Mä en todellakaan osta päiväkodin henkilökunnalle mitään lahjoja!
Te jotka ostatte, ostatteko siivoojillekin ja keittäjille? Kaikille tai ei kenellekään on mun mielipide. En tajua miksi mun pitäisi niitä lahjoa, eiväthän hekään osta minulle lahjaa ja mm. minun ansiostani heillä on töitä.
Mikä ihme ihmisiä riivaa kun pitää ostaa lahja opettajalle tai jollekin lastentarhan tädille?
Kommentit (38)
kiitä, koska sinun takiahan se on työnsä saanut... Äläkä kiitä lääkäriä, joka hoitaa sairasta lastasi, samasta syystä. Lista voisi olla loputon, mutta pointti on, että ÄLÄ KIITÄ tai OSTA LAHJOJA! koska silloin sinulle tulee parempi mieli. kaikkihan me vaan ollaa sinua varten töissä ja sinun asioitasi/lapsiasi hoidellaan.
Mitä te muut olette laittaneet?
Ostin Marimekolta pikkuista kivaa tänäkin vuonna.
olen antanut jonkun pienen Marimekon lahjan tms.
ja pinnallista maailmankuvaa: " sossun asiakkaat ei OSTA" " kiireiset uravanhemmat ei OSTA" . Vain tavaroilla kiittäminen on oikeaa kiittämistä.
Meitä on monia jotka teemme työmme hyvin, saamme siitä palkan rahana sekä sellaisena kiitoksena että näemme asiakkaan tilanteen paranevan/lapsen kehittyvän. Emme odota mitään nöyristelevää kiittämistä tyyliin " muistathan sitten mun lasta hyvällä kun mä tuon tätä Marimekkoa sulle" . Hyi!
No tuli kyllä sama mieleen... Ihanaa porukkaa.
ei minun mielestäni päiväkotiin tarvitse mitään viedä. Itse en edes tiedä, ketkä kaikki hoitajat ovat lapseni osastolla, eikä minkäänlaista henkilökohtaista suhdetta heihin ole päässyt vuoden aikana syntymään. En edes tiedä heidän kaikkien nimiä. Joten kortti riittäköön.
tyhmästi sanoitte jotkut tuolla. juu töissähän mekin ollaan, emmekä mekään sentään ihan hyvästä sydämmestämme siellä raadeta, vaan palkkapäivä kyllä on se ilonpäivä meillekin. Mutta arkemme on sitä teidän lastenne kaitsemista, emmekä sitä tekisi ellemme pitäisi siitä työstä. Ei kuule todellakaan ole mikään marimekko mielessä kun hoidamme lapsianne. Ihan paha mieli tulee, siitä että näin halveksitte sitä, joka teidän lastanne hoitaa.
Minulla on ollut tapana viedä mansikkakakku päiväkodin henkilökunnalle kiitokseksi. Mitään tavaraa en halua ostaa, koska en voi erikseen tietää jokaisen tädin tyyliä ja makua.
Kyllä musta kuuluu hyviin tapoihin kiittää ja viedä vaikka lapsen oma tekemä kortti, mitä vain. Ei tarvitse olla 30e:n lahjaa. Tärkeintä on kiitos ja jos olet tyytyväinen hoitajiin niin vielä parempi.
ja lapsen vanhempien halveeraamista sen mukaan ostaako lahjan vai ei.
Mulla tulee itselläkin oikeasti ikävä tarhan " tätejä" , kun esikoinen siirtyy eskariin. En koe, että lapseni on jossain säilössä päiväkodissa, vaan ne hoitajat ja lto:t on aika merkittäviä kanssakasvattajia.
kyllä mun mielestä vika on jo vanhemmassa jos ei tiedä kuka lasta päivittäin hoitaa!!!!!!!!
että lahja on se oikea tapa kiittää. ei kukaan. mistä nämä pari (tai onko peräti yksi ja sama) ovat saaneet päähänsä, että päiväkodin hoitajat olisivat materian perään. varmaan olisivat toisenlaisen työn valinneet silloin. ei paljoa kannata tykätä materiasta, jos joutuu housujen polvet ruohossa ja mudassa kontaamaan, takit on aina pieniä kädenjälkiä täynnä ja paidat maalissa...
Ja teidän pitäisi tuntea ne hoitajat jotka hoitavat lapsianne. itse ainakin haluan tietää kuka lapsestani pitää huolta ja häntä kasvattaa. hänhän viettää suurimman osan päivästään hoitopaikassa.
Kyllä kiinnostaa. Arvatkaa vaan, onko tässä joutunut asian takia itkemään. Onneksi lapsi viihtyy kyseisessä hoitopaikassa, koska muita vaihtoehtoja ei ole. Ja onneksi lapsi on niin iso, että osaa itse kertoa tärkeimmistä tapahtumista päiväkodissa, koska minkäänlaista vuorovaikutusta vanhempien ja päiväkodin välillä ei ole. Palautetta asiasta on annettu sekä suoraan päiväkotiin, että myöskin ihan kunnallisella tasolla. Toivottavasti toiminta paranee ensi vuoteen mennessä!
askarteluja, tätien viitseliäisyydestähän se on myös kiinni. Joten koska olen tosi kiitollinen lasteni saamasta hyvästä hoidosta, miksi en myös pienesti osoittaisi sitä? Eihän se kiitos oikeastaan vaadi kuin viitseliäsyyttä, vaikkapa kortin askartelua.
Olen kyllä muutenkin harrastanut myönteistä palautetta - esim. kaupassa ollut tavallisesta poikkeavan hyvä palvelu, laitan nettisivujen kautta kiitokset yms. Taitaa olla niin, että yleensä sataan antaa palautetta vaan kun halutaan valittaa, sitten kun asiat ovat hyvin tai suorastaan erinomaisesti, ei viitsitä kiittää. Tylsiä tapoja teillä, ketkä ajattelette, että " saahan ne palkan" . No niinhän työstä kuuluu saadakin, mutta ei se silti estä myös asiakkaita kiittämästä, oltiin sitten päiväkodissa tai vaikka marketin lihatiskillä. (Ja ennen kuin joku kirjoittaa, etteihän sinne markettiinkaan suklaarasian kanssa mennä kiitoksille, täytyy mainita, että lasteni päivittäinen hoitaminen on arvoasteikossa hieman enemmän kiitoksen arvoinen juttu kuitenkin kuin hyvän pihvilihan suositteleminen kerran kuussa...)
sori sekavuutta aiheuttava kirjoitusvirhe
harvat antaa edes korttia, ei sillä, että odottaisimme korttia tms. työtähän me vaan teemme tosiasiassa.
On harmi, että kokemuksesi hoitajista on huono. Toivottavasti saat suhteen toimimaan henkilökunnan kanssa tulevaisuudessa.
T. eräs hoitaja
emmekä muiltakaan, mutta on se kiva kun muistetaan. yleensä ne on niitä sosiaalihuollon asiakkaita, jotka eivät osta lahjaa tai kiitä, tai kiireisiä uravanhempia, jotka eivät pahemmin muista lapsiaankaan. mutten halveksi ketään... vaikka taisi kyllä kuulostaa siltä.
Iloisena kyllä mene päivittäin töihin ja otan lapsenne vastaan hymyssä suin. Ihania ovat teidän lapsenne, eikä minua tarvitse lahjoa, jotta hyvin teidän lapsianne hoitaisin. :)