Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelutyössä on raskasta

Vierailija
28.09.2019 |

Olen työskennellyt vuosikausia asiakaspalvelussa. Olen herännyt vasta viime aikoina siihen, miten uuvuttavaa se loppujen lopuksi on. Onkohan olemassa ketään, joka aidosti nauttisi asiakaspalvelutyöstä? En vihaa asiakkaita, päin vastoin. Ongelma on se, että yhteiskunta näkee asiakaspalvelun ns. kakkatyönä, ja minua kohdellaan usein esimiehenkin taholta kuin jotakin pelinappulaa, jonka vuoroja voi siirrellä miten haluaa. Tai jos joku kuulee, missä olen töissä, pitää hän minua luuserina, kun en parempaa työtä ole "saanut". On varmasti tiettyjä paikkoja, joissa asiakaspalvelutyö on arvostettua, mutta perus kassat, kiskanmyyjät, vastaanottotiskit yms. saavat varmasti tietynlaisen leiman. Toivon, että kaikki olisivat kerran elämässään asiakaspalvelijana edes hetken. Siten kaikki näkisivät, mitä on vuorotyö ja mitä se on, kun loputon määrä asiakkaita jonottaa luoksesi ja pitää vain venyä, kun resursseja ei ole palkata lisäväkeä, tai resurssit valuvat osakkeenomistajien taskuun. Olkaa kivoja asiakaspalvelijoille, tässä työssä vaaditaan sitkeyttä, ihmistuntemusta, usein laskupäätä ja asiantuntemusta mitä erikoisemmista jutuista! Kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/9 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, vastailen hieman myöhässä mutta kyllä olet aivan oikeassa. Kaikkien, ihan kaikkien pitäisi olla edes hetki asiakaspalvelu ammatissa elämänsä aikana - se muuttaisi maailmaa.

Toimin itse myös asiakaspalvelussa, ja kyllä arvostuksen puute on hyvin raastavaa. Tsemppiä sinulle, toivottavasti olet löytänyt itsellesi työpaikan jossa sinua arvostetaan <3 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelija on työnantajansa edustaja.

Vielä muutama vuosikymmen sitten ei taloudellinen valta ollut keskittynyt niin harvoihin käsiin kuin nykyisin, joten elinkeinonharjoittajienkin oli tsempattava asiakassuhteiden saamiseksi ja säilyttämiseksi, ja tämä koski luonnollisesti myös heillä töissä olevia asiakaspalvelijoita.

Nykyisin, kun kaikki tietävät, että K-kauppaan tyytymätön asiakas palaa heille takaisin petyttyään sillä välin myös Prismaan ja Lidliin, kauppaketjut kohtelevat asiakkaita sen mukaisesti ja siten, että ennalta on tarkoin laskelmoitu myös "mittatappiot"  sen johdosta, että muutama asiakas kaikkien odotusten vastaisesti jaksaa perätä oikeuksiaan loppuun asti. Firmojen nimet vaihtaen sama periaate on kâytössä kaikilla muillakin toimialoilla.

Ei ihme, että asiakaspalvelu on raskasta, kun asiakaspalvelija on kahden tulen välissä joutuessaan kohtelemaan työnantajansa asiakkaita tavalla, jolla ei haluaisi tulla kohdelluksi joutuessaan itse asioimaan jossain muualla.

Täsmennän vielä, että en puhu "aasiakkaista", jotka vain kuvittelevat olevansa aina oikeassa, vaan tiettyjen elinkeinonharjoittajien ja toimialojen järjestelmällisistä toimintamalleista - vain yhtenä esimerkkinä lentoyhtiöt, jotka eivät laskelmoi etukäteen pelkästään sitä, paljonko jonkin "kannattamattoman" lentovuoron peruuttamisesta aiheutuu korvausvastuista, vaan myös sen, kuinka suuri osa korvaukseen oikeutetuista matkustajista saadaan puuttuvan tai tahallisesti harhaanjohtavan informaation ansiosta luopumaan korvausvaateistaan. Sama pelin henki muillakin aloilla kullekin toimialalle ominaisin keinoin, asiakkaalle pahoitellaan enintään sitä, että tämä on "kokenut" tulleensa väärin kohdelluksi.

Vierailija
4/9 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, miksi olet asiakaspalvelutyössä kun selvästikään et viihdy siinä eikä työtäsi arvosteta. Typerämpää työtä ei ole kuin palvella asiakkaita, olkoon se asiakastyö sitten ihan millä alalla vaan tai korjaan sen verran, että se ei todellakaan ole kaikkien työ, kuten ei ehkä aivokirurginkaan. Asiakaspalvelu ON berseestä, se ON mun mielipide. Meinasi unohtua, ei kaikki asiakaspalvelijat tai asiakkaatkaan ole mukavia tai edes asiallisia. Kaksipuolinen teippi!

Vierailija
5/9 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka, vastailen hieman myöhässä mutta kyllä olet aivan oikeassa. Kaikkien, ihan kaikkien pitäisi olla edes hetki asiakaspalvelu ammatissa elämänsä aikana - se muuttaisi maailmaa.

Toimin itse myös asiakaspalvelussa, ja kyllä arvostuksen puute on hyvin raastavaa. Tsemppiä sinulle, toivottavasti olet löytänyt itsellesi työpaikan jossa sinua arvostetaan <3 

Kaikkien, ihan kaikkien pijtäisi olla edes hetki, lääkäri, palomies, siivooja, bussikuski, ruokalähetti, gynekologi, lentäjä tai joku muu...

Vierailija
6/9 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko, että kaikki avautuvat minkälaisissa tehtävissä ovat ja missä haluasivat muidenkin olevan, eli pitäiskö sinun mielestä kaikkien kokeilla juuri vierustoverin ammattia, jos sillä vaikka olisi vara pitää tanssitunti kesken työpäivän.

Vierailija
7/9 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 20 v. asiakaspalvelutyötä ja sitten riitti. En vaan enää jaksanut sitä jokapäiväistä roolin vetämistä, että ei tunnu missään, kun asiakas huusi naama punaisena ties mitä törkeyksiä.

Vierailija
8/9 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein 20 v. asiakaspalvelutyötä ja sitten riitti. En vaan enää jaksanut sitä jokapäiväistä roolin vetämistä, että ei tunnu missään, kun asiakas huusi naama punaisena ties mitä törkeyksiä.

Etkö älynnyt huutaa takaisin?

Vierailija
9/9 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö älynnyt huutaa takaisin?

Ja siitä lähti päävoittona verokortti puhtaana käteen. Onneksi olkoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi