Te ketkä ette syö karkkia onko vaikea ymmärtää että aikuisella on karkinhimo
Ei sokerinhimo, koska silloin voisi imeksiä sokeripaloja. Lapsesta asti rakastanut karkkia, lakua eniten ja joskus suklaata. Pakko saada 2-3 krt viikossa.
Voitko ymmärtää tämmöistä himoa kun et itse juurikaan syö karkkia? Ja ennen kaikkea sitä, että siitä on ollut mahdotonta päästä eroon vaikka on yritetty satoja kertoja. Ei ole itsekuri toiminut tässä asiassa.
Ei ole lohtusyömistä, himo vaan on niin hirveä. Onko itselläsi jotain vastaavaa himoa johon tätä voisi verrata?
Kommentit (24)
Jos ei ikinä juo viinaa, niin ei sitäkään himoa ymmärrä. Näille ihmisille viina on vain pahalta maistuvaa nestettä, koska riippuvuutta ei ole päässyt syntymään. Sokerihimoiset eivät ymmärrä, että jos siitä haluaa eroon, niin tärkkelyksen määrää ruokavaliossa on myös vähennettävä reilusti, koska se aiheuttaa lähes saman fysiologisen repsonssin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi syötät lapsellesi p..aa??
Tarkoitatko minua, joka antoi lapselleen karkkia? Kyllä kuule lapset voivat syödä karkkia, ei siihen kuole. Kun itse olin lapsi, niin söin paljon karkkia ja silti olen 44-vuotiaana terve kuin pukki, enkä koskaan ole ollut ylipainoinen. Lapsenikin on itseasiassa alipainoinen ja on sanottu, että saa mättää mitä vaan, kunhan saadaan lapseen painoa lisää. Näin se joillakin ihmisillä on, eikä lapseni syö karkkia paljon, vaikka sitä olisikin, vain vähän hän ottaa ja sitten jättää loput.
Eikä oli sanottu!
Karkkihan vie sen vähäisenkin ruokahalun ja mitään ravintoaineita siitä ei saa.
Alipaino ei lapsella ole vaarallista, vaan kasvuun tarvittavien ravintoaineiden puute.
En itse tosiaan pidä karamelleistä enkä muutenkaan makeasta, mutta ei minulla ole mitään vaikeutta ymmärtää, että jotkut pitävät niin paljon, että on vaikea hillitä itseään. Jollekin absolutistille voi olla vaikea ymmärtää, miksi minä en halua kieltäytyä viikonloppuisin pullosta viiniä.
Itsellä masennus pysyy kurissa 100-150g:llä maitosuklaata tai makeisia (pääasiassa suklaapainotteisia) päivässä.
Eli ei ole pelkkää "herkuttelua" vaan toisille myös elinehto. Masennuslääkkeistä ei ollut mihinkään eivätkä toimineet.