Ärsyttääkö muita ns leikkimielin vitsailu?
Pomoni harrastaa tätä päivittäin. Vaikka olen paksunahkainen ja huumorintajuinen, en silti halua kuulla joka päivä kuinka tietotekniikka ei ole vahvuuteni tai esim jos käyn kerran tauon välillä vessassa, kuuluu heti kommentointia. En viitsisi pomon pomolle kertoa, mutta mieli tekisi pomolle sanoa päin naamaa.
Kommentit (10)
Kestän vitsailua ja ole suht sanavalmis vastaamaan samalla mitallakin, mutta mielestäni kuvaamasi ei ole jatkuvasti toistuessaan enää vitsailua. Ei se nyt ehkä ihan työpaikkakiusaamistakaan ole, mutta lähentelee enemmän sitä.
Koettaisin varmaan saada tuon lopuumaan toteamalla kerran, että joojoo ja olemalla sen jälkeen reagoimatta. Jos jatkaa ja jatkaa vaikkei saa reaktiota, niin ottaisin asian puheeksi. Ensin ihan asiallisesti pomon itsensä kanssa ja jos ei tajua lopettaa, niin sitten ylemmäs. Voihan siinä saada nipon maineen, mutta toisaalta kyllä tuollainen tympisi pidemmän päälle niin pahasti, että ennemmin sitä olisi vaikka sitten nipo.
Riippuu tilanteesta ja ihmisestä.
Jos ihminen osaa ottaa muut huomioon (vitsailee vain niiden kustannuksella, joille se on ok ja joiden kanssa molemminpuoleista), niin ok. Tällainen leikinlasku luultavasti parantaa yhteishenkeä ja tekee kaikkien olosta mukavampaa.
Mutta on eri asia, jos on sellainen ihminen, joka pitää oikeutenaan vitsailla kaikkien kustannuksella, pitivät he siitä tai eivät. Sietämättömiä ovat ihmiset, jotka vitsailevat kahta kauheammin niiden kustannuksella, jotka ovat selvästi osoittaneet, etteivät pidä niitä. Vitsailun lisääminen näiden kustannuksella kertoo aivan selkeästi siitä, että vitsailija nauttii muiden loukkaamisesta, muttei halua jäädä siitä kiinni. Jotenkin tosi kieroa.
Ota ihmeessä puheeksi esimiehesi kanssa. Hän varmasti yrittää olla hauska ja hänen mielestään läppä on hyvää. Mut voit toki kertoa, et joku muu juttu vois välillä olla hauska. Sano niin, että et oo itse tunteessa äläkä loukkaa häntä asiasta puhuessa. Omat rajat saa vetää!
Tuo kyllä kuulostaa suoralta ivailulta. Moni joka tykkää harrastaa tuota huumoriin puettua naljailua ansaitsee saada samalla mitalla takaisin. He ovat mielestäni vain ilkeyteen taipuvaisia ihmisiä. Nauttivat, kun saavat tuntea itsensä hiukan paremmaksi ja saavat kohteensa hämilleen.
Yksi työkavereistani on tuollainen ns. ystävällisesti huumoria heittävä. Kun itse en enää jaksanut kuunnella häntä, niin aloin oleen samalla tavalla "ystävällinen". Sen jälkeen on pitänyt suunsa kiinni, kun rivien välistä annoin hänen ymmärtää olevansa älyä vailla.
Leikkimielinen vitsailu oli otsikon asia, sisältö ihan jotain muuta horinaa.
Huumorintaju ilman tilannetajua on huono yhdistelmä.
Kyllä ärsyttää. Tuntuu että firmassa kaikki pitävät tätä vitsinikkaria jumalasta seuraavana ja itse en voi sietää häntä ja "piilovi ttuiluaan" Kaikesta pitää vääntä vitsiä että saa muut nauramaan. Miksi ihmiset eivät näe noiden tyyppien läpi.
Ei tuo vitsailu ole leikkimielisyyttä nähnytkään. Silkkaa v**tuilua. Ota puheeksi pomon kans, että kommentointi loukkaa ja sit vaan eteenpäin ylemmille tahoille, jos ei mee jakeluun.
Tottakai. Elämme huumorittomassa maailmassa. Mikähän huumorin tappoi?