Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä menee kaupaksi tori.fi:ssä?

Vierailija
30.09.2019 |

Olen itse saanut siellä myytyä vain Iittalan ja Arabian astioita ym. Lastenvaatteet, aikuisten urheilujutut, muut lastentarvikkeet ym. ei oikein mikään ole mennyt kaupaksi, vaikka olen laittanut myyntiin vain lähes uutta / täysin uutta merkkitavaraa ja hinta on ollut selvästi alle kaupan hinnasta. Eräänkin lastenvaatteen laitoin myyntiin ihan uutena, kaupan laputkin vielä oli kiinni (saatiin lahjaksi mutta ei ollut meille sopiva). Kyseessä oli haluttu merkkivaate, joka kaupassa maksaa noin 100 €. Sain yhden kyselyn, jossa ostaja halusi ostaa sen kympillä sis. postit (vaikka kirjoitin vain nouto HKI). Että eipä paljon enää tee mieli kuluttaa aikaa valokuvaten tuotteita myyntiin kun ei mene kaupaksi.

Mikä teillä muilla on mennyt torissa kaupaksi? Vainko nuo Arabiat tms.?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden ja kenkien myynti on vaikeaa. Kaikki merkkivaatteetkin pitäisi antaa ilmaiseksi ja vielä kuljettaa ilmaiseksi kotiin. Eipä kiinnosta.

Vierailija
2/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden ja kenkien myynti on vaikeaa. Kaikki merkkivaatteetkin pitäisi antaa ilmaiseksi ja vielä kuljettaa ilmaiseksi kotiin. Eipä kiinnosta.

Joo ihmettelen että miten ostaja kehtaa vaatia että myyjä kuljettaa kotiin ilmaiseksi. Eihän nettikaupatkaan kuljeta kotiin ilmaiseksi vaan se maksaa kympin. Voin postittaa jos ostaja maksaa postit, mutta ostajat näyttää vaativan että myyjä maksaa postit. Eipä tosiaan kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kissaani pääsivät nopeasti torin kautta uuteen kotiin. Vietiin paikan päälle. 80 € pyysin ja kuljetuskopat,ruuat ja hiekkalaatikot laitoin vielä mukaan.

Vaatteita en jaksa myydä vaan vien kierrätyskirppikselle.

Vierailija
4/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä menee yllättävät jutut nopeasti kaupaksi.

En olisi uskonut, että sähköpianolle löytyisi niin monta ostajaehdokasta tosi lyhyessä ajassa.

Vaatteet ei mene nykyään kovin helposti.. Tai ainakin pitäisi myydä niin halvalla, että ei oikein maksa vaivaa.

Arabia, Iittala ja Hackman on menneet hyvin.

Vauvan tarvikkeet kuten sitteri ja vaatteet ei menneet edes ilmaiseksi!

Huonekalut menee, jos tarpeeksi edullisesti myy.

Vierailija
5/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaatteet ja vauvantarvikkeet ei mene edes ilmaiseksi?

Vierailija
6/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen torissa katsonut myös ostoilmoitukset ja muutaman kerran ottanut yhteyttä tässä samassa kaupungissa asuvaan ostajaan ja tarjonnut hänelle myymääni tuotetta, mitä hän siis kysyi ilmoituksessaan. Vastauksena olen saanut joka kerta että haluaakin ilmaiseksi tai maksaa vain muutaman euron (vaikka kyseessä käyttämätön noin satasen tuote). Ja pitäisi vielä joko viedä hänelle kotiin tai postittaa niin että minä myyjänä maksan postit :O . Ap

Vierailija
7/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastusvälineet tuntuvat liikkuvan nopeasti. Vaatteet ei sitten millään, tai pitäisi saada lähes ilmaiseksi. Myyn hyväkuntoista ja uudenveroista vaatetta, mutta ei niin ei. Kirpparilla samalla hinnalla kuitenkin pöytä tyhjenee.

Vierailija
8/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista ei saa juuri mitään, mutta eipä niistä saa kirppikselläkään. Harrastusvälineet, etenkin lasten, liikkuvat aika hyvin.

Vierailija
9/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukit ja sellaiset menee.

Vierailija
10/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ihmettelen että miten ostaja kehtaa vaatia että myyjä kuljettaa kotiin ilmaiseksi. Eihän nettikaupatkaan kuljeta kotiin ilmaiseksi vaan se maksaa kympin. Voin postittaa jos ostaja maksaa postit, mutta ostajat näyttää vaativan että myyjä maksaa postit. Eipä tosiaan kiinnosta. 

Ot, mutta riippuu kaupasta. Juuri tilaisin kasan erilaisia LED-valoja, ja kotiintuonti ei maksanut mitään. Toki ostetun määrän pitää olla tarpeeksi iso. Yksittäistä lappua ei saa kotiin tuotuna ilmaiseksi.

Vierailija
11/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaatteet ja vauvantarvikkeet ei mene edes ilmaiseksi?

Olisiko monen kohdalla niin, että niitä saa niin paljon sukulaisilta yms.? Toki riippuu paljon tilanteesta, mutta omasssa tuttavapiirissä käytännössä kaikki saivat sukulaisiltaan vanhoja vauvavaatteita- ja tarvikkeita lahjoituksina. Jopa niin paljon, että kaikkia ei edes ehtinyt käyttää.

Vierailija
12/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt sellaiset uutena kalliit tavarat. Esim. Joutsenen vauvojen untuvamakuupussi. Se ostettiin meille käytwttynä ja sain siitä myydessä melkein saman hinnan. Sitten tätini antoi mulle laadukkaita vaatteitaan myytäväksi ja niitä meni. Lastenvaatteita on mennyt tosi huonosti. Itse olen ostanut lasten ulkoiluvaatteita (lähinnä takkeja, housut ostan uutena) ja villavaatteita. Itselleni ja miehelleni olen ostanut jotain vaatetta myös, sekä ihan tavallista vaatetta että kalliimpia merkkivaateita.

Vierailija
13/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Sopivasti vanha” elektroniikka menee kuin kuumille kiville. Eli usein se tarkoittaa 3-5v vanhaa. Hinta ei ole paha, mutta tekniikka ei ole merkittävästi vanhentunutta. Itse myin just 5v vanhan telkkarin minuuteissa.

Vierailija
14/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilu ja kuli.

Vierailija
15/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteissa on se ongelma, että koskaan ei tiedä mitä saa. Vaatteet voi olla kulahtaneita, vaikka väitetään uudenveroisiksi. Selvästi hyväkuntoiset vaattet (hyvät kuvat tai laput kiinni) voi haista homeelta/vanhalle talolle/tms. Vaatteet ei sovi, vaikka pitäisi olla oikeaa kokoa. Vaatteet voi olla huonolaatuisia tai huonoista materiaaleista, mutta sitä ei näe kuvasta. Vaatteissa voi olla tahroja tai reikiä, joita myyjä ei ole huomannut.

Käytetyistä vaatteista ei kannata maksaa näkemättä ja sovittamatta oikesastaan mitään. Kun monien aiempien pettymysten jälkeen uitin aivan ihanaa, hyväkuntoista ja keskimääräistä kalliimpaa vauvanvaatepakettia toista kertaa etikassa saadakseni kellarin hajun pois, tajusin viimein, ettei käytettyjen vaatteiden osto netistä ole mitenkään järkevää. Käytettyjä ostan enää vain Uffilta, ja olen ollut tyytyväinen päätökseen. Uffille kärrään nykyään omat käytetyt vaatteenikin.

Vierailija
16/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteissa on se ongelma, että koskaan ei tiedä mitä saa. Vaatteet voi olla kulahtaneita, vaikka väitetään uudenveroisiksi. Selvästi hyväkuntoiset vaattet (hyvät kuvat tai laput kiinni) voi haista homeelta/vanhalle talolle/tms. Vaatteet ei sovi, vaikka pitäisi olla oikeaa kokoa. Vaatteet voi olla huonolaatuisia tai huonoista materiaaleista, mutta sitä ei näe kuvasta. Vaatteissa voi olla tahroja tai reikiä, joita myyjä ei ole huomannut.

Käytetyistä vaatteista ei kannata maksaa näkemättä ja sovittamatta oikesastaan mitään. Kun monien aiempien pettymysten jälkeen uitin aivan ihanaa, hyväkuntoista ja keskimääräistä kalliimpaa vauvanvaatepakettia toista kertaa etikassa saadakseni kellarin hajun pois, tajusin viimein, ettei käytettyjen vaatteiden osto netistä ole mitenkään järkevää. Käytettyjä ostan enää vain Uffilta, ja olen ollut tyytyväinen päätökseen. Uffille kärrään nykyään omat käytetyt vaatteenikin.

Mun täytyy sanoa, että en oo koskaan saanut sutta!

Vierailija
17/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen torissa katsonut myös ostoilmoitukset ja muutaman kerran ottanut yhteyttä tässä samassa kaupungissa asuvaan ostajaan ja tarjonnut hänelle myymääni tuotetta, mitä hän siis kysyi ilmoituksessaan. Vastauksena olen saanut joka kerta että haluaakin ilmaiseksi tai maksaa vain muutaman euron (vaikka kyseessä käyttämätön noin satasen tuote). Ja pitäisi vielä joko viedä hänelle kotiin tai postittaa niin että minä myyjänä maksan postit :O . Ap

Se on köyhä.

Vierailija
18/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Sopivasti vanha” elektroniikka menee kuin kuumille kiville. Eli usein se tarkoittaa 3-5v vanhaa. Hinta ei ole paha, mutta tekniikka ei ole merkittävästi vanhentunutta. Itse myin just 5v vanhan telkkarin minuuteissa.

Minua kiinnostaa tietää, mihin hintaan sait kaupaksi? Olen nimittäin etsinyt vanhaa televisiota kakkostelevisioksi, mutta pyyntihinnat tuntuvat älyttömiltä. Etsimässäni koossa (32), uusia saa välillä tarjouksesta melko usein 200e , parhaimillaan jopa 170e (nämä HD ready, ei smart-tv). Käytetyistä pyydetään pyydetään reilusti päälle satasta, vaikkei ne ovat ominaisuuksiltaan ihan yhtä huonoja. Eli haluan siis tietää, maksetaanko vanhasta elektroniikasta oikeasti tähtitieteellisä summia, vai vääristääkö myymättä jääneet vain mielikuvaa hinnasta?

Vierailija
19/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on köyhä.

Ei rikkaat torista mitään osta.

Siksi hinta oltava kohdillaan.

Vierailija
20/23 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mene vanhemmat (60-70-lukujen) Arabiat tai Iittalat. Tarjouksia kyllä tulee ja postikulutkin luvataan maksaa, mutta jos ne sitten onkin yli 10€, niin perutaan kaupat. Ärsyttää. Ei kai kukaan tosissaan luule, että lähetän särkyvän tavaran tavallisena pakettina, jos en saa siitä maksua etukäteen?? Ja toki ostajat voisi itsekin selvittää noita lähetysten hintoja ennen kuin lupailevat mitään.

Olen aivan totaalisen kypsä koko paikkaan.