Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten seksielämä kun imetätte?

Vierailija
30.09.2019 |

Miten toimii?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella monet suhteet päättyvät eroon vauva-aikana tai sen jälkeen. Eli suurimmalle osalle se ei ole mitään glooriaa.

Suurin osa eroaa vauva-aikana..?

Sitten kun sais vielä tuolle jonkin tilastolähteen :D Ei taida olla tulossa.

Vierailija
22/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prolaktiini hormoni pitää huolen ettei haluta.

Sama hormoni kuin miehellä laukeamisen jälkeen. Ei haluta enää pätkääkään. Sitä erittyy kun imettää. Luontoäiti ei miettinyt loppuun asti tai sitten ydinperhe ajatus on luonnotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vauva-ajassa paljon hyviäkin asioita.

Syntyvyyden väheneminen Suomessa on tapetilla juuri nyt. Luulen, että monet velat pelkäävät juuri tuota vauva-ajan rankkuutta ja eroa. Yksinhuoltajana on kuitenkin todella ahtaalla. Verkostoja ei ole, kun isovanhemmat asuvat monilla kaukana. Eli käytännössä tarkoittaa, että monet jäävät yksin vauva-aikana.

Vierailija
24/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella monet suhteet päättyvät eroon vauva-aikana tai sen jälkeen. Eli suurimmalle osalle se ei ole mitään glooriaa.

Useat eroaa. Parisuhteelle ei riitä enää aikaa, kun kaikki asiat pyörivät vauvan ympärillä. Valvominen ja raskauden jättämät jäljet kehoon.

Vierailija
25/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaus oli hankala ja haluton. Jossain viimeisen kolmanneksen aikana olin yltiöhalukas. Imetyksen aikana oli aika normaalit halut, joskus tosin liukkari tarpeen. T-paita yleensä päällä, sillä maitoa tuppasi tulemaan, vaikka olisi hetkeä ennen lypsänyt.

Vierailija
26/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat eroaa. Parisuhteelle ei riitä enää aikaa, kun kaikki asiat pyörivät vauvan ympärillä. Valvominen ja raskauden jättämät jäljet kehoon.

Jahah. Omasta tuttavapiiristä ei ole eronnut kukaan vauva-aikana. Yksi pari erosi ennen toisen lapsen syntymää, mutta he olivat kyllä kaikin puolin niin epäsopivia toisilleen kuin olla ja voi, oli vain ajan kysymys, milloin ero tulee.

Vierailija
27/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan nyt monen vuoden jälkeen muista että olisi ollut jotenkin erityistä ongelmaa. Liukkaria kyllä käytimme mutta se oli itse asiassa ihan vain mukavaa.

Vierailija
28/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi loppui siihen pisteeseen, kun hedelmöitys oli tapahtunut. Näin meillä.

Se tunne, kun olet alkuraskaana, sinulla on kuumetta ja huono olo. Mies inttää, että hänen on pakko saada. Oikeasti kaikki kuvottaa.

Muutimme asumaan erillemme kohta raskauden alettua.

Kyllä mahtoi miehelle tulla tunne, että nyt mua kyllä kusetettiin raskaasti...

Niin kai. Raskaudessa keho toimii niin, että jos ei ole hyvä ja turvallinen olla, ei enää halua toista ihmistä. Äidinvaiston tehtävä on suojella uutta elämää. Yllätyin tästä, miten nopeasti keho havaitsee epäkohdat. Ja lopettaa ensimmäisenä seksin.

Tarkoitus varmasti on, että juopot ja petolliset ihmiset lähtevät pois äidin ja lapsen elämästä.

Ilman raskautta huonoakin suhdetta voisi jatkaa pitkään. Ja seksikin sujuu ihan hyvin.

Vierailija
29/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, imetyksellä ei ole mulla oikeastaan vaikutusta. Lämpenen ehkä vähän hitaammin, mutta kuivuudesta en varsinaisesti kärsi. Enkä haluttomuudesta. Oma haasteensa lapsiperheessä on tietenkin se kuinka on aikaa ja jaksamista. Meillä isommat lapset saadaan kuitenkin hyvissä ajoin nukkumaan niin oikeastaan joka ilta on pari-kolme tuntia aikaa kahdestaan ja joskus aamuisin (viikonloppuina yleensä) laitetaan vanhemmille lapsille piirretyt pyörimään ja ehtii kun vauva nukkuu. Kyllä me meinattiin yksi vielä panna alulle ja sittenhän on nämä imetyshommat taputeltu.

Vierailija
30/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudessa on se ongelma, että jos on herkkä muutenkin, raskaus herkistää x10.

Kaikki mahdolliset lapseen kohdistuvat uhat analysoidaan ja syynätään. En oikeasti usko, että voin enää tehdä lasta ja pysyä parisuhteessa. Ihmisistä tulee raskauden myötä läpinäkyviä.

Vierailija
31/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyvin. Mies haaveili koko raskauden ajan maitoisista rinnoista. Nyt sitä maitoa sitten tulee hänellekin asti.

Kehoni voi myös hyvin eikä tullut raskausarpia tms. Vaurioita.

Vierailija
32/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mahdolliset lapseen kohdistuvat uhat analysoidaan ja syynätään. En oikeasti usko, että voin enää tehdä lasta ja pysyä parisuhteessa. Ihmisistä tulee raskauden myötä läpinäkyviä.

Siksi välillä naurattaa nämä läpät täällä palstalla, että kyllä lapsia saa tulla jne. Se on vähän kuin ampuisi itseään nilkkaan. Ero siitä tulee heti kohta. Ensimmäisen kerran kun vaisto sanoo, että mies ei ole ihan rehellinen, hänellä on aggressiivisia piirteitä ym. Ei pysty enää esittämään, että on kivaa sängyssä.

Vierailija
33/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hyvin. Mies haaveili koko raskauden ajan maitoisista rinnoista. Nyt sitä maitoa sitten tulee hänellekin asti.

Sama täällä, ehkä entistäkin halukkaampi.

Vierailija
34/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyskin on raju. Kannat möhkälettä mahassa ja olotila on kivulias. Joka paikkaan sattuu.

Kun viimein pääset möhkäleestä eroon, paikat ovat kipeät ja aristavat. Maidontulo sattuu rintoihin. Imemisen aloittaminen on kivuliasta.

Tuo ei ole normaalia ja luonnollista, vaikka kuka sanoisi mitä.

Minusta ainakin rakastetun ja kovasti toivotun möhkäleen kantaminen ja synnytys on ihana asia. Synnytys on tietysti raskas ja kivulias, mutta niinhän se nisäkkäillä usein on.

Maidontulo sattuu, mutta menee ohi. Ei saa jäädä pyörimään kipujen keskelle mitkä ovat jo loppuneet.

Minä ja mieheni olemme ainakin tosi kiitollisia vauvasta. Hellyyttä, läheisyyttä ja seksiä on paljon. Juuri synnytyksen jälkeen ei ollut emätinyhdyntää mutta hyväilyä, suutelua ja annoin miehelle myös suuseksiä. Joka päivä olimme sängyssä sylikkäin usein vauva mukana ja silittelimme toisiamme. Eli läheisyyttä oli heti alusta asti. Yhdyntää harrastimme sitten kun paikat oli parantuneet.

Mies oli erittäin kiihottunut rinnoistani ja maidosta.

Vierailija
35/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi välillä naurattaa nämä läpät täällä palstalla, että kyllä lapsia saa tulla jne. Se on vähän kuin ampuisi itseään nilkkaan. Ero siitä tulee heti kohta. Ensimmäisen kerran kun vaisto sanoo, että mies ei ole ihan rehellinen, hänellä on aggressiivisia piirteitä ym. Ei pysty enää esittämään, että on kivaa sängyssä.

Se on hyvä, että seksi loppuu, niin suhde kuivuu kokoon. Luonto on ihmeellinen. Jos seksielämä jatkuisi hyvänä huolimatta kaikista ongelmista, mies ei ikinä lähtisi pois vauvan ja äidin luota.

Esimerkiksi juoppo ja pettävä mies. Tämähän on suoranainen uhka vauvalle ja äidille. Alkoholille haiseminen on kuvottavaa imettävästä äidistä. Eli seksiä ei heru. Lopputuloksena mies häipyy (hakemaan muualta seksiä), mikä on vain hyvä vauvan turvallisuuden kannalta.

Vierailija
36/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas on kaikille lapsiperheellisille tulossa ero. Aika melkoista. Jotain tilastoja pitäisi nyt kyllä saada tämän väitteen tueksi.

Vierailija
37/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että monelle tässä ketjussa on ok tuo, että mies haluaa maitoa tai on kiihottunut siitä. Itselläni tulee välitön inhoreaktio pelkästä ajatuksesta, menee suoraan samaan osastoon kuin aikuiset ihmiset jotka haluavat että heille puetaan vaippoja tms.

Vierailija
38/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että monelle tässä ketjussa on ok tuo, että mies haluaa maitoa tai on kiihottunut siitä. Itselläni tulee välitön inhoreaktio pelkästä ajatuksesta, menee suoraan samaan osastoon kuin aikuiset ihmiset jotka haluavat että heille puetaan vaippoja tms.

Ihmisillä on erilaisia fantasioita se pitää vaan hyväksyä. Mieheni kiihottuu maitoisista rinnoista ja piti kroppaani raskausaikana myös seksikkäänä.

Itse kiihotun lääkäreistä ja kaikkeen gynekologeihin liittyvästä. Siksi esim. raskausajan seuranta oli minulle sangen mielekästä puuhaa.

Jokainen itse päättää millaisia fantasioita hyväksyy kumppaniltaan. Minulle ei kävisi esim. Tuo vaippoihin pukeutuva mies koska se oksettaisi minua. Minua ei taas okseta jos mies imee maitoisia rintojani.

Vierailija
39/39 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaisia fantasioita se pitää vaan hyväksyä. Mieheni kiihottuu maitoisista rinnoista ja piti kroppaani raskausaikana myös seksikkäänä.

Itse kiihotun lääkäreistä ja kaikkeen gynekologeihin liittyvästä. Siksi esim. raskausajan seuranta oli minulle sangen mielekästä puuhaa.

Jokainen itse päättää millaisia fantasioita hyväksyy kumppaniltaan. Minulle ei kävisi esim. Tuo vaippoihin pukeutuva mies koska se oksettaisi minua. Minua ei taas okseta jos mies imee maitoisia rintojani.

Mun mieheni ei ole erityisesti välittänyt maidosta tai ainakaan se ei ole ollut osana seksielämäämme. Saa olla tietenkin. Mutta sama juttu meillä, että mieheni on pitänyt ollut aivan hulluna kiimasta raskausaikoina ja imetysaikoina (voiko miehestä saanoa, että kiimassa/kiimainen..?) Meillä on hyvä ja toimiva suhde ja kai se myös osoittuu sillä, että pystymme elämään ja kokemaan eri elämänvaiheita yhdessä ilman, että käännymme toisiamme vastaan tai alamme inhoamaan toisiamme.

Raskausakana tuleva äiti on tottakai hyvin herkkä ja pska mies pistetään mäkeen jos hänestä ei ole puolisoksi ja isäksi, järkevää. Hyvä mies taas pidetään ja raskausaikana estrogeeniä riittää ja halut on yleensä sen mukaiset. Lapsen synnyttyä jopa (tarpeeksi osallistuvan) isän hormonitoiminta muuttuu, koko perhe elää vauvakuplassa.

Seksiin liittyen oma mieheni on pitänyt ovuloinnista, raskaudesta, lapsivuodeajasta, imetysajasta, kierron "käynnistymisestä"... Ja kropan muutokset kunakin aikana on olleet hänestä aina kiihottavia. Ehkä se tyydyttää miehellä sitä jotain "vaihtelun kaipuuta" samalla, vaikka onkin sama nainen, mutta eri tiloissa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi