Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön panosta CV:seen - Hyvän CV:n ihannepituus on noin 2-3 sivua. Yhdelle sivulle ei mahdu juuri työpaikkalistaa enempää

Vierailija
27.09.2019 |

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on 2-3 sivun mittainen cv niin ei mitään ongelmaa todennäköisesti edes ole. Miten teet tuollaisen cv:n ydinosaamisineen jos olet ollut töissä lähinnä Atrian tehtaalla liukuhihnalla tai kaupan kassalla? Tälläisia töitä suurin osa ihmisistä tekee, eikä mitään mielenkiintoista uraa josta voi luritella monta sivua diipadaapaa.

Vierailija
2/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sivua riittää, ei kukaan rekrykonsultti sen pidempiä jaarituksia jaksa lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun cv mahtuu 1 sivulle, koska olen ollut 1 työssä ja 3 eri alaa ja eläkettä.

Jos pitäisi olla 2-3 sivua niin pitää suurentaa kirjainkokoa tai kirjoittaa koko elämänkerta siihen.

Oon alle 25v

Vierailija
4/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisevin asia cv:ssä on kuitenkin valokuva. Tuo unohtui jutusta.

Vierailija
5/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

cv nimenomaan pitäisi olla vain koulutus- ja työpaikkalista. sit erikseen cover letter jossa tuodaan ilmi miksi juuri sinä olisit hyvä tähän työhön. molemmat sivun mittaisia, kukaan ei jaksa lukea enempää.

Vierailija
6/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisevinta on kertoa, mitä osaa. Se ei riitä, että kertoo koulutuksesta tai kokemuksesta, vaan

Minä osaan

-

-

-

Vierailija
7/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisevin asia cv:ssä on kuitenkin valokuva. Tuo unohtui jutusta.

Asiallisen kasvokuvan lisäksi on hyvä laittaa myös instalinkki. Ihan turha yrittää väittää, etteikö instan kuvavirrassa löytyvät vähäpukeiset kuvat lisäisi mahdollisuutta saada työpaikka.

Vierailija
8/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitäisi olla 2-3 sivua niin pitää suurentaa kirjainkokoa tai kirjoittaa koko elämänkerta siihen.

Oon alle 25v

Listaatko vain työpaikat ja aloitus- ja lopetuspäivämäärät? Kerro lisäksi muutamilla lauseilla, mitä tehtäviisi kuului, millaisia vastuita sinulla oli, mitä ominaisuuksia tarvitsit, mitä opit ja missä onnistuit.

pakkaaja, Pulla & Poika oy, 1.6.-31.7.2019

Tehtäviini kuului laadunvalvonta ja tuotteiden pakkaaminen. Työ vaati tarkkuutta, nopeutta ja huolellista hygieniaa. Pääsin hyödyntämään sorminäppäryyttäni. Ehdotin erään tuotteen pakkaukseen muutosta, joka alensi kustannuksia 10 snt/pakkaus.

Vierailija
9/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei CV:n viilaamisella mitään työpaikkaa saa. Nykyisin ne menevät suoraan roskiin, ehkä joku botti käy pikaisesti läpi ja karsii suurimman osan pois.

Suhteilla ne työpaikat saadaan, jos saadaan.

Vierailija
10/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin sitä 125:n kappaleen hakukirje- ja CV-kasan läpilukijaa, joten pyrin sanomaan kaiken tiiviisti ja turhia lurittelematta. Itse arvostaisin juuri tuota.

Vierailija
11/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tasan yksi työpaikka ja pari koulutusta. Mä en mitenkään saa CV:stä yli sivun mittaista... Saan siis aikalailla unohtaa kaikki mahdollisuudet päästä ikinä mihinkään töihin :/ ikää lähemmäs 40v

Vierailija
12/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on 2-3 sivun mittainen cv niin ei mitään ongelmaa todennäköisesti edes ole. Miten teet tuollaisen cv:n ydinosaamisineen jos olet ollut töissä lähinnä Atrian tehtaalla liukuhihnalla tai kaupan kassalla? Tälläisia töitä suurin osa ihmisistä tekee, eikä mitään mielenkiintoista uraa josta voi luritella monta sivua diipadaapaa.

Jaa miten niin ei ole mitään ongelmaa, jos on tuonmittainen CV? Mulla ainakin on ongelma työllistyä...

Suurin osa ihmisistä muuten ei tee enimmäkseen liukuhihnatyötä. Ja niitä työpaikkojakin kertyy, kun pätkäduunit ovat niin yleisiä.

Vierailija
13/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:een tai CV:hen. Curruculum Vitaeen.

Satsaa sinä ap äidinkielen kirjalliseen ilmaisuun.

CV elää, siihen voi myös listata työnhakuun sopivat harrastukset ja kiinnostuksen kohteet, lahjakkuudet.

CV ei ole kiveenhakattu, mutta ei siihen myöskään valehdella.

Vierailija
14/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoisin työnantajana cv:stä ensin valokuvan, seuraavaksi katsoisin 2-3 viimeistä työpaikkaa ja soittaisin näihin ja kyselisin heiltä tietoa tästä työnhakijasta.

Vierailija
15/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei CV:n viilaamisella mitään työpaikkaa saa. Nykyisin ne menevät suoraan roskiin, ehkä joku botti käy pikaisesti läpi ja karsii suurimman osan pois.

Monilla isoilla firmoillahan on tosiaan nettihakemus, johon täytyy syöttää täysin samat asiat kuin CV:ssäkin on. Olisko tosiaan botin tehtävä poimia niistä osuvimmat haut ja vasta sitten tulee kuvioon mukaan ihminen, joka lukee sen hartaasti viilatun CV:n?   Pdf-tiedostoahan ei taida botti pystyä sellaisenaan lukemaan.

Vierailija
16/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon alle 25v

Listaatko vain työpaikat ja aloitus- ja lopetuspäivämäärät? Kerro lisäksi muutamilla lauseilla, mitä tehtäviisi kuului, millaisia vastuita sinulla oli, mitä ominaisuuksia tarvitsit, mitä opit ja missä onnistuit.

Tehtäviini kuului laadunvalvonta ja tuotteiden pakkaaminen. Työ vaati tarkkuutta, nopeutta ja huolellista hygieniaa. Pääsin hyödyntämään sorminäppäryyttäni. Ehdotin erään tuotteen pakkaukseen muutosta, joka alensi kustannuksia 10 snt/pakkaus.

Mitä ihmettä sitten enää siihen hakemukseen kirjoitetaan? Siihen ainakin minä olen kirjoittanut kaikki noi työ vaatii -jutut, joita käytän perusteluina siihen miksi olisin hyvä ehdokas. 

Ja pitäisi vissiin alkaa keksimään jotain juttuja, miten olen saanut kustannukset alemmas tai työni tehokkaammaksi.

Vierailija
17/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CV:een tai CV:hen. Curruculum Vitaeen.

Satsaa sinä ap äidinkielen kirjalliseen ilmaisuun.

CV elää, siihen voi myös listata työnhakuun sopivat harrastukset ja kiinnostuksen kohteet, lahjakkuudet.

CV ei ole kiveenhakattu, mutta ei siihen myöskään valehdella.

En nyt äidinkieleen ota kantaa, mutta toi "vitaeen" näyttää hassulta latinistin silmin. -ae-tavu yleensä luetaan suomalaisessa latinan ääntämyksessä pitkänä e-kirjaimena. Joissain toisissa maissa se lausuttaisiin -ai-tavuna (vrt. Caesar - kaiser - keisari). "Vitaeen" on siis käytännössä "viteeen". Eli käyttäisin itse versiota CV:hen.

Vierailija
18/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin sitä 125:n kappaleen hakukirje- ja CV-kasan läpilukijaa, joten pyrin sanomaan kaiken tiiviisti ja turhia lurittelematta. Itse arvostaisin juuri tuota.

Millaisella prosentilla pääset näillä tiiviillä hakemuksillasi prosessissa eteenpäin, siis haastatteluun tai jopa valituksi?

Kun itse olin työttömänä jonkin aikaa (määräaikaisuus päättyi ja halusin hetken pitää lomaa), tein 1 sivun hakemuksia ja 2 sivun ansioluetteloita. Jokaisen räätälöin kutakin hakemaani paikkaa varten niin, että korostin juuri sitä osaamista, jota kuhunkin työhön edellytettiin. 12 hakemusta, 10 haastattelua, lopulta pääsin valitsemaan 3 työpaikasta mieluisimman.

Vierailija
19/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon alle 25v

Olen karsinut jo aikaa sitten kaikki tuollaiset lyhyet koulutukseen liittymättömät pätkät pois. Ei ne ketään kiinnosta.

eri

Vierailija
20/31 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon alle 25v

Mitä ihmettä sitten enää siihen hakemukseen kirjoitetaan? Siihen ainakin minä olen kirjoittanut kaikki noi työ vaatii -jutut, joita käytän perusteluina siihen miksi olisin hyvä ehdokas. 

Ja pitäisi vissiin alkaa keksimään jotain juttuja, miten olen saanut kustannukset alemmas tai työni tehokkaammaksi.

Hakemukseen kerrot, miksi olisit paras valinta siihen tehtävään, kota haet. Et välttämättä voi tuoda yhdessä sivussa esiin esim. kaikkea kielitaitoasi, asiakaspalvelukokemustasi, tietoteknistä osaamistasi jne jne, vaan pysyt siinä yleisemmällä tasolla. CV:ssä kerrot, miten olet ne hakemuksessa mainitsemasi asiat oppinut.

CV:ssä kannattaa mainita tosiaan myös esim. ne tuotannonohjausjärjestelmät, rekisteriohjelmat jne joita on joutunut käyttämään. Ei ehkä kannata kertoa, että on guru niissä, jos osaa juuri ja juuri painaa ok oikeassa kohdassa, mutta voi kertoa, että on tutustunut kuitenkin.

Suosittelen myös kaikille vapaaehtoistyötä tai luottamustehtäviä. Niissäkin saa vastuita ja oppii työelämässä hyödyllisiä asioita. Jos vaikka olet se kaupan kassa, mutta olet ollut eläinsuojeluyhdistyksen rahastonhoitaja ja varainhankintapäällikkö, olet oppinut kirjanpitoa ja ehkä toteuttanut kampanjan, jolla kerättiin 2350 euroa löytöeläinkodille. Saavutus, eikös?