Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni ripustaa taulunsa ihan liian korkealle

Vierailija
02.10.2019 |

Asuntoilmoituksia selasin ja kiinnitti huomiota. Varsinkin sohvan yläpuolella olevat on aina siellä katonrajassa, ja usein myös ripoteltu yksittäin sinne tänne. Näyttävät hassuilta

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ihmetyttää vaikka ei yhtään häiritse omaa elämääni:)

Vierailija
2/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, heiltä on jäänyt taulunripustuskurssi käymättä. Ainakaan mun aikaan sitä ei edes peruskoulussa opetettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ripustan siksi, ettei pitkät ihmiset kolhi päätään taulun reunaan sohvalla istuessaan. Ja lipaston päälläkin nostan taulut mieluummin ylös, että siihen mahtuu pöytälamppuja tai maljakoita kunnolla.

Vierailija
4/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, heiltä on jäänyt taulunripustuskurssi käymättä. Ainakaan mun aikaan sitä ei edes peruskoulussa opetettu. 

Ei hätää, voit lukea perustiedot asiasta ihan netistä 🙂

Vierailija
5/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ripustan siksi, ettei pitkät ihmiset kolhi päätään taulun reunaan sohvalla istuessaan. Ja lipaston päälläkin nostan taulut mieluummin ylös, että siihen mahtuu pöytälamppuja tai maljakoita kunnolla.

Sulla on tosi syvät kehykset tai tosi kapeat lipastot.

Vierailija
6/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, on. Mulla on sellaisia isokehyksisiä maalauksia. Niitä ei voi pitää kovin alhaalla sohvan päällä kun ollaan pitkää porukkaa.

Vierailija
7/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessahan taulut pitäisi olla silmän korkeudella. Jostain olen kuitenkin lukenut että tauluilla samoin kuin verhoilla voi myös korostaa huonekorkeutta. Jos asunnon huonekorkeus on 3 - 4 m, niin sinne vaan kookkaat taulut katonrajaan!

Vierailija
8/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, on. Mulla on sellaisia isokehyksisiä maalauksia. Niitä ei voi pitää kovin alhaalla sohvan päällä kun ollaan pitkää porukkaa.

Sohvaa ei tarvitse työntää kiinni seinään.

Vierailija
9/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole taustalla sisustuskurssia, mutta olen kasvanut lapsesta asti taidepiireissä ja jos jonkinlaista taulua ja pystiä on nurkat täynnä. Ripustan usein sisustuslehtikuvia korkeammalle, koska se on tosiaan juuri se korkeus, jolla sohvalla istujan pää osuu taulunreunaan tai ohi kulkevan kädet ottavat seinästä tukea. Ja en halua ihmisten nojailevan tai lääppivän taulujani. Lisäksi se on minusta rauhallisemman oloista: matalammalla huoneessa on niin paljon muutakin tavaraa, huonekalua, kukkaa, vilttiä käyttöesinettä, ettei sinne enää oikein edes mahdu.

Vierailija
10/10 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripustan missä näyttää harmoniselta eikä se todellakaan ole katonrajassa. Sattuu silmiin.