Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tämä tällainen tauti on?!

Vierailija
28.09.2019 |

Ensin kaksi viikkoa lieviä flunssaoireita, sitten viikko hirveää päänsärkyä ja kipua leukaperissä/ylähampaissa ja lisäksi vatsa koko ajan vähemmän ja enemmän kipeä. Varsinaista nuhaa, yskää tms. ei missään vaiheessa eikä kuumettakaan.

Onko muilla ollut? Kauankohan tätä tuskaa pitää vielä kestää? Nyt siis kolme viikkoa sängyn pohjalla makoilua takana. Jos yrittää olla pystyssä tai vaikka käydä kaupassa, olo pahenee heti. Hermot menee!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä paikka kysellä. Mene lääkäriin

Vierailija
2/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö käydä lääkärissä, jos vointi on tosiaan noin huono, että viikkotolkulla vuoteen omana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ramppikuume eli lavantauti.

Vierailija
4/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö käydä lääkärissä, jos vointi on tosiaan noin huono, että viikkotolkulla vuoteen omana?

Viimeksi keskiviikkona kävin. Ei apua, kun ei mitään bakteeritulehdukseen viittaavaa.

Lähinnä haluaisin kuulla jos jollain on ollut tänä syksynä samaa tautia, että kauan on kestänyt.

Vierailija
5/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan mitä vain, mutta pahimmillaan esim aivokalvontulehdus tai aivokuume. Saatat olla hengenvaarassa, mene äkkiä lääkärille. Toivottavasti lääkäri osaa diagnosoida oikein. Tässä juttu missä lääkärit oli diagnosoinut pahasti väärin:

https://www.studio55.fi/tositarina/article/paansarky-olikin-vakava-sair…

Vierailija
6/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ihan mitä vain, mutta pahimmillaan esim aivokalvontulehdus tai aivokuume. Saatat olla hengenvaarassa, mene äkkiä lääkärille. Toivottavasti lääkäri osaa diagnosoida oikein. Tässä juttu missä lääkärit oli diagnosoinut pahasti väärin:

No sie et ainakaan täysillä käy.

Vierailija
7/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tosiaan jo lääkärillä ja hän ei nähnyt huolta mistään vakavammasta. Ainakaan vielä. Ensi viikolla varmaan sitten taas uudestaan lääkäriin, kun ei tämä osoita mitään paranemisen merkkejä.

Vierailija
8/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli crp normaali? Mitä muuta tutkittiin?

Vierailija
9/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama, mutta sängyn pohjalle en päätynyt.

Ensin pitkä flunssa. Sitten alkoi sattua päähän, poskiin ja ylähampaisiin (tai ikeniin). Luulen, että poskiontelotulehdus oli kyseessä. Kyllä se kesti päiviä ja kipulääkettä otin. Lasten takia oli pakko jaksaa olla pystyssä. Nyt on pikku hiljaa helpottanut.

Paranemista!

Ps:toisinaan poskiontelotulehdus voi vaatia antibiootit, useimmiten ei.

10/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä elimistösi taistelee jotain sitkeää taudinaiheuttajaa vastaan, esim. mahatautia?

Vierailija
11/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuumetta?

Vierailija
12/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli crp normaali? Mitä muuta tutkittiin?

Verikokeita ei otettu, mutta aion vaatia niitä ensi viikolla. Lääkäri tutki ns. perusjutut: keuhkot, kurkun, korvat jne., katsoi poskiontelot sillä laitteella ja tunnusteli vatsan.

Mitä muuta voisin pyytää tutkimaan?

Vierailija
13/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama, mutta sängyn pohjalle en päätynyt.

Ensin pitkä flunssa. Sitten alkoi sattua päähän, poskiin ja ylähampaisiin (tai ikeniin). Luulen, että poskiontelotulehdus oli kyseessä. Kyllä se kesti päiviä ja kipulääkettä otin. Lasten takia oli pakko jaksaa olla pystyssä. Nyt on pikku hiljaa helpottanut.

Paranemista!

Ps:toisinaan poskiontelotulehdus voi vaatia antibiootit, useimmiten ei.

Hyvä, että paranit! Mulla samoin pienet lapset ja päivisin olen saanut levätä kun ovat koulussa/hoidossa, mutta illat ja vkl:t vähän niin ja näin. Toki mies hoitaa, mutta äidin on vaikea tekeytyä lapsille näkymättömäksi.

Poskiontelotulehduksia mulla on ollut aiemmin ja hoidettu antibiooteilla, mutta nyt ei näkynyt märkää onteloissa. Eikä tosiaan ole ollut nuhaa edes.

Vierailija
14/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Ehkä elimistösi taistelee jotain sitkeää taudinaiheuttajaa vastaan, esim. mahatautia?

Ehkä? Mutta kuinka pitkään sellaistakaan voi jatkua? Luulisi, että joko voittaisi taudin tai sairastuisi.

Vierailija
15/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kuumetta?

Ei, minulla ei juuri koskaan nouse kuume. Joskus vatsataudissa ollut kuumetta.

Vierailija
16/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ramppikuume eli lavantauti.

😂

Vierailija
17/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Jos esim mahassa on vika niin leviäisikö se taistelu kivuksi päähän ja leukaan? Jos tuo on mahdollista niin mulla on kaksi villiä veikkausta:

1. Haimatulehdus. Se aiheuttaa vatsakipuja. Sitten tuon sun taisteluteorian mukaan aiheuttaa muut oireet.

2. Umpisuolentulehdus. Sama logiikka.

Tuo ap on kyllä pulassa koska nuo oireet voivat johtua melkein mistä vain. Voi olla harmitonta, voi olla vaarallista. Turhan usein terveyskeskuksella ajatellaan että jos ei ole kuumetta niin ei ole hätää, mutta on kyllä paljon vaarallisiakin tulehduksia ym jotka eivät aina nosta kuumetta.

Vierailija
18/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai HIV?

Vierailija
19/19 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai HIV?

Tuskin, sama kumppani viimeiset 16 vuotta eikä mitään syytä epäillä hänen uskollisuuttaan. En myöskään käytä suonensisäisiä huumeita. Tai muitakaan. :D