Älkää pilatko poikianne, naiset!
Jos poikanne on ns. normaali kehitykseltään, älkää tehkö kaikkea hänen eteensä, paapoko ja paijatko.
Ja vaikkei olisi ihan normaali, kun nykyään diagnooseja saadaan pienestäkin, älkää silti tehkö kaikkea hänen eteensä, paapoko ja paijatko.
Se ei ole nykyaikaa! Eikä pitäisi olla ollut koskaan mitään aikaa, että poikalapsia pistetään äitien toimesta täysin piloille.
..........
Näin tänään jälleen kerran äidin, joka puhui aikuisen (18-20-v.) poikansa yli, käski lässyttäen riisumaan hupprinsa, selosti suureen ääneen kuinka hänellä on siisti t-paita, määräsi istumaan aloilleen.
Kun poikaa puhuteltiin, tämä oli kuin maan matonen pituudestaan ja komeudestaan huolimatta eikä saanut sanaa suustaan, kun äiti loihe lausumahan, kiittämähän ja tietämähän kaikki paremmin kuin aikuinen lapsensa.
...........
Ei ole loistava tulevaisuus pojalla lättypitsan lämmittäjänä, mikäli äiti edes häntä kotoa minnekään päästää ikinä, koskaan.
Eikä ole loistava tulevaisuus ihmisellä, joka äidin pilalle palvelemaan ja paapomaan mieheen mahdollisesti rakastuu:
mies ei osallistu kotona mihinkään ja anoppi on hirviö.
Kommentit (38)
Ei auta, vaikka äiti kuinka oma-aloitteiseksi kasvattaisi, jos isä on laiska mato. Lapsi, kun ottaa eniten mallia samaa sukupuolta olevasta vanhemmastaan. Miehet, ottakaa vastuu pojistanne!
Vierailija kirjoitti:
Minun kokemuksen mukaan vanhempien keskenäinen suhde ratkaisee, kuinka tiiviiksi puolestaan suhde lapsiin kehittyy eli siis mikäli vanhemmat ovat emotionaalisesti liian etäällä toisiaan, hakevat he sitä puuttuvaa tunnesidettä lapsistaan , eivätkä näin ollen osaa / halua tukekmaan , kannustamaan ja kasvattamaan lapsistaan "aikuisia", omilla toimeentulevia ja aloitteellisia yksilöitä.
Tämä on myös yksi viesti, että kannattaa panostaa siihen parisuhteenseen, tai vastaavasti erota, mikäli yhteiselo ei mitenkään vain suju. Varmaa kuitenkin on, että lapset taatusti kärsivät vanhempiensa huonosta suhteesta ja ns "itsepetoksesta".
Jos sitä toista aikuista ei perheessä ole koskaan ollut tai on tullut ero, lasta täytyy silti kunnioittaa ja antaa hänen olla oma itsensä pienestä pitäen eikä mikään äidin/isän jatke.
Suojeleva täytyy olla, muttei ylisuojeleva hysteerikko.
-AP
Älkää naiset pilatko poikianne tosiaan. Sille lapselle ei tarvitse jauhaa, edes epäsuoraan (eli jauhat kaverillesi kun lapsi on kuulemassa), miten perseestä hänen isänsä on. Siihen lapseen ei tarvitse purkaa lapsen isän aiheuttamaa paskaa fiilistä. Teette näin niistä lapsista vain naisia halveksivia ihmisiä.
Älkää naiset pilatko poikianne. Se lapsi ei ole teille mikään terapeutti jolle voi oksentaa kaiken paskan kaikesta mikä äitin mieltä painaa. Se on lapsi, ei aikuinen ei terapeutti. Lapsi. Ymmärrättekö? L-a-p-s-i.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta, vaikka äiti kuinka oma-aloitteiseksi kasvattaisi, jos isä on laiska mato. Lapsi, kun ottaa eniten mallia samaa sukupuolta olevasta vanhemmastaan. Miehet, ottakaa vastuu pojistanne!
Äidin/vaimon ei tarvitse olla lapanen ja suostua tuohon kuvioon.
Vie poika pois isänsänsä vaikutuspiiristä ja näytä, mikä on hyvä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Älkää naiset pilatko poikianne tosiaan. Sille lapselle ei tarvitse jauhaa, edes epäsuoraan (eli jauhat kaverillesi kun lapsi on kuulemassa), miten perseestä hänen isänsä on. Siihen lapseen ei tarvitse purkaa lapsen isän aiheuttamaa paskaa fiilistä. Teette näin niistä lapsista vain naisia halveksivia ihmisiä.
Pojista pitäisi kasvattaa naisia kunnioittavia miehiä, mutta entä tytöistä?
Heistä pitää kasvattaa sekä naisia että miehiä kunnioittavia kansalaisia?????????
Täällä Kajaanissa menee poikuuskin varmasti yli 90 % pojista äidin kanssa.
Tämä on ylä-asteella jaettu totuus, eikä herätä kiivaampaa keskustelua.
Useimmat asuvatkin kotona ikänsä, yksin möhemmin vanhempien kuoltua.
Minä opetin pojalleni kodinhoitoa, ruuanlaittoa, pyykkäystä, paitojen silitystä ennen kuin muutti pois kotoa. Hän selvisi hyvin muutaman vuoden. Meni naimisiin, vaimo jäi kotiin ja tekee kaiken paitsi siivoaa ja silittää. Ne hoitaa palkattu apu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Kajaanissa menee poikuuskin varmasti yli 90 % pojista äidin kanssa.
Tämä on ylä-asteella jaettu totuus, eikä herätä kiivaampaa keskustelua.
Useimmat asuvatkin kotona ikänsä, yksin möhemmin vanhempien kuoltua.
Kannattaisi muuttaa tuossa tilanteesssapois heti, kun voi.
Oksettava kirjoitus, jos sallitte sanoa.
Kajaani on hieno kaupunki.
T. helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Minä opetin pojalleni kodinhoitoa, ruuanlaittoa, pyykkäystä, paitojen silitystä ennen kuin muutti pois kotoa. Hän selvisi hyvin muutaman vuoden. Meni naimisiin, vaimo jäi kotiin ja tekee kaiken paitsi siivoaa ja silittää. Ne hoitaa palkattu apu.
Hienoa, kun opetit.
Kyllä hän ne taidot osaa, sitten, kun taas tarvitsee.
-AP
Kuopukseni on poika, elänyt ja kasvanut äitinsä ja kolmen isosiskon kanssa, kyllä sitä varmaan aika paljon paapottiin, muttei kait liikaa, kun ei isommat sisarukset ole koskaan valittaneet etteikö olisi tasa-arvoisesti kuitenkin jokaista kohdeltu. Tää jantteri on nyt nuori aikuinen, ja sanoo itse arvostavansa naisia paljon, onhan hän heidän keskellään kasvanut ja siten oppinut heistä ns kaiken tarpeellisen :)
Tunnen myös perheen, jonka poika, 24, ei mene mihinkään lääkäriin ilman jompaakumpaa vanhempaansa, ei osaa hakea asumistukea, ei meinannut millään saada ajokorttia, kun kummallakaan vanhemmlla ei töiden vuoksi ollut aikaa mennä hänen kanssaan lääkäriin tätä varten.
Kesätyötkin hoituvat äidin ystävän kaupassa, kun äiti on vuorot valmiiksi neuvotellut ja sopinut.
Monilla äideillä ja pojilla on vähän kummallinen, turhan läheinen suhde, kun sitten nämä äidit saattavat olla taas tyttäriään kohtaan passiivis-aggressivisia ja välinpitämättömiä. Kamalaa katsoa vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Monilla äideillä ja pojilla on vähän kummallinen, turhan läheinen suhde, kun sitten nämä äidit saattavat olla taas tyttäriään kohtaan passiivis-aggressivisia ja välinpitämättömiä. Kamalaa katsoa vierestä.
Sanovat, ettei äidin ja tyttären suhde ole koskaan helppo.
Olen yhden tyttären yh- äiti, kuten oma äitinikin oli.
Ei minun ja äitini suhde ole ollut helppo, mutta hyvin rakastava, anteksiantava ja tukeva.
Äitini ei ole koskaan ollut passiivinen, en itsekään tuota sanaa omassa kasvatusmetodissani tunnista.
Aggressiiviinen? Ehkä, mutta mitään en myönnä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole isän tehtävä olla olematta peestä, siitå ei voi naista syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanovat, ettei äidin ja tyttären suhde ole koskaan helppo.
Olen yhden tyttären yh- äiti, kuten oma äitinikin oli.
Ei minun ja äitini suhde ole ollut helppo, mutta hyvin rakastava, anteksiantava ja tukeva.
Äitini ei ole koskaan ollut passiivinen, en itsekään tuota sanaa omassa kasvatusmetodissani tunnista.
Aggressiiviinen? Ehkä, mutta mitään en myönnä. ;)
Mun ja äitini välit ovat kamalat, mutta pakkohan mun on edelleen totella ja auttaa...uh.
Oman tyttären kanssa on puolestaan todella rakastavat ja hyvät välit, kuten on pojankin kanssa.
Minun kokemuksen mukaan vanhempien keskenäinen suhde ratkaisee, kuinka tiiviiksi puolestaan suhde lapsiin kehittyy eli siis mikäli vanhemmat ovat emotionaalisesti liian etäällä toisiaan, hakevat he sitä puuttuvaa tunnesidettä lapsistaan , eivätkä näin ollen osaa / halua tukekmaan , kannustamaan ja kasvattamaan lapsistaan "aikuisia", omilla toimeentulevia ja aloitteellisia yksilöitä.
Tämä on myös yksi viesti, että kannattaa panostaa siihen parisuhteenseen, tai vastaavasti erota, mikäli yhteiselo ei mitenkään vain suju. Varmaa kuitenkin on, että lapset taatusti kärsivät vanhempiensa huonosta suhteesta ja ns "itsepetoksesta".