 10kk mitat olivat 71.8cm ja painoa tasan 9 kg!!!
Semmosta meillä ja nyt äiti menee nukkumaan että on virkeenä töissä ;)
Nyt pinoudutaan oikein urakalla! Paitsi tietenkin te onnekkaat, joilla paistaa aurinko... Mitä viikonloppusuunnitelmia itse kullakin on? Mitä tänään puuhataan/on puuhattu?
Ja itse henkilökohtaisesti tarttisin apua yhteen mua huolestuttavaan asiaan: nimittäin meidän neiti on alkanut narskuttaa hampaitaan! Mitä ihmettä mä voin tehdä??? Tein aiheesta aloituksen tonne, mutta kysyn vielä teiltäkin.
Onko kellään kokemusta/hyviä vinkkejä tai ajatuksia aiheesta?
Nyt pukemaan ja sitten siivoilemaan. Illalla mennään kaverin luokse, jossa isäntä asentaa heidän konettaan ja me tytöt leikitään vauvojen kanssa :0)
Heather ja neiti- nessukka 9,5kk
Tänään taas herättiin koko konkkaronkka klo 12. Itse katselin 1 asti leffaa illalla ja mies pelasi tietsikalla jonnekin 3. Eipä tuo pahemmin viikolla ehdikään viettää " laatuaikaa" koneensa kanssa, kun käy päivätöissä, iltakoulussa ja riehuu tytön kanssa :0).
Oli oikein mukava päivä eilen täällä Etelä-Savossa. Aurinko paistoi, vaikka tuulikin aika paljon.
KÄytiin kaverin luona leikkimässä 4kk nuoremman poitsun kanssa. Tosin meidän neiti jahtasi heidän kahta suloista kissaa melkein sen koko ajan. Ei jaksanut poika kiinnostaa ;0).
Nyt tyttö nukkuu jo toista tuntia rattaissa ulkona ja mies siivoaa omaa (varasto/työ/treeni) huonettaan. KOhta lähtee taas asennuskeikalle...
Täällä on satanut ilmeisesti koko aamun, ainakin tiet tulvii kaupungissa.
Eilen testattiin myös isin ostama uusi pihakeinu. Kyllä tyttö tykkäsi!!! Nyt on kiva, kun tulee vanhempiakin lapsia (kahdella mun ystävälläni on 2v lapset ja kolmannella 4v tyttö) kylään, niin on heilläkin kiva keinu pihassa. Ja hiekkalaatikkokin löytyy, kunhan saadaan hiekka haettua.
Sain pari vastausta siihen hampaiden narskutteluun, ja ilmeisesti se on ihan normaalia. Kamalalta se vaan kuulostaa, mutta kai se menee ajan myötä sitten ohi...
Sateista päivää!
Meillä olikin sitten semmoinen yö että poika nukahti vasta vähän ennen 22 ja nukkui alkuyön hiukan levottomasti, tutti oli hukassa muutaman kerran. Epäilyttää syyksi banaani mutta katsotaan. No loppuyö menikin sitten erinomaisesti, kuulin pojan olevan hereillä klo 7 eli äkkiä maito napaan (vaikka ei siis huutele maitoa öisin) ja poika nukkui 10.40 asti!!!!!!!! Täytyisi kyllä yrittää noita iltoja saada aikasemmaksi kun kyllä meillä parikin tuntia aikasemmin saa herätä :D No onpa me saatu nukkua :) Poika on siis ekoilla ja ainoilla päikkäreillä nyt, nukahti vasta 15.30!!!!!!! :O
Oltiin tänään uimassa kun vauvauinnit on tältä keväältä jo loppu. Oltiin ihan uimahallissa ja kyllä tuntui +30 asteinen vesi kylmältä, piti poika käyttää 3 kertaa saunassa kun oli huulet sinisinä välillä. Mutta tykkäsi kuitenkin ja ihmetteli ympärillä riehuvia lapsia. No jatkossa täytyy mennä kyllä lämpimämpään paikkaan vaikka kylpylään, tosin meillä jatkuukin vauvauinti ja 2 kk päästä.
Poika on menossa yökylään mummin ja vaarin luo, kunhan tuosta herää ja saadaan jotenkin ihmeen kaupalla syötettyä (eihän se tämmösinä päivinä ehdi syödä ollenkaan kun muutenkin on huono syömään, aamupuurokin klo 11).
Baby ja poika tänään 10 kk synttärit :))))
...meillä on menty viime aikoina varsinaista matalalentoa, joten ei ole ollut aikaa eikä voimia kirjoitella. Mies on ollut paljon työmatkoilla ja Poika on nukkunut huonosti. (pidin viikon unipäiväkirjaa ja se oli lohduton: Paras yö 5 kertaa ylhäällä, huonoin 9 kertaa ja söi aina 2-3 kertaa yössä, huonommin kuin pienenä!) Väsymys alkoi hienosti äidillä kertautua ja sain elämäni ensimmäisen migreenin viime viikolla.
Päivisin poika on oikea ihanuus ja tämän viikon uutuutena on hiekkalaatikko! Aivan mahtavaa.
Perjantaina mun oli pakko aloittaa unikoulu(= ei maitoa yöllä) vaikka mies onkin poissa ja päivisin en sillee saa levätä, mutta tilanne vaan tuli tiensä päähän. Eka yö oli raskas, mutta silti helponpi kuin luulin. (vain yks puolen tunnin huuto ja n. 4 muuta heräilyä) viime yönä sitten heräs vaan kerran! Katsotaaan ja toivotaan parasta. Vielä olen hyvissä voimissa ja päättäväinen. Yösyöntiin ei enää palata!
Voikaa hyvin ja kertoilkaa kuulumisia.
Tänään oli myös myöhäinen herätys, vasta puoli 12... isi ja tyttö nousivat tekemään mulle aamukahvia :0). Oli taas pitkä ilta, valvottiin miehen kanssa jonnekin 3 ja juteltiin meidän seurustelujen alkuajoista!!!!!!!!!!!!! Oli oikein kivaa muistella...
Meillähän kävi niin, että me ollaan oltu naapureita penskoina. Ja mä 16-veenä rakastuin mieheeni, mutta vasta mun 18v synttäreillä mentiin yhteen... hän kun on mua 4v vanhempi, niin kertoi mulle jälkikäteen, että oli myös ollut aina ihastunut muhun, mutta ei halunnut tehdä mitään, ennen kuin täytin 18!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ihmeen vanhanaikainen...
Täällä Etelä-Savossa on oikein nätti päivä tänään. Mennään taas tytsyn kanssa keinumaan kohta tuohon pihalle uuteen keinuun. Oli se eilenkin kovasti käytössä, vaikka tuulikin ja aina välillä satoi. Mutta eip haitannut!
Eipä täältä muuta tällä erää...
Taas on aikaa vierähtänyt, mutta nyt päätin istua hetkeksi ja kirjoitella tänne.
Olen kyllä lähes joka päivä lukenut muiden kuulumisia, mutta vauhdikasta on tuo elämä täälläkin.
Päivät menee ihan lentämällä ja minä nautin täysillä kotona olosta.
Ilmeisesti olen tämän vuoden loppuun kotona, mutta sitten pitäisi palata töihin.=((
Eilen pysähdyin oikein miettimään, että hyvänen aika, meidän VAUVA täyttää kohta vuoden, eikä olekaan enää niinkään vauva!!!
Mihinkäs se aika on oikein mennyt?
Täällä kyllä vauva-kuume nostaa päätään, mutta mies on sitä mieltä, että enempää ei tule.=((
Voihan se olla, että mullakin tämä menee kohta ohi, mutta en ole ollenkaan varma, että tässä olisi kaikki.
No, jos antaisi ajan vähän kulua, niin jos vaikka miehen mieli muuttuisi?!(toivossa on hyvä elää)
Meilläkin on yösyötöt lopetettu ihan viime päivinä ja ihmeen hyvin on sujunut.
Poika söi ennen kerran yössä, mutta heräili kyllä muutaman kerran ja välillä väsytti ihan tosissaan, kun yöllä sai hypätä useesti ylhäällä.
Meillä se yksikin syönti oli kyllä vain paha tapa ja yhtenä iltana vain päätin, että nyt sen pitää loppua.
Yöllä sitten tarjosin vain tuttia tilalle ja siihen poika tyytyi helposti.
Saas nähdä, miten jatkossa sujuu.
Juniorilla on kova kiire isoveljen perään ja konttaa hurjaa vauhtia ympäri huushollia.
Tukea vasten seisoskellaan ja otetaan sivuaskeleita.
Yhtenä iltana pikkumies kyllä yllätti ja kiipesi isoveljen sänkyyn ihan itse.
Siinäkin saa sitten olla tarkkana, ettei pääse putoamaan mistään, kun nyt sitten on jonkin verran tuota kiipeämistaitoakin.
Nyt on meno sitä luokkaa, että erotuomaria tarvitaan.
Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Oi kun olikin ihana lukea teidän kuulumisia pitkästä aikaa,kuinka ihmeessä unohdin kokonaan kirjoitella raskauden jälkeen tänne pinoon?
Eli mä palstailin Memmunäiti nimimerkillä ja sitä ennen en edes muista sitä nimimerkkiä,mut aktiivisesti palstailin koko odotusajan;)Mut oltiin kuitekin se perhe Keski-Suomesta,joka oli rakentamassa kesämökkiä ja meille syntyi 7.8.05 tyttö,joka on neljäs lapsemme siis(pojat oli siis 12 ja 8v ja tytöt 5 ja nyt Memmu on liki 10kk)
Meillä on mennyt hirmu hyvin,tyttö alkoi nukkumaan 5kk iässä öisin 12-13t putkeen(sitä ennenkin heräsi vain 1krt yössä tissille klo 4 maissa),imetys loppui tytön tahdosta 5kk ja 3vkon iässä,kun tyttö teki täydellisen tissilakon.
Oppi ensin 9kk iässä nousemaan seisomaan,seuraavana aamuna hän oppi ryömimään ja samana iltana oppi konttaamaan.Nyt kun hän on liki 10kk hän kävelee tukia myöten kokoajan.
On hirmu hymyilevä tyttö kaiken kaikkiaan,mehän toivottiin,et meille tulisi Memmun jälkeen pian vielä yksi lapsi ja nyt meille onkin tulossa vauva tammikuussa-07.
Täytyykin kirjoitella kuulumisia useammin,nyt kun tulee pyörittyä tuolla odotusketjussakin.
Iloista kesää kaikille!
Lumina29
et mä en merkannut aiemmin tunnuksia mihinkään ylös ja unohdin ne aiemmat,kun on tullut palstailtua toisaalla enemmän.Six oli pakko vaihtaa nimimerkkiä!
Lumina edelleen:)
Aloittelin meille loppuviikoksi pinon. Joku jo mainitsikin että olisi mukava kuulla " vanhoista" kirjoittelijoista, mitä teille kuuluu? Jos käytte lukemassa juttuja, kertokaapa kuulumisia. Muistan ainakin Kukka75, MaaritAnnelin, Unna75, olihan niitä paaaaljon enemmänkin!
Meillä normaali yö takana, muutaman kerran Ava tuttia huuteli. Öisin aina välillä yskii kovasti, päivällä ei oikeastaan yhtään. Pitää seurailla miten kehittyy. Alle 1-vuotiaille ei taida olla apteekissa yskänlääkettä jonka saisi ilman reseptiä.
Tänään piti sataa, mut meillä aurinko paistaa! Pidän sunnuntaina Henskojen kotikutsut, eli esittelijä tulee esittelemään lasten leluja ja pelejä. Tänään pitäisi vielä varmistella tulijoiden määrä, että kannattaako esittelijän ajaa tänne korpeen. Jos osallistujia on liian vähän siirrämme ne toiseen päivään. Taisi olla huono viikonloppu tuo kun on ylioppilas-juhlia yms.
Kotihommat odottaa, mukavaa päivää!