Minne minilomalle (kaksi aikuista)
Syksyn aikana on mahdollisuus ottaa pidennetty viikonloppu vapaata (to-su tai pe-ma). Minne mennä? Jouluksi on jo varattu viikon matka lämpimään, syysloman budjetti pidetään mielellään pienenä ja ollaan muutenkin budget-matkailijoita. Tukholma, Tallinna, Kööpenhamina ja Gdansk on moneen kertaan nähty, Pietari marraskuussa... enpä tiedä.
Ideoita? Ihan kotonakaan ei huvittaisi olla, kun siihen on aikaa tavallisinakin viikonloppuina.
Kommentit (73)
Budapestiin jossa ruokailemaan ravintola Lancelotiin.
Kiitos. Rooma, Barcelona ja Pariisi on käyty, Budapest kahteen otteeseen. Prahaa katselin, siellä on vain piipahdettu Slovakian reissun yhteydessä, mutta ei sovi budjettiin. Etsitään kohdetta, johon lennot maksaisivat max 150 e/hlö. Mutta hyviä ehdotuksia, kiitos!
Jääkää kotiin. Vain juntit matkustelevat ja kailottavat omista matkoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Jääkää kotiin. Vain juntit matkustelevat ja kailottavat omista matkoistaan.
Kuten sanottu, sitä kotona olemista tulee ihan tavallisina viikonloppuina. Enkä kailota matkoistani vaan kyselen ideoita. Joku voi keksiä jotain sellaista, mikä ei ole itsellä tullut edes mieleen, kun olen liian urautunut perinteisiin kaupunkilomavaihtoehtoihin.
Matkusta Suomen sisällä. En kehtaisi lentää kahta kertaa vuodessa, ainakaan huvimatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Berliini tai Wien.
Berliinissä käytiin keväällä. Wieniin on kalliit lennot, joten mieluummin lähdetään sinne niin, että on aikaa vuokrata auto ja tutustua maahan muutenkin. Mutta kiitos sinullekin ehdotuksesta!
Ehdotan teikäläisille ilmastonpilaajille , että sinne "missä pippuri kasvaa"
Ei tarviste tulla takaisin.
Jonnekin minne pääsee lentämättä.
Suosikkikohteitani Euroopassa ovat Berliini, Amsterdam, Dublin ja Milano. Pettymyksiä taas olleet itäblokin maat kuten Puola ja Viro (surkeaa asiakaspalvelua), Barcelona (täynnä varkaita), Lontoo (hirveän kallis), Pariisi (täynnä turistihuijareita ja jotenkin likaisen ja pinnallisen oloinen), Bryssel (vähän sama kuin Pariisi)
Milanoon saa usein edullisia lentoja. Siitä auto alle ja parin tunnin ajo vaikka Lago Maggioren rannalle (esim. Stresa on suloinen pieni paikka) tai vaihtoehtoisesti patikoimaan johonkin kivaan vuoristokylään.
Tuo on vaikea yhtälö, kun räntää ei saisi tulla päin näköä ja mitään ei olla valmiita maksamaan. Nizzaa olisin ehdottanut, mutta tuolla budjetilla parempi jäädä kotiin.
Krakova, kävin juuri ja oli todella positiivinen yllätys! Kaunis kaupunki, lennot ja majoitus halpoja, muuten yleinen hintataso oli hieman korkeampi kun olin odottanut. Toki turistialueilla enimmäkseen ruokailtiin ym.
Mun mielestä tuonmittaisiin matkoihin sopivat erinomaisesti pienet suomalaiset kaupungit. Niissä kaikissa riittäää pariksi laiskaksi päiväksi katseltavaa, kaikista löytyy joku hotelli ja ravintola, eikä kulu kahta päivää lentämiseen. Eli ottaisin kohteeksi Kokkolan tai Hämeenlinnan tai Porvoon tai Jyväskylän tai vastaavan paikan.
Vierailija kirjoitti:
Suosikkikohteitani Euroopassa ovat Berliini, Amsterdam, Dublin ja Milano. Pettymyksiä taas olleet itäblokin maat kuten Puola ja Viro (surkeaa asiakaspalvelua), Barcelona (täynnä varkaita), Lontoo (hirveän kallis), Pariisi (täynnä turistihuijareita ja jotenkin likaisen ja pinnallisen oloinen), Bryssel (vähän sama kuin Pariisi)
Milanossa emme ole käyneet kumpikaan, Dublinissa olen käynyt itse mutta voisin ihan hyvin palata (en ole varma onko puolisoni käynyt), Amsterdamissa olen käynyt kaksi kertaa, viimeksi vuosi sitten, mutta puolisoni ei ole käynyt joten sielläkin haluamme kyllä käydä. Se voisi kuitenkin olla mukavampi keväällä. Kiitos vinkeistä, käyn katsomassa ainakin Dublinin ja Milanon lentohinnat!
Lontoo (vaikka olisikin nähty) on kiva viikonloppukohde: voi käydä syömässä, shoppailla vähän, vierailla vaikka British Museumissa ja illalla mennä teatteriin tai musikaalinäytökseen.
Rooma