Silja Euroopalla Estonian onnettomuudesta tuttu kuulutus
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Iltalehden saamien viestien mukaan Mr Skylight -hälytys kuului kaiuttimista viime yönä Silja Europalla puoli neljän jälkeen. Tallink Siljan viestintäjohtaja Marika Nöjd vahvistaa asian.
Olisin ollut ihan paniikissa.
Mä olin 😆
Vierailija kirjoitti:
Iltalehden saamien viestien mukaan Mr Skylight -hälytys kuului kaiuttimista viime yönä Silja Europalla puoli neljän jälkeen. Tallink Siljan viestintäjohtaja Marika Nöjd vahvistaa asian.
Minä en. Europa on yön satamassa,joten pelastuminen on varmempaa kuin laivan ollessa avomerellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin ollut kännissä.
Joo, en mä uppoamista pelännyt, mutta ajattelin että mitä jos on joku massiivinen tulipalo ja jään loukkoon sinne.
Millä merellä tämä Silja Euroopa seilaa?
Jollain palstamammalla on nyt fiksaatio Silja Europaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin ollut kännissä.[/
Mä olin. Siitä syystä en kuullut moista kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Itämerelle
Kuka on niin Urpo että hyppää satama-altaaseen. Olisi hypännyt aiemmin tai vasta paluumatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itämerelle
Silja Europalla olen joskus ollut, mutta tuo Silja Euroopa onkin ilmeisesti joku ihan uusi?
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin Urpo että hyppää satama-altaaseen. Olisi hypännyt aiemmin tai vasta paluumatkalla.
Tai olisi edes hypännyt laivan toiselta laidalta. Laiturilta olisi helpompi kerätä raato talteen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää, miksi mereen on hypätty. Voihan olla, että kyseessä on vaan joku känninen mahti-idea, että minäpä hyppään mereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää, miksi mereen on hypätty. Voihan olla, että kyseessä on vaan joku känninen mahti-idea, että minäpä hyppään mereen.
Eli mikään itsetuhoisuus ei välttämättä olisi syynä ollenkaan. -13
Kyllähän laivan väki saisi joskus vähän opettavaisesti jekuttaa nollat taulussa sikailevia matkustajia. Painolastitankit täyteen toiselta kyljeltä, 20 asteen (hallittu) kallistus, valot pois päältä ja taas takaisin ja asiaankuuluvia sekalaisia mystisiä kuulutuksia: Mr Skylight to number two ja *rätinää* häire *räks poks* laivalla on häire. Olisihan siitä makoisat naurut sitten myöhemin myös helpottuneilla matkustajilla että voi, kylläpä olikin ovela jekku.
Mä olisin varmaan ollut lasten kanssa istumassa pelastusveneessä. Luin vuosia sitten Estonian onnettomuustutkintaraporttia, ja siitä jäi lähtemättömästi asioita mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän laivan väki saisi joskus vähän opettavaisesti jekuttaa nollat taulussa sikailevia matkustajia. Painolastitankit täyteen toiselta kyljeltä, 20 asteen (hallittu) kallistus, valot pois päältä ja taas takaisin ja asiaankuuluvia sekalaisia mystisiä kuulutuksia: Mr Skylight to number two ja *rätinää* häire *räks poks* laivalla on häire. Olisihan siitä makoisat naurut sitten myöhemin myös helpottuneilla matkustajilla että voi, kylläpä olikin ovela jekku.
Oikeesti, mä kuolisin jo pelkästä säikähdyksestä. Pelkään vettä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin varmaan ollut lasten kanssa istumassa pelastusveneessä. Luin vuosia sitten Estonian onnettomuustutkintaraporttia, ja siitä jäi lähtemättömästi asioita mieleen.
Mä pakkasin kamat valmiiksi ja otin ulkovaatteet valmiiksi esille. Olin jo lähdössä kannelle, mutta en sitten viitsinyt lapsia sinne raahata kesken unien. Mutta valmistauduin kuitenkin äkkilähtöön.
Euroopalla on virolainen miehistö ja kas papenburgin telakan tekoa kuten estoniakin. Enää ei turunöinjalla uskalleta niin tuotiin Helsinki Tallinna reitille
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin vastaavassa tilanteessa siirtymään mieluummin maihinnousuoville, Europa nimittäin viettää yöt satamassa, joten terminaali kautta pääsee helpommin turvaan.