Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuulin oudon jutun et jos on tosi köyhä ja kuolee ei välttämättä saa hautakiveen toista nimeään kun maksaa liikaa

Vierailija
01.10.2019 |

onko näin? Eiks hautajaiset maksa n. 3000e.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks mun köyhääkin köyhempi kaveri kuoli, eikä saanut kiveä vaan sellaisen betonilaatan vaan. Siihenkään ei tullut päivämääriä, vuodet vain, ja nimikirjaimet. Kyllä sitä otti päähän, valitti pitkään asiasta meille kavereille kun ei sen mielestä oltu solidaarisia sille.

Millälailla se kuollut kaveri valitti teille?

Ihan puhelimessa ja naamatustenkin. Faceenkin pisti kuittailua meidän sienille. Miten niin?

No kun vaan aattelin että miksi se niin katkera oli.

Katkera se oli siksi että kaikki hautausmaalla kävijät näki heti että tuossa on joku köyhä.

On se surkeaa että köyhyys näkyy vielä kuoleman jälkeenkin.

Varmana tosiaan harmittaa sitä kuollutta.

Vierailija
22/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tosi köyhä ei saa hautakiveä ollenkaan. Puinen risti siihen hautaan tulee.

Ja jos on ihan äääälyttömän köyhä, saa rististä vain sen pystykepin. Tai ei ehkä sitäkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sit maksaa jos niitä on.

Vierailija
24/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukat on siis päättäneet säästää ja antaneet mulle varmuuden vuoksi vain yhden etunimen! Ne pihit ketaleet!

Vierailija
25/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tosi köyhä ei saa hautakiveä ollenkaan. Puinen risti siihen hautaan tulee.

Ei vaan laitetaan uurnalehtoon. Ei saa omaa hautaa.

Vierailija
26/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta voi anoa hautausavustusta, jos kuolinpesä on varaton.

Vierailija
27/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut tuhlataan ja uurna haudataan ex aviomiehen ja hänen äitinsä uunien viereen. Poikani toivomus. Helpompaa hänelle, kun kaikki ollaan samassa paikassa.

Vierailija
28/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä on jollain hautakivellä, ja sen kaiverruksilla? Ei mitään, ainakaan sille kuolleelle. Ja jos jotakuta omaista nyppii, tilatkoon ja maksakoon prameamman kiven.

Vierailija
29/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarellani ja miehellään Amerikassa on takan reunuksella rakkaan koiran ja miehen veljen tuhkat.

Vierailija
30/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi sellaisia muistomerkkejä pitää edes laittaa. Kun minusta aika jättää niin toivoisin että minut kuopataan mahdollisimman halvalla ja mitään nimilappuja ei tarvi laittaa (oli varaa tai ei). Muistelkoon sitten kotona jonkun kuvan äärellä mutta että johonkin kiviä täynnä olevalle maalle väen väkisin.

Vierailija
31/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin, että minun ruumiini jätettäisiin vanhaan zarahustralaiseen tapaan jonnekin syrjäiselle kalliolle. Mutta Suomen laki ei taida sallia tällaista "hautausta"...

Vierailija
32/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ruumis heitetään varmaan susille. Hukkaparat...

Vierailija
33/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullakseni yksikään edesmennyt ei ole valittanut tilanteesta. 

Vierailija
34/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisarellani ja miehellään Amerikassa on takan reunuksella rakkaan koiran ja miehen veljen tuhkat.

Väitetysti rakkaan koiran ja veljen tuhkat. Oikeasti ne voi olla jonkun muunkin.

Vierailija
35/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuulin oudon jutun et jos on tosi tyhmä ja kuolee ei välttämättä saa hautakiveen toista nimeään kun kyselee tyhmiä.

Vierailija
36/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkonen, Hetkonen! Mitenkäs sitä kunnan rahoilla muka uskonnollisia merkkejä aletaan pystyttämään? Jos kirkko haluaa ristejä nurmelle maksakoon itse.

Mitä kunnan rahat tähän kuuluu?

Vierailija
37/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tilanteen voisi korjata jotenkin. Kivi on luonnontuote, pala sitä ei pitäisi maksaa maltaita ja koneellinen kaiverrus. On varmasti unohdettuja ihmisiä, joita joku voisi muistaa.

Vierailija
38/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luullakseni yksikään edesmennyt ei ole valittanut tilanteesta. 

Just tuolla aiemmin kerrottiin kun kaveri valitti pitkään kuolemansa jälkeen kun oli niin huono "kivi" eikä päivämääriä yms.

Vierailija
39/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluan tuhkauksen kun kuolen. Mitä mä mun ruumiilla teen kuoleman jälkeen, enkä todellakaan halua mädäntyä maan alla jossain arkussa. Tuhkat voi sirotella minne lystää.

t. 29v

Eipäs vaan voikaan.. uurnaa noudettaessa pitää ilmoittaa mihin tuhka sijoitetaan eli pitää olla hautapaikka tai sitten tuhkan voi sirotella paikkaan joka on erikseen sitä varten osoitettu.

Vierailija
40/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa niin vietävästi, että en saa haluamaani hautajaistapaa Suomessa. Kuoltuani ruumiini saisi jättää vuorenrinteelle petolintujen syötäväksi. Näin "cirkle of life" olisi täydellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi