Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme loukkaantunut Kuopiossa kauppakeskuksessa!

Vierailija
01.10.2019 |

Poliisi tiedotti väkivallanteosta kuopiolaisessa kauppakeskuksessa.
Mitä on tapahtunut?

Kommentit (870)

Vierailija
821/870 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen juttu.

Olen muuten aina pitänyt nimestä Joel.

Vierailija
822/870 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut parempi, kun jm olisi mennyt psykiatriselle puukko mukana ja uhannut tehdä sillä jotain itselleen, jos ei olisi päässyt lukkojen taakse hoitoon. 

Valitettavasti tämä järjestelmä on niin onneton, että jos joku menee psykiatriseen päivystykseen kertomaan, että on itsetuhoinen tai vaaraksi muille, niin häntä ei välttämättä oteta sisään ollenkaan tai otetaan vain yhdeksi yöksi ja sitten pillerireseptin kanssa ulos. Vähintäänkin tuskainen ja joskus täysin uupunut ihminen joutuu kovasti vakuuttelemaan, että on vaaraksi itselle tai muille eikä kaikilla ole vakuutteluun edes voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/870 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Valjakkalan kiusaajat olivat varastaneet häneltä polkupyörän ja laittaneet sen pipputangos sisään rungosta. ja hänhän tappoi sitten ruotsissa polkupyöräepisodissa juuri,

Vierailija
824/870 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sano, että kiusaaminen maksaa yhteiskunnalle. Ei maksa. Luusereiden hoitaminen maksaa.

Minulla on aina tapana työhaastattelussa kysyä että mikä vakuutus ja millainen työterveys työpaikalla on.

Jännästi minua ei koskaan valita töihin.

Olen ollut työtön jo kaksikymmentä vuotta.

Ehkä näillä työpaikoilla ei ole varaa sellaiseen, en tiedä.

Joskus tunnen itseni kiusaajaksi kun kysyn ihan asiallisia kysymyksiä vakuutuksista, työterveydestä ja ylityölisistä sekä muista asiaan liittyvistä eduista jotka minua luonnollisesti työttömänä kiinnostaa.

Onko tälläinen kiusaamista vai olenko minä vain "työtön luuseri"?

Vierailija
825/870 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joel Marin on syntynyt 1994 ja tämä uhri v. 1996 (ei siis mikään teini). 

Vierailija
826/870 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on uussuomalainen?

Ei kantis.

Suomalaiselta tuo minusta näyttää: https://i.imgur.com/ckM4zd8.jpg

Onko tuossa oikeasti tekijä? Näyttää psykoottiselta. Uskon että on mennyt kiusauksen ym. seurauksena psykoosiin, ja randomisti päättänyt kostaa maailmalle. Surullinen case.

Mikä tuossa kuvan henkilössä näyttää psykoottiselta?

Et ehkä itse tunnista sitä katsetta, mutta minä olen nähnyt tuollaisia paljon mt-puolella varsinkin miehissä. Silmät ovat pienet, tummat ja kuin uponneet päähän. Myös silmien ympäristö on tuollainen tumma ja jotenkin synkkä. Katse on joko aivan eleetön ja jähmettynyt tai hirveän pälyilevä, tulee aina mieleen Norman Bates. Tämä on tietysti vain intuitiivinen huomio eikä mikään faktaan perustuva väite, mutta minulta löytyy ihan kohtuullisesti kokemusta näistä. Myös Danske Bankin itsemurhan tehneellä ex-johtajalla oli samanlainen olemus. Pienet tummat silmät syvällä päässä ja vakava katse. Täytyy kieliä jonkinlaisesta äärettömästä stressistä ja hiljaisesta mielen sekoamisesta. 

Vierailija
827/870 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien ei tule antaa lapsen lihoa niinpaljon että joutuu kiusatuksi. Vaatteista myös kiusataan niin miksi antaa pitää aina samoja vaatteita.

Kuulostat kiusaajalta typerine kirjoituksinesi, niin eihän kiusaajissa voi olla vikaa niin moni vanhempikin uskoo ettei se oma kullannuppu mitään tee kun esittää kotona kilttiä vanhemmille. Moni kiusaaja purkaa omaa pahaa oloaan ilman sen kummempaa syytä, syynä voi olla erilaisuus, käytöshäiriö, stressi, vanhempien ero josta nuori ahdistuu yms. 

En ole lainaamasi viestin kirjoittaja, mutta millä tavalla se on muka kiusaamista, että kertoo tosiasian? Vanhempien ei missään nimessä pitäisi lihottaa lapsiaan ja sitten vielä pukea heitä huonosti kamaliin rytkyihin, koska kiusaaminen tulee olemaan 100% varmaa. Se että tämä on taivaan tosi ei tarkoita, etteikö kiusaajissa olisi vikaa. Haloo, ja valot päälle!

Vierailija
828/870 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on uussuomalainen?

Ei kantis.

Onko tuossa oikeasti tekijä? Näyttää psykoottiselta. Uskon että on mennyt kiusauksen ym. seurauksena psykoosiin, ja randomisti päättänyt kostaa maailmalle. Surullinen case.

Et ehkä itse tunnista sitä katsetta, mutta minä olen nähnyt tuollaisia paljon mt-puolella varsinkin miehissä. Silmät ovat pienet, tummat ja kuin uponneet päähän. Myös silmien ympäristö on tuollainen tumma ja jotenkin synkkä. Katse on joko aivan eleetön ja jähmettynyt tai hirveän pälyilevä, tulee aina mieleen Norman Bates. Tämä on tietysti vain intuitiivinen huomio eikä mikään faktaan perustuva väite, mutta minulta löytyy ihan kohtuullisesti kokemusta näistä. Myös Danske Bankin itsemurhan tehneellä ex-johtajalla oli samanlainen olemus. Pienet tummat silmät syvällä päässä ja vakava katse. Täytyy kieliä jonkinlaisesta äärettömästä stressistä ja hiljaisesta mielen sekoamisesta. 

Olisi hienoa tehdä ketju, jossa olisi näitä kuvia näistä kuoppasilmäisistä synkkäsilmistä.

Siis jos sulla olisi listaa niin olisi hieno kerätä näitä ja vertailla vaikka tunnettuja psykopaatteja.

Vierailija
829/870 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on uussuomalainen?

Ei kantis.

Kafkalla oli tuollaiset silmät.

Vierailija
830/870 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on uussuomalainen?

Ei kantis.

No ei näytä eikä psykoottisuutta voi päätellä ulkonäöstä.

En tarkoittanut, että psykoottisuus näyttää kaikilla samanlaiselta. Onkohan sinulla itselläsi nyt mielessä joku tietty mielikuva "psykoottisuudesta", ja heijastat sitä tähän keskusteluun? Psykoottisuus tai mikään muukaan mielisairaus ei liity mihinkään tiettyyn fyysiseen piirteeseen, kuten nenään tai kasvojen muotoon, vaan paremminkin jotain vinksallaan olevaa voi aistia ns. rivien välistä jos osaa.

Ihmiset muovautuvat ulkonäöltään sellaisiksi millaista elämäntapaa he viettävät ja millaisia ajatuksia heillä on. Kaikki tietävät miltä onnellinen ja surullinen ihminen näyttää, minä taas tiedän miltä sisäänpäinkääntynyt, eristäytynyt ja ratkeamispisteessä oleva ihminen näyttää. Joelilla on synkkä ja ulkopuolinen olemus, hän vaikuttaa juuri sellaiselta nuorelta mieheltä, joka ei osaa sanoittaa tunteitaan ja saattaa ehkä toimia äkkipikaisesti.

Toistan, että olen nähnyt näitä ihmisiä paljon ja joutunut olemaan heidän kanssaan tiiviisti tekemisissä, joten mt-ongelmat eivät ole minulle mikään uusi juttu. Eikä tarvitse uskoa tms., tässä oli vain "2 centtiäni", jatketaan keskustelua muista aiheista!

Vierailija
831/870 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joelilla on synkkä ja ulkopuolinen olemus, hän vaikuttaa juuri sellaiselta nuorelta mieheltä, joka ei osaa sanoittaa tunteitaan ja saattaa ehkä toimia äkkipikaisesti."

Mutta sen vuoksihan kukaan ei olisi osannut odottaa Joelin tekevän mitään tuollaista synkkää toimintaa, kun hän vaikutti monien mielestä järkevältä, ystävälliseltä, rauhalliselta ja joidenkin mukaan myös lempeältä eikä siis äkkipikaiselta. En itse näe Joelia kuvissa synkkänä, mutta ehkä vähän ujona ja rauhallisena.

Vierailija
832/870 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joelilla on synkkä ja ulkopuolinen olemus, hän vaikuttaa juuri sellaiselta nuorelta mieheltä, joka ei osaa sanoittaa tunteitaan ja saattaa ehkä toimia äkkipikaisesti."

Mutta sen vuoksihan kukaan ei olisi osannut odottaa Joelin tekevän mitään tuollaista synkkää toimintaa, kun hän vaikutti monien mielestä järkevältä, ystävälliseltä, rauhalliselta ja joidenkin mukaan myös lempeältä eikä siis äkkipikaiselta. En itse näe Joelia kuvissa synkkänä, mutta ehkä vähän ujona ja rauhallisena.

Ei äkkipikaisuus välttämättä näy ulkopuolelle, se on aina seurausta pitkään jatkuneesta tunteiden patoamisesta. Luonnostaan vahvasti syrjäänvetäytyvä ja ehkä vähän erikoinenkin tyyppi voi kiusaamistaustan vuoksi reagoida äkkipikaisesti, jos nuppi on mennyt kunnolla sekaisin. Sisäänpäinkääntynyt räjähdyspisteessä oleva ihminen voi olla myös aidosti ystävällinen tai ainakin siltä vaikuttava, kun on juurikin luonteensa ja mahdollisen aiemman kiusaamisen vuoksi liian lapanen ryhmätilanteissa. Psykoosi tai muu mielisairaus ei katso keneen se iskee. Monet järkevät, rauhalliset ja lempeät ihmiset ovat menettäneet järkensä. En sano, että tällä henkilöllä on välttämättä psykoositasoinen sairaus, mutta jokin hänen päässään on napsahtanut pahemman kerran. Se on silloin menoa.

Vierailija
833/870 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien ei tule antaa lapsen lihoa niinpaljon että joutuu kiusatuksi. Vaatteista myös kiusataan niin miksi antaa pitää aina samoja vaatteita.

Kuulostat kiusaajalta typerine kirjoituksinesi, niin eihän kiusaajissa voi olla vikaa niin moni vanhempikin uskoo ettei se oma kullannuppu mitään tee kun esittää kotona kilttiä vanhemmille. Moni kiusaaja purkaa omaa pahaa oloaan ilman sen kummempaa syytä, syynä voi olla erilaisuus, käytöshäiriö, stressi, vanhempien ero josta nuori ahdistuu yms. 

En ole lainaamasi viestin kirjoittaja, mutta millä tavalla se on muka kiusaamista, että kertoo tosiasian? Vanhempien ei missään nimessä pitäisi lihottaa lapsiaan ja sitten vielä pukea heitä huonosti kamaliin rytkyihin, koska kiusaaminen tulee olemaan 100% varmaa. Se että tämä on taivaan tosi ei tarkoita, etteikö kiusaajissa olisi vikaa. Haloo, ja valot päälle!

Osa lapsista syö ahdistusta lievittääkseen. Sitten kun on pyöreämpi ei olekaan helppoa löytää samanlaisia vaatteita kuin muilla samanikäisillä. Sitten siitä kiusataan.

Tuntui pahalta lukea, että häntä oli jo pikkupoikana kiusattu liikunnan tunnilla koska ei pysynyt nopeimpien vauhdissa mukana. Hän oli taatusti pikkupoika, joka vain halusi olla muiden mukana ennen kuin häntä alettiin kiusata.

Vierailija
834/870 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa lapsista syö ahdistusta lievittääkseen. Sitten kun on pyöreämpi ei olekaan helppoa löytää samanlaisia vaatteita kuin muilla samanikäisillä. Sitten siitä kiusataan.

Tuntui pahalta lukea, että häntä oli jo pikkupoikana kiusattu liikunnan tunnilla koska ei pysynyt nopeimpien vauhdissa mukana. Hän oli taatusti pikkupoika, joka vain halusi olla muiden mukana ennen kuin häntä alettiin kiusata.

Niin mutta se on vanhempien vika. Miksi lapsi on ahdistunut ja ahmii, mutta vanhemmat eivät tee mitään? Kyllä se viimeistään pitää tajuta siinä vaiheessa, jos painoa alkaa kertyä hirveitä määriä. Syy on lähes aina vanhemmissa, ja heidän tulee ottaa vastuu. Eivät asiat tapahdu missään tyhjiössä. Vanhemmille kuuluu myös vastuu lapsen vaatetuksesta, joten siinäkin tilanteessa ettei lapselle mahdu vaatteet päälle pitäisi jokaisen normaalijärkisen aikuisen tajuta ettei kaikki ei ole ok. 

Vierailija
835/870 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei äkkipikaisuus välttämättä näy ulkopuolelle, se on aina seurausta pitkään jatkuneesta tunteiden patoamisesta. Luonnostaan vahvasti syrjäänvetäytyvä ja ehkä vähän erikoinenkin tyyppi voi kiusaamistaustan vuoksi reagoida äkkipikaisesti, jos nuppi on mennyt kunnolla sekaisin. Sisäänpäinkääntynyt räjähdyspisteessä oleva ihminen voi olla myös aidosti ystävällinen tai ainakin siltä vaikuttava, kun on juurikin luonteensa ja mahdollisen aiemman kiusaamisen vuoksi liian lapanen ryhmätilanteissa. Psykoosi tai muu mielisairaus ei katso keneen se iskee. Monet järkevät, rauhalliset ja lempeät ihmiset ovat menettäneet järkensä. En sano, että tällä henkilöllä on välttämättä psykoositasoinen sairaus, mutta jokin hänen päässään on napsahtanut pahemman kerran. Se on silloin menoa.

Me ihmisethän saamme tietyn temperamentin synnyinlahjana. Jotkut ovat syntyjään äkkipikaisempia kuin toiset. Eräs sukulaismies on ollut ihan lapsesta aikuiseksi asti tosi nopeasti kiihtyvä ja äkkipikainen, mutta suuttuessaan hän ei koskaan vahingoita eläimiä tai ihmisiä (ei edes kärpäsiä tai hämähäkkejä), mutta tavarat saavat kyytiä. Suuttumus tulee ja menee hänellä nopeasti ohi.

Äkkipikaisuutta voi ilmetä myös rauhallisen temperamentin omaavilla sellaisessa elämäntilanteessa, jossa hän on esim. stressaantunut, muulla tavoin hajalla tai on käyttänyt vaikka hormoneja, jotta lihakset kasvaisivat paremmin tms.

JM:n kohdalla luulen, ettei kyse ollut äkkipikaisuudesta, vaan kieroutuneen mielen tuottamasta sairaasta suunitelmasta, harkitusta kamalasta teosta, jota hän luultavasti katuu todella paljon jossain vaiheessa, kun tajuaa, miten sekaisin hän on ollut.

Vierailija
836/870 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin järkevää keskustelua täällä ylipäänsä, jos puhutaan ns. vaatteiden koosta lapselle tai kiusaamisesta ja muuhun joka vaikuttaisi pinnalliseen olemukseen. Yksi puhuu itsetunnon/ihmisarvon heikkenemisestä kiusaamisen vuoksi, toinen vaatteiden sopimattomuudesta lapselle ym. Kaikki vain pintaa noin sanotusti.  Lukekaapa tämän päivän iltalehdestä juttu köyhä äiti: Tässä pätkä kirjoituksesta: -Olen joutunut rakentamaan ihmisarvoni ihan nollasta.-  Ei kiusaamisen takia, ei väärien vaatteiden takia lapsena ...ym. ym. 

Tässä ihmisarvo määräytyy aineellisen hyvinvoinnin kautta. Joten älkää enää toistako että tämä kaveri teki tekonsa kiusatuksi tulemisen takia. 

Vierailija
837/870 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen sivuilta tänään: kouluampujat on mediassa usein esitetty sorrettuina, kiusattuina henkilöinä, jotka hyökkäävät kiusaajiaan vastaan. Vaikka tämä tarina ei aina edes pitäisi paikkansa, Oksanen huomauttaa.

Osui ja uppos.

Vierailija
838/870 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo(ko) kirjoitti:

Ei kovin järkevää keskustelua täällä ylipäänsä, jos puhutaan ns. vaatteiden koosta lapselle tai kiusaamisesta ja muuhun joka vaikuttaisi pinnalliseen olemukseen. Yksi puhuu itsetunnon/ihmisarvon heikkenemisestä kiusaamisen vuoksi, toinen vaatteiden sopimattomuudesta lapselle ym. Kaikki vain pintaa noin sanotusti.  Lukekaapa tämän päivän iltalehdestä juttu köyhä äiti: Tässä pätkä kirjoituksesta: -Olen joutunut rakentamaan ihmisarvoni ihan nollasta.-  Ei kiusaamisen takia, ei väärien vaatteiden takia lapsena ...ym. ym. 

Tässä ihmisarvo määräytyy aineellisen hyvinvoinnin kautta. Joten älkää enää toistako että tämä kaveri teki tekonsa kiusatuksi tulemisen takia. 

Olet lukenut aika valikoivasti, jos et ole huomannut niitä järkeviä keskusteluja, joissa ei puhuta vain pinnalliseen olemukseen vaikuttavista asioista.

Vierailija
839/870 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen sivuilta tänään: kouluampujat on mediassa usein esitetty sorrettuina, kiusattuina henkilöinä, jotka hyökkäävät kiusaajiaan vastaan. Vaikka tämä tarina ei aina edes pitäisi paikkansa, Oksanen huomauttaa.

Osui ja uppos.

Käsittääkseni tämä trendi alkoi alunperin Columbinesta. Lehdistöllä ei ollut juuri päteviä syitä massamur halle kun kaikki tieto oli salattua, joten he rupesivat mutuilemaan omia tarinoitaan. Osa mediasta päätyi rakentamaan narratiivia sen pohjalta, että ko. henkilöt pukeutuvat poikkeuksellisesti, ja poikkeuksellisesti pukeutuvia alakulttuurin jäseniä siihen aikaan usein kiusattiin rankasti, joten ehkä heitä kiusattiin. Osa taas syytti musiikissa ja elokuvissa esiintyvää väkivaltaa yleisesti ja Marilyn Mansonia erityisesti.

Kummassakaan teoriassa ei ollut lopulta hirveästi perää (jollei sitten Columbinen jätkiä kiusattu niin salaa nurkan takana ettei kukaan nähnyt, samalla kun he eivät itse hiiskuneet asiasta). Kai se on vain niin, että monet ihmiset tragedian edessä haluavat löytää syyllisen jostain jo valmiiksi demonisoidusta ja "huonosta" asiasta, oli se sitten kiusaaminen tai media, jota he pitäävät moraalittomana.

Ehkä juuri siksi näissäkin keskusteluissa on suosittu selityksenä kiusaamista ja naisvihaa -- ne ovat asioita, jotka moni haluaisi maailmasta poistaa, joten olisi tosi kätevää jos ne aiheuttaisi massamur hia. Ja ehkä ne aiheuttaakin, muttei yksinään. Tällaiset kammottavat tapahtumat ovat aina monen asian summa.

Vierailija
840/870 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/koulukiusattu-teki-elokuvan-ai…

Onneksi akateemisesti koulutettu, pahoin ja pitkään kiusattu "Lauri" jaksoi hakea apua, sillä muuten hänestäkin olisi voinut tulla koulusurmaaja.

Elokuva Valkoinen raivo perustuu tositapahtumiin, joita on kuitenkin osin dramatisoitu:

https://www.episodi.fi/elokuvat/valkoinen-raivo/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän