Syntyvyys laskee Suomessa. Miksi tekisin lapsia maahan, koska päättäjät ei tee Suomesta maata jonne haluaisin tehdä lapsia?
Miksi en tee lapsia tähän maahan;
- palkat; palkalla ei tule toimeen, koska verot on niin korkeat ja palkat pienet. Pitäisi nostaa palkkoja, että niiden elämäntapatyöttömien kannattaa käydä töissä eikä se näy veronmaksajien kukkarosta. Suomella ei ole varaa elättää tänne saapuvia kouluttamattomia ihmisiä, jotka nostaa sosiaalitukia kuten omat kansalaiset. Sosiaalituet vain Suomen kansalaisille.
- työelämä; pätkötyöt ja määräaikaisuudet. Kunnat ovat pahimpia sosiaali- ja terveysalan määräaikaisen työsopimusten tekijöitä. Missä se näkyy? Siinä ettei naisvaltaisilla aloilla haluta hankkia lapsia kun ei ole vakityötä.
- vaatimukset; äidin pitää olla hyvä äiti ja samalla hyvä työntekijä. Jaksamisella on omat rajansa eikä kukaan halua elää elämäänsä työleirillä, joka on kotona ja töissä.
- äitiysloma; kotona lapsen hoitamista ei tueta vaan pitää laittaa lapsi päiväkotiin . Päiväkodeissa on liian isot ryhmäkoot.
Kommentit (32)
Monessako maassa maksetaan yhtä isoja veroja kuin Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko että on olemassakaan sellaista maata mihin sinä haluaisit tehdä lapsia, sillä aina voi vaatia lisää.
Suomessa on elintaso ja sosiaaliturvan taso parempi kuin koskaan ikinä ja silti ihmiset valittavat siitä enemmän kuin koskaan.
Maissa joissa näistä asioista vain unelmoidaan lisäännytään moninkertaista tahtia verrattuna Suomeen. Miksi? Miksi he eivät ajattelee että voi voi enpäs tee lapsia tänne banaanivaltioon.
Sitä en voi lakata ihmettelemästä; miksi lapsia tehdään olosuhteisiin joissa ei ole edes varaa elättää niin montaa lasta?
Vierailija kirjoitti:
No muissa Pohjoismaissa verotaso on käytännössä aika lailla sama. Ja silti lapsia tehdään enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on moneen otteeseen ollut korkeampi kokonaisverotaso kuin on nyt ja silloin silti syntyvyys oli paljon suurempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko että on olemassakaan sellaista maata mihin sinä haluaisit tehdä lapsia, sillä aina voi vaatia lisää.
Suomessa on elintaso ja sosiaaliturvan taso parempi kuin koskaan ikinä ja silti ihmiset valittavat siitä enemmän kuin koskaan.
Maissa joissa näistä asioista vain unelmoidaan lisäännytään moninkertaista tahtia verrattuna Suomeen. Miksi? Miksi he eivät ajattelee että voi voi enpäs tee lapsia tänne banaanivaltioon.
Sitä en voi lakata ihmettelemästä; miksi lapsia tehdään olosuhteisiin joissa ei ole edes varaa elättää niin montaa lasta?
Koska heillä on varaa elättää niin montaa lasta, ei vain sellaisilla standardeilla kuin sinä vaatisit siihen?
Ap on kouluttautunut kai kykyjensä mukaan matalapalkka-alalle eikä ole löytänyt rikasta puolisoa ja se on nyt muiden syy.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kouluttautunut kai kykyjensä mukaan matalapalkka-alalle eikä ole löytänyt rikasta puolisoa ja se on nyt muiden syy.
Olen korkeakoulutettu. Mutta verot vie suuren osan palkasta. Olen keskituloinen. Ap
No, kaikki päon suhteellista, se mikä on rankkaa yhdelle ei ole sitä toisella.
Meillä akateeminen perhe, molemmilla vaativat työt, mulla paljon matkatyötä lisäksi. Ei ole tukiverkkoja minkäänlaisia.
Oikein hyvin saatu 4 lasta hoidettua itse ja samalla saatu työt hyvin hoidettua. Vielä pystyisin pari lasta lisääkin hoitamaan.
Joillekin on taas raskasta hoitaa yksi lapsi ja joillekin on jo raskasta vastata vain itsestään.
Mutta se on totta että päättäjät voisivat ottaa mallia virosta ja unkarista sen suhteen miten kannustaa lapsentekoon.
Tämän maan pahin vika on ulisijat, jotka eivät tajua, eivätkä halua tajuta, kuinka hyvässä maassa he asuvat.
Viranomaiset tekevät koko ajan parhaansa, jotta Suomi olisi hyvä maa lapsille. Yhä useammista perheistä tehdään lasuja ja viranomaiset varmistavat, että lapsia kasvatetaan suositusten mukaisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei mieti seurauksia pannessaan. Ei siellä eikä edes täällä, missä on koulutus ja ehkäisyvälineitä.
Mies on tyhmä otus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeakoulutettu. Mutta verot vie suuren osan palkasta. Olen keskituloinen. Ap
Mikset mene kovapalkkaisiin töihin? Kukaan ei estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole korkeakoulutettu. Tuo avauksesi asiavirheryöppy todistaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeasti keskituloinen, käteesi jää reilusti yli 2000e kuussa. Kahden keskituloisen perheen käteen jäävät tulot ovat noin 4500-5000e/kk. Jos tuolla et pysty parille lapselle takaamaan kohtuullista elämää niin jossain on kyllä jotain pahasti viella elämässäsi.
Ei hätää, suomessa lisääntyminen on ihan ikioma ja vapaaehtoinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, suomessa lisääntyminen on ihan ikioma ja vapaaehtoinen valinta.
Näin, jokainen voi miettiä kykyjään ja erilaisia riskejä joita ko. asiaan liittyy ja lisääntyä tai jättää lisääntymättä. Nämä valitusketjut ihan turhia.
Suomessa ei ole tällä hetkellä uskottavaa puoluetta joka ajaisi tavallisen ihmisen asioita, äänestän heti kun sellainen puolue ilmaantuu, muuten jätän seuraavissakin vaaleissa äänestämättä.
Aivan älyttömiä väitteitä. Roskakasoissa elävät ihmisetkin tekevät lapsia, mutta Suomessa "ei ole varaa". LOL