Onko täällä ihmisiä jotka on täysin terveitä fyysisesti ja psyykkisesti?
Ensinnäkkin nauttikkaa niin kauan kuin terveyttä riittää<3
Toiseksi, tämä kysymys tuli mieleeni kun itselläni on joitain sairauksia ja pyörin niiden facebook-ryhmissä ja niissä on aina välillä sitä kilpailua että kuka on kaikkein sairain ja kelöä on eniten vaikeaa. Siinä sitten hämärtyy se totuus, että jotkut ihmiset ovat täysin terveitä. Kertokaa jos olette, olisi ihanaa vaihtelua kuulla :)
Kommentit (18)
En tällä hetkellä ole täysin terve, mutta olin sitä aiemmin ja kirjoittelin silloinkin tänne. Minusta myös tulee lähitulevaisuudessa uudelleen terve. Vaikeasta elämäntilanteesta johtuva vakava masennus on lähtenyt paranemaan, kun pääsin siitä tilanteesta pois, ja nyt on vielä muutamia muita elämän vaikeuksia hoidettavana, ja fyysisen terveyden puolella haastetta, joten kohtalaisen raskaalta tuntuu edelleen. Uskoni tulevaisuuteen on kuitenkin melko hyvin palautunut.
Ei ole mitään diagnosoituja sairauksia eikä kyllä mikään vaivaakaan. Olen 45-vuotias alkoholin suurkuluttaja ja elänyt aikuisikäni suunnilleen niin epäterveellisesti kuin vain voi.
Täällä yksi. Olen 54-vuotias ja täysin terve. Nautin elämästä ja olen kiitollinen terveydestä, ja pidän siitä mahdollisimman hyvää huolta.
Minä olen kaikin puolin terve viisikymppinen. Sairauslomalla olen ollut viimeksi vuosituhannen alussa, kun sain keuhkoputkentulehduksen alun ja jouduin pariksi päiväksi petiin. Vastustuskykyni on aika korkea, kun virukset eivät tartu.
Mielenterveyteni on kestänyt kaikenmoista vuosikymmenien varrella. Vasta tämä pitkittyvä työttömyys on osoittautunut niin raskaasti, että välillä alkaa huolestuttaa. Jos löytäisin työpaikan, lähtisin töihin yhtä positiivisena kuin olen aina lähtenyt. Saa nähdä, kuinka tässä käy.
Olen vajaa nelikymppinen, jolla on kaikki kunnossa. Joskus lentsu vaivaa, joskus jostain kolottaa, ei sen kummempia.
Juu, 30 vuotta mittarissa ja aina olen ollut terve sekä fyysisesti ja henkisesti. On sitä kaikenlaista surua ollut elämässä, mutta niistä on selvitty. Sairaalassa en ole ikinä ollut ja pahin hoitotoimenpide, johon olen joutunut, on viisaudenhampaan poisto. Olen kyllä onnellinen terveydestä, ei tosiaan ole itsestäänselvyys missään nimessä!
Terveys ei ole on-off tila. Kaikki ovat jossain kahden ääripään välillä. Kukaan ei ole täysin terve tai täysin sairas.
39V mies.
Henkisesti ollut aina terve, fyysisesti ei mitään erikoista, normaaleja flunssatyyppisiä, ja pikku kohelluksia laskematta.
Näkö ja kuulo edelleen täydellinen (tarkistetaan säännöllisesti työn vaatimuksien takia), en ole kaljuuntumassakaan.
Kasvanut vakaassa, ahkerassa ja rakastavassa perheessä, olen sinkku, ja 8v tyttären vuoroviikko-vanhempi.
Teen päivätöitä ja pyöritän ohessa omaa yritystä.
Kyllä meitä ns "normaalillla terveydentilalla" olevia on olemassa, kaikenlaisissa elämäntilanteissa.
Pää on kunnossa, mutta selkä on kulunut ja kipuilee, käsi paska työtapaturman jäljiltä ja aina ollut astma, mutta silti lukisin itseni terveeksi? Ei nuo juurikaan haittaa/vaikuta arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Terveys ei ole on-off tila. Kaikki ovat jossain kahden ääripään välillä. Kukaan ei ole täysin terve tai täysin sairas.
Minä olen täysin terve. Mitä ihmettä muuten tarkoittaa "täysin sairas"?
Täysin terve on sellainen jota ei ole kunnolla tutkittu.
Täysin terve 49v. Ikänäkö ja vaihdevuodet ei liene sairaus.
Täysin terve, tosin olen vasta 23, joten ehkä silläkin jotain vaikutusta asiaan.
Enkä myöskään tupakoi ja alkoholiakin juon vain 2-10 annosta vuodessa. Pitää tosiaan osata arvostaa tätä niin kauan kuin on terve.
Vierailija kirjoitti:
Täysin terve 49v. Ikänäkö ja vaihdevuodet ei liene sairaus.
Näytät jo 49-vuotiaalta, aika harvinaista tällä palstalla?
25-vuotias terve. Ei mitään sairauksia, allergioita, lääkityksiä tms. Tai siis on joitain sairauksiksi kutsuttuja asioita, jotka eivät kuitenkaan vaikuta elämään millään tavalla.
Ei ole