Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön panosta CV:seen - Hyvän CV:n ihannepituus on noin 2-3 sivua. Yhdelle sivulle ei mahdu juuri työpaikkalistaa enempää

Vierailija
27.09.2019 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

cv nimenomaan pitäisi olla vain koulutus- ja työpaikkalista. sit erikseen cover letter

Tuolle on ihan suomenkielinen nimitys olemassa. Se on hakemus - jos et ole koskaan sattunut kuulemaan.. 

Vierailija
22/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun cv mahtuu 1 sivulle, koska olen ollut 1 työssä ja 3 eri alaa ja eläkettä.

Jos pitäisi olla 2-3 sivua niin pitää suurentaa kirjainkokoa tai kirjoittaa koko elämänkerta siihen.

Oon alle 25v

Listaatko vain työpaikat ja aloitus- ja lopetuspäivämäärät? Kerro lisäksi muutamilla lauseilla, mitä tehtäviisi kuului, millaisia vastuita sinulla oli, mitä ominaisuuksia tarvitsit, mitä opit ja missä onnistuit.

pakkaaja, Pulla & Poika oy, 1.6.-31.7.2019

Tehtäviini kuului laadunvalvonta ja tuotteiden pakkaaminen. Työ vaati tarkkuutta, nopeutta ja huolellista hygieniaa. Pääsin hyödyntämään sorminäppäryyttäni. Ehdotin erään tuotteen pakkaukseen muutosta, joka alensi kustannuksia 10 snt/pakkaus.

Olen karsinut jo aikaa sitten kaikki tuollaiset lyhyet koulutukseen liittymättömät pätkät pois. Ei ne ketään kiinnosta.

eri

Pidemmän työuran jälkeen ne kannattaakin karsia, mutta vastasin tyypille, joka kirjoitti "olen ollut 1 työssä ja 3 eri alaa ja eläkettä." Silloin ne pienetkin tehtävät kannattaa avata tarkasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi sivua riittää, ei kukaan rekrykonsultti sen pidempiä jaarituksia jaksa lukea.

Rehellisesti sanottuna se on se viimeisin työkokemus ja sen pituus joka ratkaisee. Loput on koristelua. Eli mahtuu yhdelle sivulle.  

Vierailija
24/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei CV:n viilaamisella mitään työpaikkaa saa. Nykyisin ne menevät suoraan roskiin, ehkä joku botti käy pikaisesti läpi ja karsii suurimman osan pois.

Monilla isoilla firmoillahan on tosiaan nettihakemus, johon täytyy syöttää täysin samat asiat kuin CV:ssäkin on. Olisko tosiaan botin tehtävä poimia niistä osuvimmat haut ja vasta sitten tulee kuvioon mukaan ihminen, joka lukee sen hartaasti viilatun CV:n?   Pdf-tiedostoahan ei taida botti pystyä sellaisenaan lukemaan.

Jossain työnhakuvinkeissä neuvottiin piilottamaan pdf-tiedostoon jotain työhön liittyviä avainsanoja valkoisella, niitähän ei huomaa muuten kuin kopioimalla tiedoston tekstit.

Vierailija
25/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos cv on 2-3 sivua, jätän lukematta.1sivu, josta näkee yhdellä vilkaisulla kaikki.Samoin hakemus, 1 sivu.

Vierailija
26/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun cv mahtuu 1 sivulle, koska olen ollut 1 työssä ja 3 eri alaa ja eläkettä.

Jos pitäisi olla 2-3 sivua niin pitää suurentaa kirjainkokoa tai kirjoittaa koko elämänkerta siihen.

Oon alle 25v

Listaatko vain työpaikat ja aloitus- ja lopetuspäivämäärät? Kerro lisäksi muutamilla lauseilla, mitä tehtäviisi kuului, millaisia vastuita sinulla oli, mitä ominaisuuksia tarvitsit, mitä opit ja missä onnistuit.

pakkaaja, Pulla & Poika oy, 1.6.-31.7.2019

Tehtäviini kuului laadunvalvonta ja tuotteiden pakkaaminen. Työ vaati tarkkuutta, nopeutta ja huolellista hygieniaa. Pääsin hyödyntämään sorminäppäryyttäni. Ehdotin erään tuotteen pakkaukseen muutosta, joka alensi kustannuksia 10 snt/pakkaus.

Mitä ihmettä sitten enää siihen hakemukseen kirjoitetaan? Siihen ainakin minä olen kirjoittanut kaikki noi työ vaatii -jutut, joita käytän perusteluina siihen miksi olisin hyvä ehdokas. 

Ja pitäisi vissiin alkaa keksimään jotain juttuja, miten olen saanut kustannukset alemmas tai työni tehokkaammaksi.

Hakemukseen kerrot, miksi olisit paras valinta siihen tehtävään, kota haet. Et välttämättä voi tuoda yhdessä sivussa esiin esim. kaikkea kielitaitoasi, asiakaspalvelukokemustasi, tietoteknistä osaamistasi jne jne, vaan pysyt siinä yleisemmällä tasolla. CV:ssä kerrot, miten olet ne hakemuksessa mainitsemasi asiat oppinut.

CV:ssä kannattaa mainita tosiaan myös esim. ne tuotannonohjausjärjestelmät, rekisteriohjelmat jne joita on joutunut käyttämään. Ei ehkä kannata kertoa, että on guru niissä, jos osaa juuri ja juuri painaa ok oikeassa kohdassa, mutta voi kertoa, että on tutustunut kuitenkin.

Suosittelen myös kaikille vapaaehtoistyötä tai luottamustehtäviä. Niissäkin saa vastuita ja oppii työelämässä hyödyllisiä asioita. Jos vaikka olet se kaupan kassa, mutta olet ollut eläinsuojeluyhdistyksen rahastonhoitaja ja varainhankintapäällikkö, olet oppinut kirjanpitoa ja ehkä toteuttanut kampanjan, jolla kerättiin 2350 euroa löytöeläinkodille. Saavutus, eikös?

Ihan hyviä neuvoja sinäänsä. Ja mulla on useita luottamustehtäviä, vaikka tuntuu, ettei niistä mitään hyötyä ole ollut.

Valitettavasti koulutukseni ja työkokemukseni eivät käy yhtään yhteen. Järkevin tutkintoni on jo 7 vuotta vanha enkä ole tehnyt päivääkään siihen liittyviä töitä. Jotain aiheeseen liittyviä luottamustehtäviä on, mutta eivät ne tunnu auttavan. Lisäksi töitä on alalla aika vähän. Ainakin sellaisia, joissa pärjäisi kandilla. Olen siis valtiskasta valmistunut, mutta opiskelin ulkomailla.

Nyt olen töissä taloushallinnossa. En ole ikinä opiskellut taloushallintoa ja vihaan sitä muutenkin. Maailman turhinta hommaa ja surkeasti palkattua. Lukutaitoinen apinakin pystyisi tähän, joten sinäänsä palkka on työn vaativuuteen nähden ok. Haluaisin paremman työn, mutta ne hyvät ja kiinnostavat paikat eivät halua minua, koska minulla ei ole kokemusta. Enkä halua hakea toiseen taloushallintohommaan, koska se on ihan perseestä.

Vierailija
27/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 1 sivun mittainen CV ja aina saanut sen paikan mitä hakenutkin. Se sisältö on se tärkein, ei se pituus. CV:n sisältö vaihtelee haettavan paikan mukaan. Kolme sivua on mielestäni jo ihan liian pitkä. 

Vierailija
28/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiivistin juuri mun CVn reilusta 1.5 sivusta yhteen ja muutin samalla layoutin. Hyvin mahtui yhdelle sivulle 15 vuoden asiantuntijahommat (mitään kaupankassa kesätöitä en CVhen enää laita).

Sain paljon kehuja uudesta CV:stä rekrytoijilta, että oli hyvä ja napakka, ja että he eivät muuttaisi siinä mitään.

Vierailija
29/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tasan yksi työpaikka ja pari koulutusta. Mä en mitenkään saa CV:stä yli sivun mittaista... Saan siis aikalailla unohtaa kaikki mahdollisuudet päästä ikinä mihinkään töihin :/ ikää lähemmäs 40v

CV:ssä voi tuoda esiin myös harrastusten ja luottamustehtävien kautta tullutta osaamista.

Vierailija
30/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Nybom muistuttaa, että kun ansioluettelo on huolella laadittu, haastattelussa keskustelu pääsee alusta alkaen syvemmälle.

- Se voi olla yllättävä etu!'

Ei tossa nyt mitään yllättävää ole ja tuskinpa pääset edes haastatteluun jos on hutaisten tehty....

Vierailija
31/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kolme sivua on kyllä jo liian pitkä cv oli työhistoria mikä tahansa. Ei ne kaikki tiedot voi olla välttämättömiä sen työpaikan kannalta.