Keuhkokuume, kellä ollut?
Millä oireilla alkoi, paljonko oli crp?
Mulla 260 eli mitä tahtia voi odottaa sen laskevan?
Kommentit (21)
Kannattaa syödä hunajaa niin paljon kuin ikinä pystyy. Ei sekoittaa veteen vaan ihan sellaisenaan. Voi auttaa oikeasti.
Parane pian!
Sivusta
Ihan kamalaa se oli, varsinkin toipuminen vie kuukausia
Mulla ei ollut kuumetta ollenkaan, vain ääni meni. Sitten sain aivoinfarktin osittain keuhkokuumeen seurauksena (?) tai niin ainakin ymmärsin lääkärin puheista. Raju kuumetauti siis altistaa infarktille. Toipuminen vei kaksi vuotta.
Raskausviikolla 37 kuumeeton keuhkokuume, crp 443! 2 viikkoa penisiliiniä suoraan suoneen, kotiin pääsin kun crp 79. Sen jälkeen kaikki meni hyvin ja vasta vuosien kuluttua sain tietää että oli sepsis.
Sitten kun antibiootti lähtee tehoon niin crp suunnilleen puolittuu per päivä. Kunnon palautuminen entiselleen voi todella viedä jopa kuukausia
Miten kauan kuumeilu voi kestää iv antibiotin alotuksen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut kuumetta ollenkaan, vain ääni meni. Sitten sain aivoinfarktin osittain keuhkokuumeen seurauksena (?) tai niin ainakin ymmärsin lääkärin puheista. Raju kuumetauti siis altistaa infarktille. Toipuminen vei kaksi vuotta.
Yläpeukku on vähän ristiriitainen ilmaisu, mutta tarkoitan että hyvä kun selvisit.
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan kuumeilu voi kestää iv antibiotin alotuksen jälkeen?
Mulla se kesti noin 3 päivää
Vierailija kirjoitti:
Raskausviikolla 37 kuumeeton keuhkokuume, crp 443! 2 viikkoa penisiliiniä suoraan suoneen, kotiin pääsin kun crp 79. Sen jälkeen kaikki meni hyvin ja vasta vuosien kuluttua sain tietää että oli sepsis.
millAISIA MUITA OIREITA SULLA OLI, ETTÄ tiesit hakeutua hoitoon? Oliko yskää, nuhaa, jne?
Mulla ei ollut kuumetta juuri lainkaan, yleiskunto vaan romahti, keuhkokuvissa löytyi. Sairastin vuoden aikana kaksi keuhkokuumetta ja vuosi meni toipuessa. En tupakoi.
Mulla oli keuhkokuumebakteeri pneumokokki muualla elimistössä. Kuumetta oli 40,8 astetta. Sairaalahoitoa viikon antibioottitiputuksessa. Kuumeen laskiessa pääsin kotihoitoon ja jatkoin antibioottikuuria vielä pari viikkoa. Olo oli kuin katujyrän alle jääneellä ja pitkään.
sairastin kolme keuhkokuumetta peräkkäin. crp oli ensimmäisellä kerralla yli 300, tauti alkoi 40 asteen kuumeella ilman mitään erityisempiä oireita. mun piti käydä lääkärissä sairaslomalapun takia ja huomattiin ettei henki kulje. Tauti eteni tosi nopeasti niin että olin jo päivässä huonossa kunnossa. viikon olin suonensisäisessä antibiootissa ja sitten kotiin toipumaan, vajaan kuukauden päästä kun olin palannut töihin, sairastuin uudestaan, ja vielä noin kuukauden päästä uusi.
Liekö ollut samaa koko ajan, mutta välillä tosiaan kuume hävisi, kontrollikuviin en ikinä ehtinyt ennen uutta sairastumista.
sairastin joulun molemmin puolin, ja ehkä seuraavana syksynä aloin olla kutakuinkin kunnossa. edelleen kaikki flunssat menee herkästi keuhkoihin, noista ajoista on n. 10 vuotta aikaa.
Mulla kaksi keuhkokuumetta muutaman vuoden sisällä, eikä mitään tiedossa olevaa perussairautta mikä altistaisi. Todella pelottavaa. Toisessa oli kuivaa yskää, toisessa ei yskää toteamisvaiheeessa eikä mitään muutakaan ( keuhkoista ei edes kuulunut mitään poikkeavaa) kuumeen lisäksi. En tajua mikä mun elimistössä on vialla, että ilman mitään flunssia vaan pamahtaa keuhkokuume päälle.
Nyt crp laskenu noin 60 pykälää mutta vielä kuumetta ajottain. Onko tää näin hidasta?
Yskä kesti ainakin kuukauden, yleiskunto pitkään huono
Mulla ollut kerran, tuli äkkiä ja kuume nousi yöllä korkeaksi. Aamulla työterveyteen ja siellä hoitaja otti crp arvon mikä oli 200, siitä sitten äkkiä acutaan ja antibioottia suoneen. Viikon saikku ja takaisin töihin, keuhkot kuvattiin vielä jälkeenpäin varuiksi ja oli ok. Tästä kymmenen vuotta eikä ole sen jälkeen ollut.
Lapsella oli crp yli 300. Kesti kolmisen viikkoa että pystyi seisomaan tai liikkumaan. Pelkäsin että kuolee, oli niin sairas. Ei pystynyt avaamaan silmiä. Vessaan kannoin jne. Ihan kamala tauti.
Vierailija kirjoitti:
Lapsella oli crp yli 300. Kesti kolmisen viikkoa että pystyi seisomaan tai liikkumaan. Pelkäsin että kuolee, oli niin sairas. Ei pystynyt avaamaan silmiä. Vessaan kannoin jne. Ihan kamala tauti.
Hänellä oli sikainfluenssa samaan aikaan. Nyt vasta muistin kun olin jo kirjoittanut. Molempien oireet alkoi tunnissa yhtäaikaa. Kahden tunnin päästä ei pystynyt enää liikkumaan. Aamulla siia oli terve ja illalla päivystyksessä crp muistaakseni 376 kun tarkkaan muistelen. Pelkäsin oikeasti tuosta noin viikon ajan että kuoleeko. Sairaala oli aivan täynnä. Pohtovat pääseekö lapseni sinne vai toinen sairas lapsi kun yksi paikka oli jäljellä. Sain hoito-ohjeet, jäin töistä pois ja olin koko ajan vierellä.
Oli nuha-kuume jonka oireena oli todella paha ja limainen yskä. Yskän takia menin lääkäriin ja keuhkokuumehan se oli. Kaksi viikkoa sairastin kunnolla ja sain kaksi antibioottikuuria. Lopullinen toipuminen vei kuukausia (esim. väsyin normaalia helpommin portaissa, oli yskää ja yleistä heikkoutta). Edelleenkin, lähes 20v myöhemmin, flunssassa saatan saada limaisen yskän ja menen sitten helposti sen takia lääkäriin ihan vain, että kuuntelee keuhkot.
Mun kummitädillä.