Say to the dress Suomi
Kommentit (199)
Itsellä olisi hääpuvun etsintä ajankohtaista, mutta tätä ohjelmaa katsoessa on tullut olo, että en taida haluta koko häitä. Olen nimittäin lyhyt ja lihava, ja tuosta ohjelmasta olen nähnyt, että mikään hääpuku ei näytä edes siedettävältä kaltaisteni yllä, ei ainakaan ne hääpuvut joita tuossa ohjelmassa näytetään. Joskus katsoin sellaista brittiläistä sarjaa, jossa seurattiin erityistä isojen tyttöjen hääpukuliikettä, ja siinä puvut oli paljon jäykempiä ja rakenteisempia, ja pullukoillekin saatiin aikaan muotoja korsettiyläosilla tms. Jotain sellaista voisin kokeilla, mutta nuo kevyt pitsiunelmat riippurintaisen ja kaljamahaisen päällä kyllä toisivat häissä sellaista huomiota jota en halua.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä olisi hääpuvun etsintä ajankohtaista, mutta tätä ohjelmaa katsoessa on tullut olo, että en taida haluta koko häitä. Olen nimittäin lyhyt ja lihava, ja tuosta ohjelmasta olen nähnyt, että mikään hääpuku ei näytä edes siedettävältä kaltaisteni yllä, ei ainakaan ne hääpuvut joita tuossa ohjelmassa näytetään. Joskus katsoin sellaista brittiläistä sarjaa, jossa seurattiin erityistä isojen tyttöjen hääpukuliikettä, ja siinä puvut oli paljon jäykempiä ja rakenteisempia, ja pullukoillekin saatiin aikaan muotoja korsettiyläosilla tms. Jotain sellaista voisin kokeilla, mutta nuo kevyt pitsiunelmat riippurintaisen ja kaljamahaisen päällä kyllä toisivat häissä sellaista huomiota jota en halua.
Tuossa brittiläisessä sarjassa puvut ovat huomattavasti kalliimpia kuin nämä suomalaisversion kevytrakenteiset mekot. Jon ja Alin liikkeessä on nimenomaan isoja kokoja, joten puvut istuvat sovitettaessakin paremmin kuin nämä klipseillä ja neliöjalan kokoisilla kangaspalasilla morsiamen ylle sovitellut viisi numeroa liian pienet puvut. Väitän myös, että Niinan ja Samin asiantuntemus ei riitä pluskokoisten ihmisten vaatettamiseen – Niinan omista vaatteista näkee sen, että hän ei hahmota nakinkuorien estetiikkaa lihavan ihmisen yllä, Sami taas antaa piut paut sille, mistä morsian pitää, ja yrittää tehdä viihdyttävän ristiriitaista televisioviihdettä.
Kylläpä on lihavia nuoria naisia.
Morsiuspuku näyttää rumalta heidän yllään.
No täähän on viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Eroaa alkuperäisestä sarjasta siinä, että alkuperäisessä sarjassa pyritään toteuttamaan morsiamen toiveita hääpuvussa. Tässä suomiversiossa morsiamen toiveista viisveisataan, kun Kuhta haluaa vain esitellä tuotantokauden aikana kaikki pukunsa suomen kansalle. Noloa. Ensi kauteen joku muu morsiuspukuliike.
Olen samaa mieltä. Niina ja Sami pukevat morsiamen pariin mekkoon, ja kun ne eivät kelpaa, etenkin Samia alkaa harmittaa, kun ei varastoista nyt millään löydy pukua [näin hankalan] morsiamen makuun. Jos varastossa todella on Samin mainitsemat 1500 pukua, luulisi, että niistä tusina sopii jokaisen asiakkaan makuun. Tai sitten puvut hankkineella ihmisellä on tosi rajoittunut maku ja määrättömästi rahaa viimeistä huutoa -malliston haalimiseen. Tai sitten joku vähän liioittelee varaston kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Hanki morsiusjumpsuit :D
Se ensimmäinen puku sopi niin hyvin tuon punatukkaisen vartalolle. Varmaan on itse vaikeaa katsoa kokonaisuutta ja ihastuu vain puvun koristeluun. Mutta omahan on päätös.
Siis mikä oli tuo musta vyö.... Harrastaako morsian kenties judoa, taekwondoa tai karatea?
Voi apua =(
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että puvut näyttävät oikeassa koossa ja muokkausten jälkeen paljon paremmalta, kuin tuossa sovituksessa. Harmi ettei oikeaa lopputulosta näytetä ohjelmassa. Totta tuo että sovituksessa nuo puvut eivät kantajiaan imartele.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä oli tuo musta vyö.... Harrastaako morsian kenties judoa, taekwondoa tai karatea?
Voi apua =(
Sitten vielä se pakettiruusuke uumalla ja kimppu käteen, jolloin vierekkäin on kaksi kukkakoristetta ja kun uuma on leveä, niin kannattaako sitä korostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa brittiläisessä sarjassa puvut ovat huomattavasti kalliimpia kuin nämä suomalaisversion kevytrakenteiset mekot. Jon ja Alin liikkeessä on nimenomaan isoja kokoja, joten puvut istuvat sovitettaessakin paremmin kuin nämä klipseillä ja neliöjalan kokoisilla kangaspalasilla morsiamen ylle sovitellut viisi numeroa liian pienet puvut. Väitän myös, että Niinan ja Samin asiantuntemus ei riitä pluskokoisten ihmisten vaatettamiseen – Niinan omista vaatteista näkee sen, että hän ei hahmota nakinkuorien estetiikkaa lihavan ihmisen yllä, Sami taas antaa piut paut sille, mistä morsian pitää, ja yrittää tehdä viihdyttävän ristiriitaista televisioviihdettä.
Hääpuvut eivät sovi lihaville, eivät ammattimallit suotta ole hoikkia. Sellaista ammattitaitoa ei olekaan, joka vyötäröttömän ja löllyväkäsisen ihmisen saisi juhlamekossa näyttämään tyylikkäältä. Jos ylipainoinen pukee avonaisen puvun, hän näyttää lähinnä saluunaemännältä. Jos taas puku on peittävä, yläosa näyttää haarniskalta tai luotiliiviltä ja alaosaan nähden suhteettomalta. Toki kukin voi vetää päälleen minkälaisen unelmiensa prinsessapäivävirityksen tahansa, mutta kauniilta se ei näytä. Valitettavasti.
Toisaalta, ei näytä kauniilta tatskat, kummallisenväriset hiukset ja luonnottomat kulmakarvatkaan, että sikäli ei ole niin nuukaa niitten kolttujenkaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi apua =(
Sitten vielä se pakettiruusuke uumalla ja kimppu käteen, jolloin vierekkäin on kaksi kukkakoristetta ja kun uuma on leveä, niin kannattaako sitä korostaa?
Juuri näin, miksi katse halutaan viedä pullealle vyötärölle, haloo! Morsiamen äiti kiemurteli tuskissaan, kun ei voinut sanoa ääneen mitä ajatteli, ei tietenkään. Toivottavasti morsian unohtaa mustan vyönsä kotiin hääpäivänä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroaa alkuperäisestä sarjasta siinä, että alkuperäisessä sarjassa pyritään toteuttamaan morsiamen toiveita hääpuvussa. Tässä suomiversiossa morsiamen toiveista viisveisataan, kun Kuhta haluaa vain esitellä tuotantokauden aikana kaikki pukunsa suomen kansalle. Noloa. Ensi kauteen joku muu morsiuspukuliike.
Olen samaa mieltä. Niina ja Sami pukevat morsiamen pariin mekkoon, ja kun ne eivät kelpaa, etenkin Samia alkaa harmittaa, kun ei varastoista nyt millään löydy pukua [näin hankalan] morsiamen makuun. Jos varastossa todella on Samin mainitsemat 1500 pukua, luulisi, että niistä tusina sopii jokaisen asiakkaan makuun. Tai sitten puvut hankkineella ihmisellä on tosi rajoittunut maku ja määrättömästi rahaa viimeistä huutoa -malliston haalimiseen. Tai sitten joku vähän liioittelee varaston kokoa.
Minua on alkanut myös ärsyttää tuo Samin käytös ja se, että hän niin selvästi näyttää sen, että inspiroituu enemmän hoikan ja pitkän morsiamen pukemisesta kuin muun. Tottakai se on selvää että vaate näyttää paremmalta hoikalla ja pitkällä, sen takia mallitkin on sellaisia, mutta ainakin jos itse lyhyenä ja lievästi ylipainoisena olisin tuollaisessa tilanteessa niin olisi tosi epämiellyttävää että edelliselle pitkälle ja hoikalle sovittajalle haettaisiin innolla pukuja ja ylistettäisiin miten hyvältä näyttää, ja minulle tuotaisiin pari kolttua edes miettimättä mikä sopii, ja sitten suututtaisiin jos ei kelpaa. Ihan kuin melkein tekisi mieli sanoa: "no ei sun päällä kuule mikään hyvältä näytä, joten ihan turha sun vaatia enempää".
En olekaan ennen nähnyt hääpukuohjelmaa, jossa pääosassa olisivat morsianten jaarittelut sulhasen luonteesta, tapaamisesta ja kosinnasta. Toiseksi eniten aikaa kuluu siihen, kun Sami jaarittelee morsiamista. Pukuja näytetään hyvin vähän aikaa ja pienissä pätkissä.
Sami alkaa raivostuttaa. Hän ei kaikesta kokemuksestaan huolimatta ole ollenkaan luonteva kameran edessä, joten hän peittää kömpelön puhetyylinsä turvautumalla lievään teatraalisuuteen. Komediateatteriin viittaa se, että lyhyellä Samilla on hyvin hoikka vartalo ja iso pää, joten hän vaikuttaa sukkasillaan sipsuttavalta pikkupojalta, jolla on rusetti kaulassa ja vaipat housuissa. Randy Fenolilta ja David Emanuelilta on vaikea kuvitella tuollaista tyylittömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hääpuvut eivät sovi lihaville, eivät ammattimallit suotta ole hoikkia. Sellaista ammattitaitoa ei olekaan, joka vyötäröttömän ja löllyväkäsisen ihmisen saisi juhlamekossa näyttämään tyylikkäältä. Jos ylipainoinen pukee avonaisen puvun, hän näyttää lähinnä saluunaemännältä. Jos taas puku on peittävä, yläosa näyttää haarniskalta tai luotiliiviltä ja alaosaan nähden suhteettomalta. Toki kukin voi vetää päälleen minkälaisen unelmiensa prinsessapäivävirityksen tahansa, mutta kauniilta se ei näytä. Valitettavasti.
Toisaalta, ei näytä kauniilta tatskat, kummallisenväriset hiukset ja luonnottomat kulmakarvatkaan, että sikäli ei ole niin nuukaa niitten kolttujenkaan kanssa.
Itse kyllä yllätyin siinä Curves & Couture ohjelmassa briteistä, miten hyvin aika tukevillekin morsiamille oikealla puvulla saadaan kiva look. Ei, ei ne näytä yhtä hyvältä toki kuin mallikroppaiset, se on selvä. Ja on rajansa sillä miten iso nainen saadaan näyttämään mitenkään hyvältä, esim. ei ne koon 60 tytöt ja tätit ikinä näyttäneet hyvältä, vaan lähinnä tuolta mitä kuvaat. Mutta sellaisia koon 46-52 naisia sai oikeanmallisilla, kunnon tukevilla puvuilla usein yllättävän hyvän näköiseksi. Vyötärökin saatiin makkaraiseen pötkyläkeskivartaloon aikaan kiristämällä korsettiyläosaa, ja osasivat tehdä sen vieläpä niin, että kiristyksen alta pullahtavat lihat meni alaspäin, laajan hameosan alle näkymättömiin, eivätkä pullahtaneet selkäläskiksi puvun yläosasta ulos.
Pisti tosiaan korvaan viimeksi Samin mahdoton hehkutus, että 'NYT kun meillä on näin upea, pitkä ja hoikka morsian...' Tottahan hän puhuu, muttei ehkä kannattaisi ohjelmassa, jossa on näköjään yli puolet EI niin hoikkia ja EI niin pitkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyöristy toki itsekin ;) vaikkapa sairauden, sairastamisen, geeniperimän taikka minkä hyvänsä syyn takia. Tarkoitatko kenties että vain sinun mittapuusi mukaan olevat hoikat voivat mennä vihille morsiuspuvussa? Pitäisikö muiden jäädä naimattomiksi? Kuka lajittelee naiset oikean ja väärän kokoisiin? Miksi?
Olen ollut morsian jonka painoindeksi oli 16.6 ja tunsin itseni aina lihavaksi ja kömpelöksi. Neljän lapsen jälkeen painoindeksini on 32.2 enkä ole tuntenut itseäni lihavaksi vuosiin. Nauttikaa elämästänne kaikenkokoiset morsiamet! Muistakaa kaikki jotka ositatte toisia sormella yksi näyttää eteenpäin ja kolme teitä itseänne. Antaa kaikkien kukkien kukkia.
''Muistakaa kaikki jotka ositatte toisia sormella yksi näyttää eteenpäin ja kolme teitä itseänne.''
Öö siis mitä? :DD
Minä en ole missään mielessä vanhoillinen, mutta sekä tässä että muissa Say yes -ohjelmissa minua on alkanut vaivata se, että hääpuvut paljastavat niin paljon ihoa intiimeistä paikoista. Syvät kaula-aukot, sivutissit ja alaselkään auki olevat selkämykset saattavat näyttää hyviltä hyvin hoikan mallin yllä, mutta silloinkin vain kuvissa ja todella suotuisassa valossa. Normaalipainoisella kaula-aukossa heiluvat rinnat ovat silmiinpistävä näky, ja normaalipainoisella on varsinkin istuessa kaikenlaista makkaraa avoimessa selässä näyteltäväksi.
Makuasiahan tämä tietysti on, ja jokainen näyttää omissa häissään sitä, mitä haluaa näyttää.
Tässä suomalaisessa ohjelmassa ei ole näkynyt yhtään korsettiyläosaa. Ovatko ne jo poistuneet muodista vai eivätkö ole vielä edes tulleet muotiin?
Siitä pyöri kanavalla pitkään ihan mainoksia, että on tulossa tällainen ohjelma ja että mukaan voi ilmoittautua. Ovat iilmeisesti valikoineet ohjelmaan pääsevät niistä, jotka on ottaneet mainosten perusteella yhteyttä.