Miksei psykoosipotilaiden aiheuttamasta kuormituksesta läheisille ei saa puhua
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kaverini kerrostalonaapurit pelkäävät häntä. Surullista, että vanha mies pelkää ja kärsii naapurissa kaverini harhaisuudesta.
Samoin siellä vanhemmat pelkäävät pienten lastensa puolesta. Kaverini huutaa ja möykkää öisin. Käy joskus soittelemassa ovikelloja.
Surullista, että hän ei silti suostu käyttämään lääkkeitä eikä käy missään hoidossa. Naapurit hänet viimeksi toimittivat, mutta on taas siellä
Lisään vielä, että säilöö välillä jätepussejaan käytävässä. Lapsensa on isällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro? Olen itse psykoosipotilas ja haluaisin tietää miten voin vähentää kuormitusta?
Hankkimalla itsellesi asiaankuuluvan lääkityksen ja muun hoidon.
(ei soittelemalla, tekstaamalla ja käymällä ovella haukkumassa oman mielen tuottamien harhojen perusteella yötä päivää.)
Oletko miettinyt miten pahalta psykoosissa olleesta saattaa tuntua sen jälkeen kun on sekoillut psykoosissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro? Olen itse psykoosipotilas ja haluaisin tietää miten voin vähentää kuormitusta?
Hankkimalla itsellesi asiaankuuluvan lääkityksen ja muun hoidon.
(ei soittelemalla, tekstaamalla ja käymällä ovella haukkumassa oman mielen tuottamien harhojen perusteella yötä päivää.)
Oletko miettinyt miten pahalta psykoosissa olleesta saattaa tuntua sen jälkeen kun on sekoillut psykoosissa?
Miksi sellainen sitten jättää hyvin voidessaan tahallaan lääkkeensä käyttämättä, kun hyvin tietää kokemuksesta, että loppujen lopuksi joutuu taas pakkohoitoon.
En voi käsittää. Jos on ollut pakkohoidossa vaikka jo 5 kertaa, miksi jälleen toistaa saman virheen ja jättää lääkkeensä ottamatta (sivuvaikutusten takia). Ihminen tietää kyllä, että taas on sama edessä. Me kaverit siitä häntä muistutamme, mutta mikään ei auta. Kierre jatkuu.
Kaverini kerrostalonaapurit pelkäävät häntä. Surullista, että vanha mies pelkää ja kärsii naapurissa kaverini harhaisuudesta.
Samoin siellä vanhemmat pelkäävät pienten lastensa puolesta. Kaverini huutaa ja möykkää öisin. Käy joskus soittelemassa ovikelloja.
Surullista, että hän ei silti suostu käyttämään lääkkeitä eikä käy missään hoidossa. Naapurit hänet viimeksi toimittivat, mutta on taas siellä