Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on sairas ja äitini vaatii minua jättämään hänet

Vierailija
26.09.2019 |

Mieheni loukkasi selkänsä keväällä töissä ja jäi sairauslomalle. Selkänsä oli todella kipeä ja on sitä vieläkin ja nyt tällä viikolla huomattiin, että on välilevyn pullistuma, joka pitää leikata.

Keväästä asti olen pitkälti hoitanut lapset, kodin ja eläimet töideni lisäksi, kun mieheni on ollut todella kipeä. Äitini on nyt alkanut vaatimaan, että minun pitää jättää hänet, kun "ei tee mitään". Olen hänelle kertonut, ettei pysty, mutta äitini on sitä mieltä, että teeskentelee. Hän oli alusta asti meidän suhdettamme vastaan ja kaikin tavoin yritti saada meidät eroamaan.

Kun menimme naimisiin, hän katkaisi välit minuun, samoin kävi kun kerroin olevani raskaana. Aina kuitenkin ilmestyi takaisin, enkä ole osannut laittaa välejä poikki, kun jyskyttää päässä ajatus, että hän on kuitenkin äitini. Tänään sain tarpeekseni ja laitoin välit poikki, kun kirjoitti pitkän viestin tavaroista, jotka hän on antanut minulle kun muutin mieheni kanssa yhteen, että niitä en sitten hänelle erossa anna.

On todella raskasta kuunnella tuollaista jatkuvasti, en enää jaksanut sitä ja ilmoitin sen hänelle. Estin hänen numeronsa ja somessa, kun ei lopettanut ahdisteluani.

Mikä ihme ajaa ihmisen tekemään tällaista?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi sairas vasta onkin. Mieleltään.

Vierailija
2/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt äitihullun uusi taktiikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti miettinyt, että varmaan jokin mt-ongelma äidilläni on, on ollut aina kauhean omistushaluinen minua kohtaan ja inhonnut kaikkia ystäviäni ja poikaystäviäni, tosin miehelleni aina kehunut exiäni ja voivotellut heidän peräänsä. 

Jos nro2 viittaa palstan äitihulluun, ei, en ole hän. Tuleeko sinulle tosiaan yllätyksenä, että monilla ihmisillä on ongelmia vanhempiensa kanssa?

Ap

Vierailija
4/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hänelle itse vaikka kerran viikossa parissa, mutta pidä muut rajat - toki teet miten haluat jos pitää estää enemmän. Ehkä hänellä oli tunne-arvoa esineille. Vaikka hän ei pidä miestä unelmakumppanina sinulle, on sopimatonta sanoa selkävaivasta eron perusteena. Silloin olisi reilumpaa kertoa mikä oikeasti hänestä miehessä oli "vikana". Et ole ainoa jolla on vanhemman kanssa ongelmia tai määräävä vanhempi joka ei ota muiden tunteita huomioon. Narsistityyppistä ei voi muuttaa, voit pitää vain rajasi ja etäisyyttä - ei mikään unelmatilanne. Oma hyvinvointisi on tärkeintä

Vierailija
5/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä pitää totella.

Vierailija
6/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi taitaa olla pimee ja katsoo voivansa määräillä sun elämääsi. Teit ihan oikein ja pysy myös loitolla.

Vierailija
7/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita hänelle itse vaikka kerran viikossa parissa, mutta pidä muut rajat - toki teet miten haluat jos pitää estää enemmän. Ehkä hänellä oli tunne-arvoa esineille. Vaikka hän ei pidä miestä unelmakumppanina sinulle, on sopimatonta sanoa selkävaivasta eron perusteena. Silloin olisi reilumpaa kertoa mikä oikeasti hänestä miehessä oli "vikana". Et ole ainoa jolla on vanhemman kanssa ongelmia tai määräävä vanhempi joka ei ota muiden tunteita huomioon. Narsistityyppistä ei voi muuttaa, voit pitää vain rajasi ja etäisyyttä - ei mikään unelmatilanne. Oma hyvinvointisi on tärkeintä

Ei tuollaisen äidin kans tarvi mitään yhteyttä pitää.

Vierailija
8/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä halua enää yhteyttä häneen pitää ja kerroin sen hänelle, hänen mielestään minun pitäisi soittaa hänelle useamman kerran päivässä ja kertoa kaikki tekemiseni. Jos satuin olemaan esim. suihkussa kun hän soitti, hänen mielestään valehtelin, ettei minun tarvitse vastata hänelle. 

En usko että oli tunnearvoa näillä esineillä, kyseessä siis joskus 90-luvulla hankittu astiasto, vanha harava ja harja, pyykkilauta ym. kodin tarviketta. Jo silloin kun antoi nämä, ilmoitti, että erossa en sitten saa antaa niitä miehelle, kun ovat häneltä saatuja. 

Ei ole koskaan eritellyt mitä "vikaa" miehessä on, aina oli kaikissa poikaystävissä jokin huonosti, mutta sanoi aina vain, ettei ole se oikea minulle, kyllä hän tietää. 

Aina on yrittänyt hallita elämääni ja hänelle oli kova paikka, kun en suostunut tähän, kun muutin pois kotoa, vaikka se minultakin otti aikaa harjoitella siihen, esim. juuri se, etten vastaa hänelle jos on jotain muuta. Suuttui myös verisesti, kun 2 avioliittovuoden jälkeen kerroin olevani raskaana ja sanoi jotenkin näin (sanasta sanaan en muista): "Ai että on sitten ollut pakko vielä p*nnakin sen äijän kanssa, no hyvää loppuelämää vaan!".

Ap

Vierailija
9/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen selkä paranee leikkauksella. Älä välitä äitisi puheista.

Vierailija
10/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti paranee, onhan siitäkin pitkä toipumisaika ja voi olla komplikaatioita tai vaatia toisenkin leikkauksen. Missään vaiheessa ei ole käynyt edes mielessä, että tämä olisi eron paikka.

Minulle oli myös itsestäänselvää kun mies loukkasi selkänsä, että hän lepää ja minä hoidan kaiken, vaikka mies on tarjoutunut kustantamaan esim. siivouspalvelua minulle avuksi. On se silti välillä raskasta, sitä en kiellä, mutta paljon raskaampaa siitä tuli, kun äitini jankutti asiasta jatkuvasti, että pitää erota ja hänen kanssaan väänsin, että ei todellakaan ole eron paikka. Tuntuu, että äitini tekee kaikesta moninkertaisesti raskaampaa, vaikkei asia itsessään sitä olisi. 

Ap

Vierailija
11/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä äitisi ja elä tyytyväisenä miehesi kanssa elämän tuomat haasteet yhdessä kohdaten. 

Vierailija
12/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä äitisi ja elä tyytyväisenä miehesi kanssa elämän tuomat haasteet yhdessä kohdaten. 

Tänään laitoinkin välit poikki, aluksi oli aika ahdistunut olo, mutta iltaa kohden on alkanut olemaan helpottunut olo, kun olen miettinyt kaikkia äitini tempauksia. En todellakaan ymmärrä, miten tällainen olisi eron paikka, jos toinen ei kykene osallistumaan arjen pyörittämiseen hetkellisesti. 

Ap

Vierailija
13/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma perheesi on sinulle se maailman tärkein asia ja se ihminen, jonka kanssa perheenne ja kotinne olette yhdessä rakentaneet.

Sairasta tuollainen puhelinterrori. Äitisi on narsisti, joka yrittää pitää sinua hallinnassaan.

Et vastaa puheluihin ja sillä siisti. Kerta viikossa maksimissaan ja silloinkin lyhyesti ja mahdollisimman muodollisesti.

Miehesi sairaus ei edes kuulu äidillesi. He eivät ole sukua, eikä äitisi ole perhettäsi, joten miehesi voinnista ei ole tarpeen raportoida tuolle pahansuovalle ihmiselle. Jos utelee, vastaat, että hän voi hyvin.

Vierailija
14/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiä pitää totella.

Kyllä, jos olet 2-15 v. Ja silloinkin vain, jos äiti on järjissään.

Vierailija
15/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti paranee, onhan siitäkin pitkä toipumisaika ja voi olla komplikaatioita tai vaatia toisenkin leikkauksen. Missään vaiheessa ei ole käynyt edes mielessä, että tämä olisi eron paikka.

Minulle oli myös itsestäänselvää kun mies loukkasi selkänsä, että hän lepää ja minä hoidan kaiken, vaikka mies on tarjoutunut kustantamaan esim. siivouspalvelua minulle avuksi. On se silti välillä raskasta, sitä en kiellä, mutta paljon raskaampaa siitä tuli, kun äitini jankutti asiasta jatkuvasti, että pitää erota ja hänen kanssaan väänsin, että ei todellakaan ole eron paikka. Tuntuu, että äitini tekee kaikesta moninkertaisesti raskaampaa, vaikkei asia itsessään sitä olisi. 

Ota vastaan tarjottu apu ennenkuin itsekin sairastut tai uuvut.

Ap

Vierailija
16/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä halua enää yhteyttä häneen pitää ja kerroin sen hänelle, hänen mielestään minun pitäisi soittaa hänelle useamman kerran päivässä ja kertoa kaikki tekemiseni. Jos satuin olemaan esim. suihkussa kun hän soitti, hänen mielestään valehtelin, ettei minun tarvitse vastata hänelle. 

En usko että oli tunnearvoa näillä esineillä, kyseessä siis joskus 90-luvulla hankittu astiasto, vanha harava ja harja, pyykkilauta ym. kodin tarviketta. Jo silloin kun antoi nämä, ilmoitti, että erossa en sitten saa antaa niitä miehelle, kun ovat häneltä saatuja. 

Ei ole koskaan eritellyt mitä "vikaa" miehessä on, aina oli kaikissa poikaystävissä jokin huonosti, mutta sanoi aina vain, ettei ole se oikea minulle, kyllä hän tietää. 

Aina on yrittänyt hallita elämääni ja hänelle oli kova paikka, kun en suostunut tähän, kun muutin pois kotoa, vaikka se minultakin otti aikaa harjoitella siihen, esim. juuri se, etten vastaa hänelle jos on jotain muuta. Suuttui myös verisesti, kun 2 avioliittovuoden jälkeen kerroin olevani raskaana ja sanoi jotenkin näin (sanasta sanaan en muista): "Ai että on sitten ollut pakko vielä p*nnakin sen äijän kanssa, no hyvää loppuelämää vaan!".

Ap

Äidilläsi voi olla omasta lapsuudestaan hylkäämiseksi tulemisen pelko,joten hän ripustautuu sinuun...ja Narsistin piirteitä tuossa myös.Aseta rajat ja sinä päätät,milloin vastaat puhelimeen tai kenen kanssa olet..hän on äitisi,joten hänkin kyllä kärsii käytöksestään,mutta ei sitä tajua että väärin tekee. 

Vierailija
17/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on aina yrittänyt minua hallita erilaisilla keinoilla, vasta aikuisena aloin ymmärtää niitä keinoja. Mieheni terveys tuli tottakai puheeksi keväällä, kun loukkasi selkänsä ja siitä mainitsin äidilleni. Silloin jo ihmettelin hänen kantaansa, että mieheni yrittäisi vain "luistaa kaikesta ja elää siivelläni". Enää en äitini kanssa tahdo olla tekemisissä ja kerroinkin sen hänelle.

En ole uupunut, olen aina tykännyt puuhastella kaikenlaista ja nautin siitä, mutta välillä olen käyttänyt siivouspalvelua kyllä, kun on ollut oikein kiireistä. Miehelleni on vaikeaa, kun ei voi auttaa ja hänellä on siitä huono omatunto, joten tarjoaa aika ajoin apua siten kuin pystyy, juurikin tarjoutuu maksamaan erilaisia palveluja. Eläinten hoitoon saan helposti apua naapuruston lapsista (omat lapset ovat liian pieniä vielä) ja heille saa välillä väkisin antaa taskurahaa auttamisesta, kun heidän mielestään se on hyvä palkka, että saavat puuhastella eläinten kanssa. Meillä on myös hevosia, joten osan kanssa on sovittu (heidän vanhempiensa kanssa toki), että saavat ratsastaa palkaksi avusta. 

En usko, että äidilläni on hylkäämisen pelkoa lapsuudesta, mutta varmaksi en tietysti voi sanoa. On aina ollut todella raskas ihminen ja hänen kanssaan on äärimmäisen vaikea olla, hänen kaikki lyhyet ystävyyssuhteensa ovat loppuneet hänen takiaan ja sitten on liimautunut minuun. Olen myös lapsesta asti joutunut toimimaan hänen terapeuttinaan.

Ap

Vierailija
18/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin oma äiti joka on välillä kuin liimattu siskossani koska äitillä ei ole yhtään kaveria. Mutta ei siskoa voi aina pitää kaverina kun sekin löytää jossain vaiheessa miehen sekö perustaa perheen.

Äitini haukkunut kaikkia lastensa puolisoita. On hyvin kateellinen kaikesta ja omistushaluinen omista tavaroistaan. Mutta sanoisin että ap:n äiti tuntuu vielä pahemmalta jos vaatii eroamaan. Aika rajua ehdottelua.

Perheesi on tärkeämpi. Hyvä ettet anna äitisi pompottaa.

Sukulaisella leikattiin useampi pullistuma selästä. Selvisi leikkauksesta hienosti ja toipui

Vierailija
19/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti nyt jätät miehes ja muutat äitin kanssa asumaan takas ja elät elämäsi onnellisena loppuun asti. =)

Vierailija
20/35 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kuin oma äiti joka on välillä kuin liimattu siskossani koska äitillä ei ole yhtään kaveria. Mutta ei siskoa voi aina pitää kaverina kun sekin löytää jossain vaiheessa miehen sekö perustaa perheen.

Äitini haukkunut kaikkia lastensa puolisoita. On hyvin kateellinen kaikesta ja omistushaluinen omista tavaroistaan. Mutta sanoisin että ap:n äiti tuntuu vielä pahemmalta jos vaatii eroamaan. Aika rajua ehdottelua.

Perheesi on tärkeämpi. Hyvä ettet anna äitisi pompottaa.

Sukulaisella leikattiin useampi pullistuma selästä. Selvisi leikkauksesta hienosti ja toipui

Äitini tosiaan tehnyt ihan samaa minulle, kaikissa oli aina se vika, että kyllä hän tietää ettei tämä poika/mies sovi minulle, hän vai tietää, ikinä ei suostunut tarkemmin kertomaan. Muistan kun yksi lukuisista kerroista, kun yritti saada minua eromaan miehestäni, soitti minulle ja kertoi, että mieheni takia minut irtisanottiin työstäni. Kysyin syytä, mutta sanoi vain, että hänellä on omat lähteensä, hän ei halua kertoa, koska viestintuoja aina a*mmutaan ja saan tietää kyllä joskus. Minut irtisanottiin yt:ssä. 

Minulla ei ole epäilystäkään siitä, että mieheni ei kuntoutuisi, vaikka aikaa se tietysti vaatii, mutta mihin tässä kiire olisi. Elämä on elämistä varten, vaikkei se aina olisi yhtä juhlaa.

Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi