Kertokaa kauppojen, myyjien tms niksit puristaa ylimääräisiä euroja asiakkailta
Tuntuiko kun tulit kotiin siltä että maksoit aivan liikaa jostakin tuotteesta? Millä keinoilla saivat sinut haksahtamaan?
Ja kertokaa myös niksejä saada tuotteita halvalla.
Kommentit (35)
https://www.adlibris.com/fi/kirja/vaikuttamisen-psykologia-9789529367320
Tuo kannattaa lukea jos aihe kiinnostaa enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä koskaan mene liikkeeseen ostamaan laitetta ellet ole jo ennalta päättänyt minkä laitteen ostat.
Kaikkien myyjien tehtävä on aina yrittää myydä asiakkaalle mahdollisimman kallis tuote.
Aikanaan kun tauluteeveet alkoivat yleistyä isäni meni ostamaan tarjoustelkkaria 399;-.
Tuli sitten kotiin 1400 telkkarin kanssa, kun myyjä vakuutti että se on niin hyvä.
Hieman myöhemmin oli saman telkun 2019 malli tarjouksessa. Kaveri kysyi saisiko hyvitystä hinnan erotuksen verran. Eivät suostuneet.
Kaveri oli liian laiska palauttamaan sen. Sen varaan ne siellä verkkokaupassa varmaan olivat laskeneetkin.
Se ymmärrettävästi ärsyttää, jos huomaat että ostamasi tuote on seuraavalla viikolla tarjouksessa. Mutta mitä siitä tulisi, että jokaisen firman tarjoustuotteista kaikki asiakkaat tulisivat seuraavalla viikolla vaatimaan hinnanerotuksen verran hyvitystä? Oletko ihan tosissasi, että liikkeen asiakaspalvelu on huonoa jos tuo ei toteudu?
Ehkä sinun ei kannata ostaa yhtään mitään normaalihintaista vaan odottaa suoraan niitä alennuksia, jos kantasi on tuo 😄
CM: "Tarjoukset eivät ole päivittyneet kassajärjestelmään." Nykyään tarkistan aina kuitin, niin tavallinen tuo tekninen virhe on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä koskaan mene liikkeeseen ostamaan laitetta ellet ole jo ennalta päättänyt minkä laitteen ostat.
Kaikkien myyjien tehtävä on aina yrittää myydä asiakkaalle mahdollisimman kallis tuote.
Aikanaan kun tauluteeveet alkoivat yleistyä isäni meni ostamaan tarjoustelkkaria 399;-.
Tuli sitten kotiin 1400 telkkarin kanssa, kun myyjä vakuutti että se on niin hyvä.
Sama tapahtui kaverille. Meni verkkokauppa.com iin ostamaan 399e lg telkkarin. Myyjä puhui ympäri ostamaan melkein tuplasti kalliimman marginaalisesti paremman mallin. Eikä edes ollut 2019 vuosimalli vaan vanha.
Hieman myöhemmin oli saman telkun 2019 malli tarjouksessa. Kaveri kysyi saisiko hyvitystä hinnan erotuksen verran. Eivät suostuneet.
Kaveri oli liian laiska palauttamaan sen. Sen varaan ne siellä verkkokaupassa varmaan olivat laskeneetkin.
Kysyi, saisiko hän hyvitystä hinnan erotuksen verran? Jälkikäteen?
Hupaisaa.
Mulla on puhelimessa kuva siitä mitä ostan. Jos myyjä alkaa muuta tyrkyttämään, mä sanon "ei tule mulle, pyydettiin ostamaan tämä".
😁
Vierailija kirjoitti:
Kassojen lähellä on syystä suklaapatukoita ja muita herkkuja. Ei ehkä tulisi muuten ostaneeksi, mutta kun siinä jonottaessa joutuu katsomaan niitä, tulee helposti himo.
Tupakkaa, olutta ja sipsejä, jotta heikot ihmiset haksahtaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tapahtui kaverille. Meni verkkokauppa.com iin ostamaan 399e lg telkkarin. Myyjä puhui ympäri ostamaan melkein tuplasti kalliimman marginaalisesti paremman mallin. Eikä edes ollut 2019 vuosimalli vaan vanha.
Hupaisaa.
On tuota pyydetty omenoistakin ;D
Eilen ostin puolalaisia omenoita ja taas kassa oli ottanut hinnan kaksi euroa kilohinnaltaan kalliimpien luomuomenien mukaan. Lidlissä siis, siellähän ei itse punnita noita hevi-ostoksia. Katsoin kuittia vasta kotona. Aina pitäisi tsekata siinä kassalla jo, mutta niin se vaan unohtuu. En kuitenkaan usko, että tahallaan tekevät tuota, eihän kassa siitä mitään hyödy? Mutta kyllä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa.
Onhan se hupaisaa, mutta aina kannattaisi kuitenkin kysyä (jos siis ale tulee ihan lyhyen ajan sisällä), koska toisinaan sen erotuksen voi saadakin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassojen lähellä on syystä suklaapatukoita ja muita herkkuja. Ei ehkä tulisi muuten ostaneeksi, mutta kun siinä jonottaessa joutuu katsomaan niitä, tulee helposti himo.
Heitit ikään kuin ensimmäisen kiven. Eikö sinulla ole heikkouksia ollenkaan?
Sehän aivan asiakkaan omassa valinnassa, mitä kaikkea suostuu ostamaan. Ei myyjä niitä pakolla myy.
Ja 23 on oikeassa, ja myyjillä on lisäksi sellaista tietoa laitteesta ja sen käytöstä, mitä ostajalla ei välttämttä ole ollenkaan, vaikka niin itse luulee.
Tosi on tuokin, että halvimmista laitteista saa parhaat katteet, kun liike on ostanut sen sisään halvalla, niin liike pystyy tällöin korottamaan myyntihintaa lujasti.
Toisin on kalleimmilla tuotteilla, niiden hintaa ei ole varaa juuri korottaa.
Itse olen aina saanut elektroniikkaliikkeissä ammattitaitoista ja erinomaista palvelua ja ohjeita ja neuvontaa.
Usean kaljamerkin 6- ja 8-päkit ovat useita euroja kalliimpia kuin samat tölkit irtonaisina ostettuna.
Olin ostamassa avattua 8-päkkiä, jolloin tölkit ovat "irtotölkkejä", mutta myyjä yritti saada monta euroa kalliimman hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Usean kaljamerkin 6- ja 8-päkit ovat useita euroja kalliimpia kuin samat tölkit irtonaisina ostettuna.
Olin ostamassa avattua 8-päkkiä, jolloin tölkit ovat "irtotölkkejä", mutta myyjä yritti saada monta euroa kalliimman hinnan.
Tämä ei ole kauppojen oma juttu vaan lainsäädännöstä. Alkoholia ei saa myydä paljousalennuksella, joten ne päkkipakkaukset ovat kalliimpia kuin irtonaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitit ikään kuin ensimmäisen kiven. Eikö sinulla ole heikkouksia ollenkaan?
Ihmisistä heikkoja on noin 99,99 prosenttia, joten tietenkin kuulun joukkoon.
Ei suinkaan aina, myyn itse elektroniikkaa ja meillä ei ole minkäänlaista ohjeistusta myydä mahdollisimman kallista tuotetta. Minun palkkioon ei vaikuta onko se hinnaltaan 90€ vai 1600€. Kaikissa kalleimmissa tuotteissakaan ei kate ole kummoisen hyvä, niin että liikkeellä olisi intressejä tuputtaa niitä kalleimpia laitteita. Sen sijaan lisäpalveluja eli mm. liittymää on tarkoitus tarjota mukaan.