Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KELA lopettanut hakemusten käsittelyn?

Vierailija
02.10.2019 |

Olen jo 3 kuukautta odottanut päätöstä sairauspäivärahahakemukseeni. Mutta mitään ei ole kuulunut.
Kela itse väittää että hakemuksen käsittely kestää n. 3 viikkoa.

Tosi hauskaa.
Mulla työt loppui kun sairastuin enkä ole saanut palkkaa tai muuta tuloa kolmeen kuukauteen. Työttömyystukeakaan ei sairaana voi hakea.

Onko muilla Kelan kanssa tämmöistä, vai olenko jostain syystä joutunut jonkun virkailijan kiusanteon kohteeksi.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä olet sentään kysellyt hakemuksesi perään tuon kolmen viikon jälkeen? 

Vierailija
2/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Kelaan, hyvä ihminen! Tai mene käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele mieluummin sitten, kun se aloittaa hakemusten käsittelyn..

Vierailija
4/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita Kelaan, hyvä ihminen! Tai mene käymään.

Olen käynyt kelassa keskustelemassa asiasta ja olen jättänyt sinne useita viestejä.

Viesteihini ei ole vastattu.

Paikanpäällä kun kävin, niin virkailija kertoi, ettei hän tiedä kuinka kova ruuhka käsittelyssa on. Laittoi kuitenkin kiirehtimispyynnön hakemukselleni.

Olen taas varannut ajan kelaan, mutta en tiedä onko siitä nyt yhtään enemmän hyötyä kuin viimeksi.

AP

Vierailija
5/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä ihmiset pärjäävät tosielämässä?

Vierailija
6/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikea on pärjätä kun rahat loppuu eikä sairaana jaksa taistella virkamiesviidakossa.

AP

Vierailija
7/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään epäoikeudenmukaisesti kohdellun täytyy soittaa Iltalehden toimittajalle, joka tekee asiasta julkisen artikkelillaan - - sitten vasta ihminen saa oikeutta ja alkaa yllättäen asiat järjestyä.

Vierailija
8/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä johonkin suosittuun julkaisuun tai MOT-ohjelmaan.

Vierailija
9/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiointipalvelusta tarkastanut viestit, että olet toimittanut kaikki hakemuksiin tarvittavat tiedot? Joka puutteen jälkeen käsittelyaika on taas tuo 3 viikkoa.

Vierailija
10/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan ilmoittautunut työttömäksi? Saat työttömyysetuutta, jos vain vaivaudut sitä hakemaan ja olet valmis vastaanottamaan kokoaikatyötä.

Ja huomaa - sairaus ei ole mikään este!

Vierailija
11/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään epäoikeudenmukaisesti kohdellun täytyy soittaa Iltalehden toimittajalle, joka tekee asiasta julkisen artikkelillaan - - sitten vasta ihminen saa oikeutta ja alkaa yllättäen asiat järjestyä.

Tämä vaihtoehto minullakin on käynyt mielessä.

En vaan juuri nyt jaksaisi mitään some-kettuilua kestää. Ne iltalehden jutut yleensä näyttävät johtavan ongelmiin joutuneen haukkumiseen ja arvosteluun.

Sairauden kanssa on raskasta ilman somelynkkaustakin.

Ehkä tässä ei enää ole kuitenkaan muuta vaihtoehtoa.

AP

Vierailija
12/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt loppui kun sairastuit?

Miten? Sinut irtisanottiin tai irtisanonut itse itsesi?

Oletko edes oikeutettu sairaspäivärahaan?

Vierailija
13/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkohdat on välittömästi tuotava julkiseksi. Tulee kummasti vauhtia asioihin.

Samalla tarkistetaan kuka siellä ei ole tehtäviensä tasalla.

Vierailija
14/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan juuri nyt jaksaisi mitään some-kettuilua kestää. Ne iltalehden jutut yleensä näyttävät johtavan ongelmiin joutuneen haukkumiseen ja arvosteluun.

AP

Ihan ekana kysyttäisiin, miksi ihmeessä et ole ilmoittautunut työttömäksi eli tyhmästä päästä kärsii sinun tapauksessasi koko pankkitili.

Vierailija
15/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäkohdat on välittömästi tuotava julkiseksi. Tulee kummasti vauhtia asioihin.

Samalla tarkistetaan kuka siellä ei ole tehtäviensä tasalla.

Yleensä kyseessä ei ole epäkohta, vaan asiakas, joka ei suostu toimimaan ohjeiden mukaan.

Vierailija
16/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi pitikään olla ne 3 kk menot säästössä? Ja jos ei ole saanut mitään jäämään menoja on ollut liikaa. Sairauteen, työttömyyteen, jne pitää varatua, esim vakuutus.

Vierailija
17/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan ilmoittautunut työttömäksi? Saat työttömyysetuutta, jos vain vaivaudut sitä hakemaan ja olet valmis vastaanottamaan kokoaikatyötä.

Olen ilmoittautunut työttömäksi, mutta en voi hakea työttömyyspäivärahaa, sillä en sairauden takia pysty vastaanottamaan työtä.

Jos olisin salannut sairauslomani, voisin saada työttömyyspäivärahaa. Nyt en saa mitään kun menin ilmoittamaan sairauslomasta.

AP

Vierailija
18/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Itse ainakin kysyisin miksi et ole varautunut ja turvannut sitä omaa selustaasi? Kautta aikojen kuitenkin on ollut ihan yleisessä tiedossa, että noissa käsittelyajoissa on paljon parannettavaa.

Vierailija
19/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittautunut työttömäksi, mutta en voi hakea työttömyyspäivärahaa, sillä en sairauden takia pysty vastaanottamaan työtä.

Jos olisin salannut sairauslomani, voisin saada työttömyyspäivärahaa. Nyt en saa mitään kun menin ilmoittamaan sairauslomasta.

AP

Hyvin se näyttää nettikirjoittelu sujuvan, joten ei kaikki työ voi olla pois suljettua.

Vierailija
20/47 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikea on pärjätä kun rahat loppuu eikä sairaana jaksa taistella virkamiesviidakossa.

AP

1) tee hakemukset netissä

2) hae toimeentulotukea