Rakastan avokadoa mutta...
...miten pidentää niiden säilyvyyttä? Yhdessä pussissa taitaa olla jotain 10 avokadoa mutta ehtivät pehmetä syömäkelvottomiksi jo parissa päivässä. Voiko niitä pakastaa? Kärsiikö maku ja rakenne pelastamisen jälkeen?
Kommentit (9)
Pidä pussi jääkaapissa ja ota yksi tai kaksi kerrallaan huoneenlämpöön. Näin mä teen.
Osta avokadot yksittäin muutama kerrallaan, eikä 10 kappaleen jättipussia.
Kun ovat kypsiä niin siirrä ne jääkaappiin.
Minulla on yleensä aina n. 6 kypsää avokadoa jääkaapissa.
Jääkaappi lähes tykkänään pysäyttää kypsymisprosessin, eli kypsä avokado on siellä samanlainen vihreän tuore vielä viikonkin päästä. Joskus jopa kahdenkin viikon päästä.
Mutta muista kuitenkin se, että jos pistät raa'an avokadon jääkaappiin niin se ei kypsy ikinä. Raa'at pidän pöydällä banaanien vieressä ja siirrän niitä sitä tahtia jääkaappiin kun tunnen painelemalla niiden olevan kypsiä.
Vierailija kirjoitti:
Jääkaappi lähes tykkänään pysäyttää kypsymisprosessin, eli kypsä avokado on siellä samanlainen vihreän tuore vielä viikonkin päästä. Joskus jopa kahdenkin viikon päästä.
Mutta muista kuitenkin se, että jos pistät raa'an avokadon jääkaappiin niin se ei kypsy ikinä. Raa'at pidän pöydällä banaanien vieressä ja siirrän niitä sitä tahtia jääkaappiin kun tunnen painelemalla niiden olevan kypsiä.
Mä pidän raakoja aina jääkaapissa ja todellakin kypsyvät parissa päivässä huoneenlämmössä.
Pirkalla on muistaakseni pakastettuja avokadokuutioita 🥑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän raakoja aina jääkaapissa ja todellakin kypsyvät parissa päivässä huoneenlämmössä.
Mutta miksi teet vaikeimman kautta? Miksi et ensin kypsytä ja sitten siirrä jääkaappiin, jossa sen kypsymisprosessi pysähtyy. Sitten sinulla on aina tuore loistava pehmeä avokado jääkaapissa valmiina, ei tarvitse kypsyttää pari päivää jos tuleekin halu saada avokadoa.
Ensin kypsytys sitten syöntivalmiiksi talteen talletus.
Vierailija kirjoitti:
Hitsin ennustavat... ei pelastamisen vaan pakastamisen 😒😒ap
Jeesus pelastaa ne avokadotkin.
Hitsin ennustavat... ei pelastamisen vaan pakastamisen 😒😒ap