Miksi mainoksissa puhutaan omituisesti?
Monissa mainoksissa, joissa nainen puhuu, ääni ja puhetapa on omituinen ja ärsyttävä. Sössötetään, lässytetään pikkulapsityyliin, suhautetaan ässää, painotetaan sanoja oudosti (paiNOtetaan saNOja oudosTI), puhutaan kimakalla äänellä, honotetaan kuin nuhassa jne. Miehet puhuvat edelleen normaalisti, tämä omituinen puhetapa mainoksissa koskee vain naisia.
Miksi? Siksikö, että mainos huomataan ja se jää mieleen?
Kommentit (4)
Lässytys ärsyttää myös ihan sanavalinnoissa! Päiväkodin tädin sanavarastolla puhutaan kuin pirtsakoille peppi pitkätossuille.
Suhiseva ässä miehellä on selvä homouden merkki. Ehkä myös naisilla?
Kaipa siitäkin on jotain markkinatutkimuksia tehty, että kun tuotetta myydään kuin vauvalle puhuen, niin se kasvattaa myyntiä.
Tämä!
Tulee mieleen Booztz.fi vai mikä se nyt on. Ja nyt se Four Reasons shampoo mainos.