Koirani pelkää yhtä vaatettani, enkä keksi sille syytä
Koira on ollut minulla syntymästään asti (omistin emon), eikä ole koskaa ollut hoidossa tms. Ollut siis vain ja ainoastaan minun kanssani elämässään, tai siis olen ihan aina ollut paikalla. Mitään outoa ei ole koiralle koskaan tapahtunut tai tehty (tietenkään). Koira on nyt vähän alle 4 vuotias. Terve koira, tervettä rotua. Vanhemmissaan ei koskaan mitään outoa eikä myöskään sisaruksissaan. Siksi tämä ihmetyttää.
Siis ostin ensimmäistä kertaa elämässäni mustan t-paidan. Käytän yleensä valkoisia tai värikkäitä yläosia. Aika harvoin tummaa kuitenkaan. Koira panikoi kun näki minut tuo paita päällä. Häntä meni koipien väliin ja luimisteli minua karkuun, kaikki muu oli kuten aina ennenkin. Kokeilin vaihtaa paidan, oli ihan normaali, laitoin mustan paidan päälle, taas meni karkuun ja vinkui. Toistin testin vielä kolmesti muutaman päivän välein. On pesty paita eli ei ole kemikaaleja tms. Ja ihan tavallista puuvillaa. En ymmärrä. Jääkö nyt uusi paita käyttämättä kun koira jostakin selittämättömästä syystä pelkää sitä?
Keksiikö joku jonkin selityksen? Paita on nyt syvälle kaappiin haudattuna. Olo on tosi outo.
Ei siis ole koskaan voinut olla sellaista että joku mustapaitainen olisi tehnyt koiralle pahaa, ellei sitten tietty murtautunut kotiini eikä varastanut mitään, koira on aina ollut normaali.
Huolestuttaa!
Kommentit (16)
Oiskohan siinä niin voimakas väriaine, että ärsyttää koiran herkkää hajuaistia.
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan siinä niin voimakas väriaine, että ärsyttää koiran herkkää hajuaistia.
Siis noi kemikaalithan ei nyt välttämättä pesussa lähde ja koiran hajuaisti on sataoja kertoja tarkempi kuin meidän ihmisten. Etenkin musta väri on yleensä melko voimakasta.
Pidä paitaa. Kyllä kaveri tottuu. Mut pese se paita vielä mieluiten 60 asteessa ja vähintään 40 asteessa.
Mulla on neonvihreä sadetakki ja jostain syystä se ärsyttää kaikkia koiria. Samat koirat suhtautuu aamulenkillä hyvinkin tuttavallisesti, mutta sadetakkini nostaa koirien niskavillat pystyyn ja saa haukkurämäkän aikaseksi. Ehkä se takki vaan on niin ruma, kun lenkkikaverikin käski heittää takin roskikseen:)
Pelkääkö koira pelkkää paitaa, jos laitat sen vaikka sohvalle haisteltavaksi?
Koirat on outoja. Oma koira pelkää vilttejä ja aivastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Pelkääkö koira pelkkää paitaa, jos laitat sen vaikka sohvalle haisteltavaksi?
Ei pelkää, siksikin en usko ett on kemikaali?
Tuttavien mustat paidat ei pelota koiraa, vain minun
ja paita ei itsessään pelota vaan vain minun päälläni.
Näytät varmaan kauhealta se päällä.
Vierailija kirjoitti:
Näytät varmaan kauhealta se päällä.
:)
näytän muutenkin
Mä pukeudun yleensä tummiin vaatteisiin. Kerran kuitenkin repäisin ja ostin valkoisen, korkeakauluksisen neuleen ja kun laitoin sen ekaa kertaa päälle kissa säikähti aivan perusteellisesti: selkäkarvat pystyssä, häntä pörrönä rupesi tulemaan pokkitaisaskelin kohti, valmiina taistelemaan kamalaa villapaitaa vastaan :D
Laitoin sen sitten takaisin kaappiin kun en halunnut aiheuttaa traumoja.
No jos et kerran ole ennen käyttänyt mustia paitoja, niin ehkä vain näytit koiran mielestä vieraalta se päällä. Monet koirathan järkyttyvät hirveästi, kun jokin on toisin kuin ennen. Oma koirani ei meinannut millään päästä yli siitä, kun kerran makuuhuoneen lattialla olikin ämpäri. Herranjumala, ÄMPÄRI, MIKSI SE ON TUOSSA?! Se haukkui ja haukkui eikä voinut mennä koko huoneeseen.
Pitäiskö sun paistaa vaikka lettuja se paita päällä, ehkä koira sitten alkaisi tykätä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavien mustat paidat ei pelota koiraa, vain minun
ja paita ei itsessään pelota vaan vain minun päälläni.
Luota koirasi makuun:)
Up, anyone?