Meitä pyydettiin kummeiksi hyvien tulojen vuoksi
Tai no, eivät ne kovin hyvät ole, mutta kummilapsen vanhemmat niin ilmeisesti luulevat. Saatiin näin kuusi vuotta myöhemmin lipsauksesta tietää, miten silloin aikoinaan tämä kaveripari on laskelmoinut. Voin sanoa, että vtuttaa ihan todella tällä hetkellä, eikä paljoa tee mieli kumminvelvollisuuksia hoitaa enää. Mitä tekisitte tässä tilanteessa, ottaako puheeksi asia enää vai hyödyttääkö tuo edes mitenkään
Kommentit (53)
Sori, tuli viesti väärään ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Milla totesi Krisulle suoraan, että Krisu loukkaa muita ihmisiä. Krisu siihen että no anteeks. Kevin siihen, että ei tarvii, kun ei se kumminkaan auta tms. Milla että niin, se on vähän pointless.
True dat.
Ihmisten, joilta elämänhallinta puuttuu täysin, auttaminen rahallisesti on kuin kaataisi vettä hanhenselkään.
Ehkä kummittelu on aikansa elänyt juttu, parempi olisi lopettaa tämä leikki, jos kyse on vain lahjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä pahaa tuossa on. Teille ei tule taloudellisia velvollisuuksia hoitaessanne kummin tehtäviä toisin kuin jollain vähävaraisella.
Harva tykkää taloudellisestakaan hyväksikäytöstä.
MItä taloudellista hyväksikäyttöä se on, kun kummit itse päättää kuinka paljon käyttävät rahaa?
Sen sijaan köyhälle voi tulla stressi tästä kummin tehtävästä.
Miki köyhälle tulisi stressi, jos kerran saa itse päättää kuinka paljon käyttää rahaa?
Ei ole edes siitä vähästä mitään antaa. Varakkaalle pieni summa voi olla toiselle iso summa.
Varakkaalle taas on stressi, että lahjojen pitäisi olla kalliitta ja hyviä, ettei tule kitupiikin leimaa. Joka on ihan hölmöä tietty.
Ei kyllä stressaa yhtään kitupiikin leima :D Kummilta kerjääminen on lähinnä hävytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä pahaa tuossa on. Teille ei tule taloudellisia velvollisuuksia hoitaessanne kummin tehtäviä toisin kuin jollain vähävaraisella.
MItä taloudellista hyväksikäyttöä se on, kun kummit itse päättää kuinka paljon käyttävät rahaa?
Miki köyhälle tulisi stressi, jos kerran saa itse päättää kuinka paljon käyttää rahaa?
Ei ole edes siitä vähästä mitään antaa. Varakkaalle pieni summa voi olla toiselle iso summa.
Varakkaalle taas on stressi, että lahjojen pitäisi olla kalliitta ja hyviä, ettei tule kitupiikin leimaa. Joka on ihan hölmöä tietty.
Ei kyllä stressaa yhtään kitupiikin leima :D Kummilta kerjääminen on lähinnä hävytöntä.
Todellakin. Ei tarvitse yhtään hävetä sitä, miten haluaa rahaansa käyttää, rahan kärttäminen sen sijaan on hävettävää.
Vierailija kirjoitti:
Jos olette hyvätuloisia niin mikä ongelma?
Jos sinä hankit lapsia, niin saat kyllä itse maksaa lapsesi kalliit harrastukset ja lahjat. Kummin tehtäviin se ei kuulu eli turha olettaa, että kummi kyllä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olette hyvätuloisia niin mikä ongelma?
Siten niin, että muiden ei tarvitse toisten lapsiperhe-elämää kustantaa. Jos hankit lapsia, niin se lasten elättäminen, harrastusmaksut sun muut ovat ihan sinun omia maksettaviasi.
Meillä lähipiirissä myös kummilapsen toinen vanhempi ajattelemattomuuttaan lipsautti, että pitikin valita toiseksi kummiksi tietty henkilö, kun on täysin persaukinen. Syljetti kuunnella vieressä, kun itse toisena kummina kuuluu erittäin hyvätuloiseen päähän ja tuli välittömästi mieleen, että näilläkö kriteereillä valinta omalle kohdalle osui.
Miksi porukka kuvittelee että maalistuneeessa luterilaisessa kirkossa kummin virka olis vanhemmille ja muksulle muutakin kuin lahjakoneen ja ilmaisen lapsenpiikan pesti?
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähipiirissä myös kummilapsen toinen vanhempi ajattelemattomuuttaan lipsautti, että pitikin valita toiseksi kummiksi tietty henkilö, kun on täysin persaukinen. Syljetti kuunnella vieressä, kun itse toisena kummina kuuluu erittäin hyvätuloiseen päähän ja tuli välittömästi mieleen, että näilläkö kriteereillä valinta omalle kohdalle osui.
Timä tuntuu olevan pelottavan yleistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole stressannut yhtikästä yhtään. Minulla on kuusi kummilasta, mutta olen ostanut heille ihan peruslahoja. Olen enemmänkin tarjonnut aikaani heille kuin rahaa. Muistan kun hoisin yhtä kummityttöäni ja lähdettiin metsälenkille ja samalla kyselin häneltä kertotaulua pistokoetta varten. Kummitytön mielestä se oli myös hauska ja mukava reissu vaikka opiskeltiin matikkaa samalla.
Milla totesi Krisulle suoraan, että Krisu loukkaa muita ihmisiä. Krisu siihen että no anteeks. Kevin siihen, että ei tarvii, kun ei se kumminkaan auta tms. Milla että niin, se on vähän pointless.