En tykkää Ikeasta yhtään
Paskalaatuisia ja epäkäytännöllisesti suunniteltuja huonekaluja, jotka lähinnä vain näyttävät katalogien sivuilla oikeilta huonekaluilta, mutta eivät täytä niiden funktionaalista tarkoitusta.
Esim. itse ostin sieltä kerran kirjoituspöydän, joka kyllä näytti ihan hyvältä kuvastossa, mutta kootessa paljastui, ettei pöytälevyä saa mitenkään kiinni niiden alle asetettujen laatikostojen päälle, vaan se vaan asettiin irrallisena niiden päälle.
Lisäksi Ikean myymälät on rakennettu todella asiakasepäystävällisiksi, koska asiakas ei voi vaan kävellä etsimänsä tuotteen luokse ja painella samantien kassalle, vaan pitää kävellä koko puolen kilometrin kierros koko jättimyymälän läpi, että myymälästä pääsee edes ulos. Todella epäinhimillistä ja traumatisoivaa kaltaiselleni klaustrofobiselle, paniikkihäiriöstä kärsivälle ja maltittomalle ihmiselle, vaikka se lisääkin kenties asiakkaiden heräteostohalukkuutta.
Annan Ikealle asiakasystävällisyyden ja tuotteiden laadun puolesta arvosanan 1/5. Kannustan kaikkia muitakin boikotoimaan kyseistä ruotsalaista, kertakäyttökulutukseen yllyttävää ja huonolaatuista tavaraa myyvää huijausketjua.
Myöskin Ikean tarjoamat ruuat ja juomat ovat varsin alatasoisia.
T. Mies, 26v
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pakota menemään sinne. Voit toki myös ostaa nettimyymälästä ja saada tavarasi kotiintoimitettuna, kai tiesit?
Tiesin. Mutta halusin mennä ensin katsastamaan haluamaani tuotetta paikan päälle. Toki juuri sitä ostamaani kirjoituspöytää ei ollut kasattu esille siinä kokoonpanossa, kuin itse halusin. No päätin sitten kuitenkin hommata sen pöydän kotiini ja todellisuus paljastuikin sitten vasta siinä vaiheessa, kun olin koonnut laatikostot ja aloin asettamaan pöytälevyä niiden päälle.
AP
Vantaan Ikeassa on ainakin oikopolkuja, jos ne tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pakota menemään sinne. Voit toki myös ostaa nettimyymälästä ja saada tavarasi kotiintoimitettuna, kai tiesit?
Tiesin. Mutta halusin mennä ensin katsastamaan haluamaani tuotetta paikan päälle. Toki juuri sitä ostamaani kirjoituspöytää ei ollut kasattu esille siinä kokoonpanossa, kuin itse halusin. No päätin sitten kuitenkin hommata sen pöydän kotiini ja todellisuus paljastuikin sitten vasta siinä vaiheessa, kun olin koonnut laatikostot ja aloin asettamaan pöytälevyä niiden päälle.
AP
Osaat kasata palapelin, mutta et ole liimasta, silikonista tai ruuveista kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vantaan Ikeassa on ainakin oikopolkuja, jos ne tietää.
Ja jos ei tiedä ne on silti merkitty opasteilla.
Asiasta saa tehtyä vaikean, jos niin haluaa. Ainakin Espoon Ikeassa on oikoteitä, joita käyttämällä pääsee nopeammin haluamaansa paikkaan. Ne on merkittykin, joten ei tarvitse arvailla. Tai sitten voi vaikka katsoa etukäteen netistä, missä varastohyllyssä haluttu tuote on, ja mennä suoraan varastoon, kiertämättä varsinaisen myymälän kautta. Sieltä vaan nappaa haluamansa ja menee suoraan kassalle. Tai sitten voi vaikka ostaa haluamansa käytettynä jostain ihan muualta. Tai vaikka tilata nettikaupasta kotiinkuljetuksella. Ja vaihto/palautusaikaakin noissa on vaikka kuinka, olikohan peräti vuoden verran.
Mutta tee toki elämästäsi vaikeaa.
Ikean konseptin tarkoitus on säästää asiakkaan rahoja sillä, että asiakas itse kokoaa tuotteen. Jos asiakas ei osaa, voi joko ostaa kokoamispalvelun tai siirtyä toisen kaupan asiakkaaksi.
Tosin nykyään melkein kaikki huonekalut myydään koottavina. Muissa kaupoissa tosin sitä tuotteen kokoamisesta säästettyä työn hintaa ei ole vähennetty tuotteen hinnasta. Miksi muuten niillä olisi jatkuvasti varaa putää 50% alennusmyyntejä? Ei ne silloinkaan tappiolla myy.
Minusta ikean tuotteet on olleet ihan hyviä ja kestäviä. Kokoaminen on tietysti välillä tuskaa mutta itsensä haastaminen on välillä ihan paikallaan. En itsekään välitä siitä myymälän pitkästä marssista, mutta pitääkö siellä alvariinsa rampata?
Ja onhan muitakin huonekaluliikkeitä, niissä on lupa käydä jossei ikeasta tykkää. Ei sun tarvitse siksi siellä käydä että toiset käy.
Joo, itsekään en erityisemmin pidä Ikeasta juuri tuon vaelluslabyrintin takia. Jouduin tuossa käymään siellä viimeisilläni raskaana, kun piti vauvalle hankkia juttuja ja oli aika tuskanpaskainen koettelemus. Samaten, kun jokunen vuosi sitten kaverit raahasivat sinne krapulassa - traumat jäi!
Suurin osa Ikean huonekaluista on myös rumia ja epäkäytännöllisiä. Esim. kaikki pinnasängyt olivat jotain tylsän valkoisia ilman värivaihtoehtoja niin ostettiin sitten lopulta muualta. Myös hoitopöytä löydettiin paljon parempi ja nätimpi kirpparilta kymmenesosalla siitä hinnasta, mitä olisi Ikeassa maksanut.
Me ihmiset ollaan niin erilaisia.
Itse käyn ikeassa joskus huvikseni silmäostoksilla ja keräämässä ideoita. Jos ostan jotain, niin harkitsen tarkkaan onko tuote oikeasti hyvä ja laadukas. Pettymyksiä ei ole tullut kuin yhden kerran ja sain sen palautettua. Miksi ap et vienyt pöytää takaisin?
Minusta on oikein hyvä, että on olemassa edullisia tuotteita vs muut kalustekaupat joissa saattaa olla huonoa laatua, mutta suomilisällä. Muissa kaupoissa saattaa olla aivan ala-arvoisia rikkinäisiä tuotteita; "tarjous, tämä kpl 350 e". Pöydän kulmasta pala pois ja joku sen saattaa vielä ostaa kun on kerran tarjouksessa.
Ikean palautukset toimivat tosi hyvin. Jos et ole tyytyväinen ostokseesi, palauta se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Osaat kasata palapelin, mutta et ole liimasta, silikonista tai ruuveista kuullut?
Mitä helvettiä sä oikein selität? Ihan oikein ohjeiden mukaan sen kokosin, mutta pöytälevyä nyt ei vaan kuulu kiinnittää tuossa mallissa sen enempää ruuveilla, liimalla kuin silikonillakaan. Jotkut naurettavat pienet kumitapit asennettii laatikostojen päälle estämään pöytälevyn liukumista, mutta ei se silti tuu siinä pysymään paikallaan. Älä päde asioista, joista et mitään tiedä!
AP
Kylläpä sinulla kiehuu helposti yli.
Se päästä päähän kävely aiheuttaa sen, että ei enää jaksa hakea kaikkea mahdollista mitä EHKÄ olisi ostanut, kun on jo liian väsynyt.
Reaktio on siis päinvastainen ainakin itselleni. On jo päästävä ulos!
Ei siis lisää myyntiä.
Sinccis
Ja niistä romuista. Kun ne on eri suunnittelijoiden, niin toiset on suunniteltu paremmin, toiset ei. Jos sieltä jotain meinaa ostaa, niin kannattaa käydä ensin hypistelemässä niitä mallikappaleita, että ovatko ihan ok.
Kaikenlaisia keikkuvia pöytiä siellä kyllä näkyy ..
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mitä helvettiä sä oikein selität? Ihan oikein ohjeiden mukaan sen kokosin, mutta pöytälevyä nyt ei vaan kuulu kiinnittää tuossa mallissa sen enempää ruuveilla, liimalla kuin silikonillakaan. Jotkut naurettavat pienet kumitapit asennettii laatikostojen päälle estämään pöytälevyn liukumista, mutta ei se silti tuu siinä pysymään paikallaan. Älä päde asioista, joista et mitään tiedä!
AP
Jos se on päin vttua suunniteltu ja sinä tyhmä menit ostamaan, niin some engineering comes handy.
Osta jotain ruuveja sitten millä kiinnität sen ihan aikuisten oikeasti.
Mutta kannattaa tosiaan niitä malleja käydä katsomassa, ennenkuin ostaa. Laatikot siellä on halpoja.
Vaikka se 1e laatikko taisi muuttua 2e laatikoksi, kova hinnan nosto, mutta halpa vieläkin ;)
Sinccis
Itse olen erittäin tyytyväinen Ikeasta ostamiini huonekaluihin ja palveluun, jos jossain on jotain vikaa, niin todella avuliaasti korjaavat sen ilman mitään kyseenalaistamista, tykkään siitäkin, että Ikeassa on laajat valikoimat astioista lähtien.
Hyvin usein kirjoituspöydissä on irrallinen kansilevy. Siis muissakin kuin Ikean pöydissä.
Vierailija kirjoitti:
Ikean palautukset toimivat tosi hyvin. Jos et ole tyytyväinen ostokseesi, palauta se.
Kyllä! Eikä tavaraa tarvitse edes purkaa takaisin alkuperäisiin laatikoihin tms. Eikä aspa jänkkää palautuksen kanssa, vaan homma hoituu tosi sujuvasti.
Mä tykkään. Tottakai hankkisin vain mittatilauksena teetettyjä ja design-huonekaluja uutena tai kierrätettynä jos se olisi jotenkin järkevää ja perusteltua ja minulla ei olisi muita intohimoja, mutta Ikean konseptia arvostan suuresti. Se on helppo.
Tokikaan kaikkea en sieltä löydä, valikoima on perushyvä, mutta rajallinen. Peruspalikat ja enemmänkin kuitenkin löytyy. Sarjat on suunniteltu kivasti yks yhteen niin, että kodista saa viihtyisän vaikkei olisi silmää juuri yhtään. Laatuun olen ollut täysin tyytyväinen, se on riittävä (ei nyt tuoteryhmien halvimmat tietenkään).
Hinta on kohtuullinen juurikin sen ansiosta, että logistiikka on hiottu huippuunsa, arvostan.
Lisäksi tavaratalossa seikkailu on kivaa, henkilökunta on mukavaa, hyviä hodareita ja puolukkamehua, lapsiparkki, nopea noutopiste, huonekalujen kokoaminen on hauskaa ja aina saa uuden kuusiokulma-avaimen vanhan tilalle.
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
N25
Olen koonnut useammankin Ikea-keittiön eri asuntoihin. Erittäin fiksusti suunniteltuja, hyvin mittatarkkoja ja toimivia. Kotiintoimituksessa tullut aina kaikki tarvittavat tavarat, eikä pakkauksista koskaan puutu mitään. Pitkä takuuaika on plussaa.