Joko pidät talvikenkiä?
Tekisipä mieleni alkaa jälleen käyttämään lämpimiä talvikenkiä, tuskin ketään haittaa 😅
Kommentit (14)
Auts, olin eilen ulkona paljain jaloin.
Hyvin valitut vaelluskengät menevät Suomessa kesät talvet. Mahdollisimman pehmeällä pohjalla, muuten on talvella liukasta.
Ensi viikolla alkaa talvi koko maassa
Olen käyttänyt jo ulkoillessa talvikenkiä.
Tennarit jalassa läpi vuoden, joten periaatteessa on talvikengät jo jalassa :)
Jotkut naisethan tuntuvat käyttävän pitkävartisia saapikkaita läpi vuoden. Näin olen päätellyt, kun olen katsellut telkkarissa haastateltavana olevia naisia. Samalla olen miettinyt, miten mämä naiset tarkenevat, kun tulee oikein todelliset pakkaset. Eivät varmaankaan käytä huopatöppösiä tai edes Kuomia. Me periferiassa asuvat pukeudumme säätilan mukaan, emme kalenterin mukaan. Täällä missä nyt olen, ei ole vielä mitään syytä laittaa jalkaansa varrellisia jalkineita. Tavalliset lenkkarit tai kävelykengät ovat riittävät.
No sen kun käytät, minä marssin vielä sandaaleilla tovin aikaa, lämpötilat siinä +25C tienoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla alkaa talvi koko maassa
Joka voi ensi viikon jälkeen varsinkin Etelä-Suomessa loppua ennen kuin on kunnolla alkanutkaan. Kuka tietää. Onhan sitä ollut moniakin vuosia, jolloin kylmien ja lumistenkin jaksojen jälkeen on kuitenkin vietetty +5-asteista lumetonta joulua.
Pari päivää sitten kokeilin joo. Jalat hikos, ihan liian lämmin talvikengille vielä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naisethan tuntuvat käyttävän pitkävartisia saapikkaita läpi vuoden. Näin olen päätellyt, kun olen katsellut telkkarissa haastateltavana olevia naisia. Samalla olen miettinyt, miten mämä naiset tarkenevat, kun tulee oikein todelliset pakkaset. Eivät varmaankaan käytä huopatöppösiä tai edes Kuomia. Me periferiassa asuvat pukeudumme säätilan mukaan, emme kalenterin mukaan. Täällä missä nyt olen, ei ole vielä mitään syytä laittaa jalkaansa varrellisia jalkineita. Tavalliset lenkkarit tai kävelykengät ovat riittävät.
Mitä ihmettä? Mullakin on kolmetkin pitkävartiset saappaat joita pidän kevät, kesä, syksy. Ei mitään tekemistä talvikenkien kanssa, ei niillä edes tarkenis. Talvisaappaissani on sellainen vekkuli juttu kuin vuori. Plus traktoripohja ettei liukkaalla kelillä kaadu.
En käytä vielä, käytän tässä välissä lämpöisiä syyskenkiä niin kauan kunnes tulee lumi ja pakkanen.
Ei, vielä tennarit käytössä. Tänäänkin on +14 astetta. Talvikengät jalkaan sitten pakkasella.