Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mielenterveysongelmien vuoksi ollut saikulla 259 päivää, kysy mitä vaan

Vierailija
26.09.2019 |

Lupaan vastata rehellisesti. Ongelmani ovat vakavia ja hankalia.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla siis työpaikka, johon palata?

Ei, olen opinnoista sairaslomalla. Pitäisi palata opintoihin joskus. Niistä ollut 2,5v poissa.

Vierailija
22/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on sos tilanteiden pelko? Itselläni myös. Onko sulla miestä?

On sos tilanteiden pelko ja ollit poikaystävä 7 vuotta, emme asu yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin epäreilulta tuntuu että itse olen saanut todella paljon kuntoutusta ja hoitomuotoja masennukseen mutta sinä joudut olemaan ilman mitään. Olisiko sinulla ketään auttavaa tahoa, joka pystyisi sinua auttamaan kuntoutusmahdollisuuksien selvittelyssä? Tiedän että esim. terapeuttia voi olla hankalaa jaksaa yksin etsiä pahimmassa vaiheessa.

Vierailija
24/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on sos tilanteiden pelko? Itselläni myös. Onko sulla miestä?

On sos tilanteiden pelko ja ollit poikaystävä 7 vuotta, emme asu yhdessä.

Mutta MIKSI? Mitä pelkäät että esim kaupassa tapahtuisi jos menisit sinne?

Vierailija
25/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on litanian diagnooseja, mutten ole päivääkään saikuttanut mielenterveysongelmieni vuoksi. Olen lukenut kirjallisuutta ja hoitanut itseäni läsnäoloharjoituksilla ja olemalla myötätuntoinen itselle.. ja lääkityksellä ikävä kyllä.

Että turhaan saikuttelet. Paraneminen pitää lähteä itsestä!

Niin että parannun psykoosistani kunhan vaan läsnäolen ja sitten äänet ja harhat loppuvat?

Kyllä. Jokaisella ihmisellä on ääniä päässään. Olen itse harhainen itseni suhteen. Minulla on paljon vääristyneitä harhoja muta tiedostan ne ja osaan elää niiden kanssa. Ne ovat kyllä vähentyneet kun olen hyväksynyt ja tarkkaillut niitä ” sivullisen silmin”

Vierailija
26/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on litanian diagnooseja, mutten ole päivääkään saikuttanut mielenterveysongelmieni vuoksi. Olen lukenut kirjallisuutta ja hoitanut itseäni läsnäoloharjoituksilla ja olemalla myötätuntoinen itselle.. ja lääkityksellä ikävä kyllä.

Että turhaan saikuttelet. Paraneminen pitää lähteä itsestä!

Kannattaisi yrittää jakaa sitä myötätuntoa myös muille kuin itselle. Vaikka ilkeä trollihan sinä olet.

Vierailija
27/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään pitkäaikaissairaus ei pysy hallinnassa ilman omaa panosta ja elämäntapojen tarkistusta. Verenpaine, diabetes, astma... Kaikkien hoitoon täytyy itse osallistua ottamalla määrätyt lääkkeet ja elämällä terveellistä elämää. Toki täytyy saada hoitoa ja kuntoutusta, mutta täytyy myös itse osallistua. Täällä ja muutenkin tunnutaan ajattelevan, että mt-diagnoosin kanssa on parasta vaan jäädä kotiin makoilemaan, se paranee jos paranee, siihen ei voi itse vaikuttaa. Kaikki kehotukset aktivoitua ovat muka vain syyllistystä ja painostamista.

Vierailija
28/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään pitkäaikaissairaus ei pysy hallinnassa ilman omaa panosta ja elämäntapojen tarkistusta. Verenpaine, diabetes, astma... Kaikkien hoitoon täytyy itse osallistua ottamalla määrätyt lääkkeet ja elämällä terveellistä elämää. Toki täytyy saada hoitoa ja kuntoutusta, mutta täytyy myös itse osallistua. Täällä ja muutenkin tunnutaan ajattelevan, että mt-diagnoosin kanssa on parasta vaan jäädä kotiin makoilemaan, se paranee jos paranee, siihen ei voi itse vaikuttaa. Kaikki kehotukset aktivoitua ovat muka vain syyllistystä ja painostamista.

Olin töissäkin mutta sain psykoosin siitä.

Vierailija
29/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut hakea kuntoutustuelle (määräaikainen eläke)?  Psykoottiselle myönnetään yleensä kuntoutustuki.

Vierailija
30/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut hakea kuntoutustuelle (määräaikainen eläke)?  Psykoottiselle myönnetään yleensä kuntoutustuki.

En ole, ehkä pitäisi

Vierailija
31/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut mt-ongelmien takia eläkkeellä 2 vuotta, sitä ennen olin melkein 10 vuotta saikulla/kuntoutustuella. Täyttä persettähän tää on, mutta näillä mennään. Mieluummin kävisin kyllä töissä ja eläisin normaalia elämää.

Vierailija
32/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen lääkitys?

Vierailija
33/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen lääkitys?

Sertralin

Atarax

Risperdoni

Olantsapiini

Bentsoja en halua ettei tule riippuvuutta

Vierailija
34/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sun lemppari pokemon?

Vierailija
35/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös mietin tässä itse hoitajana että miten on, vaarantuisiko potilasterveys jos menisin sinne psykooseissa hillumaan🤔 voisin tietysti ottaa itseäni niskasta kiinni ja olla tietoisesti läsnä esim lääkkeenjaon aikaan?

Vierailija
36/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sun lemppari pokemon?

Pikachu

Vierailija
37/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myös mietin tässä itse hoitajana että miten on, vaarantuisiko potilasterveys jos menisin sinne psykooseissa hillumaan🤔 voisin tietysti ottaa itseäni niskasta kiinni ja olla tietoisesti läsnä esim lääkkeenjaon aikaan?

Varmasti vaarantuisi koska vainot, esim uskot jonkun haluavan myrkyttää sinut

Vierailija
38/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillan, mutta en haluaisi olla pomosi, koska tunnen halua päästä sinusta eroon, ja palkata jonkun joka tekee töitä.

Vierailija
39/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin epäreilulta tuntuu että itse olen saanut todella paljon kuntoutusta ja hoitomuotoja masennukseen mutta sinä joudut olemaan ilman mitään. Olisiko sinulla ketään auttavaa tahoa, joka pystyisi sinua auttamaan kuntoutusmahdollisuuksien selvittelyssä? Tiedän että esim. terapeuttia voi olla hankalaa jaksaa yksin etsiä pahimmassa vaiheessa.

Yleensä nämä erittäin pitkään saikuttaneet on niitä joille ei kelpaa mikään, kun ei tehdäkään kaikkea ihan just niin kuin prinsessa ite haluaa ja joutuu menemään mukavuusalueen ulkopuolelle. Kyllä niille on tarjottu vaikka ja mitä, mutta eivät ole halunneet sitoutua.

Vierailija
40/66 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillan, mutta en haluaisi olla pomosi, koska tunnen halua päästä sinusta eroon, ja palkata jonkun joka tekee töitä.

Opiskelen yliopistossa, olen saikulla sieltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi