Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat, miten toimitte, jos ette entisen oppilaan/opiskelijan

Vierailija
26.09.2019 |

Menettekö juttelemaan, halaamaan yms. oma-aloitteisesti vai moikkaateko tai kävelette vaan ohi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näette **

Vierailija
2/6 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat kuin eivät huomaisikaan, joten sitten en minäkään. Toiset moikkaavat. Minua ei yleensä juuri kiinnosta jäädä juttelemaan mutta toki tervehtiminen kuuluu tapoihin.

Minulla on ollut varmaan yli tuhat oppilasta. Suurinta osaa en edes enää tunnista, puhumattakaan että muistaisin nimeä. Sellaistakin käy, että joku entinen oppilas tulee juttelemaan, enkä minä tiedä yhtään, kenen kanssa puhun, mutta arvaan oppilaaksi. Leikin sitten vain mukana ja kyselen kuulumiset.

No, onhan niitä sitten sellaisiakin, joiden kanssa on oltu läheisempiä. Heitä on kiva nähdä ja olen halannutkin.

Vierailija
4/6 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella hyvä kysymys, koska entisten oppilaiden yllättävät tapaamiset ovat monesti aika ongelmaisia: hyvin koulun jälkeen menestyneet todennäköisimmin haluaisivat kertoa menestyksestään entiselle opettajalleen (ne, jotka ovat päässeet lääkikseen tai kauppikseen...), mutta sellaiset nuoret ihmiset, jotka eivät ole saaneet jatko-opiskelupaikkaa, eivät ehkä ilahdu entisen opettajansa uteluista.

Vierailija
5/6 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en tunnista vuosien jälkeen enää suurinta osaa. Mielelläni moikkaan ja juttelen, mutta juttelu vaatii oppilaan aloitetta usein, koska vuosittain tulee noin 100 oppilasta lisää. On mahdotonta muistaa kaikkia. Teini-ikäiset ja lapset myös muuttuu aika paljon vuosien varrella:).

Vierailija
6/6 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku minun entisistä opettajistani näkisi minut, niin suurin osa ainakin moikkaisi tai tulisi juttelemaan. Yksi opettaja inhosi minua ja hän ei varmasti olisi näkevinään minua, jos näkisi. :)