Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä enää yhtään lapsiperheaamua!

pinna poikki
26.09.2019 |

On kouluikäisiä ja alle kouluikäisiä lähtijöitä. Koskaan ei rauhallista ja positiivista tunnelmaa, vaan aina on jollain huono aamu, joka pilaa kaikkien muidenkin etenemisen, fiiliksistä puhumattakaan. On yritetty ennakoida, aikatauluttaa, antaa aikaa, mennä rutiinien mukaan, mutta homma ei vaan toimi. Tuhansia tällaisia aamuja takana ja tuhansia lisää edessä? Miten te muut saatte homman toimimaan ja selviätte aamuista täysjärkisinä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen herätys jos ei ole herännyt itse, hampaiden harjaus, vaatteet päälle ja menoksi. Itse olen aamuvirkku joten olen ylhäällä pari tuntia jo ennen kuin tarvitsee toimia 😄

Vierailija
22/29 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisin ongelman niin että aloin lähteä töihin jo seitsemäksi, ja mies hoitaa aamut lehmänhermoillaan. Minä sitten ehdin jo kolmen jälkeen päiväkotilaisia hakemaan ja koululaisten läksyjä katsomaan. Paras ratkaisu ikinä! En ole aamuihminen.

Tämä olisikin hyvä. Meillä taas vientivuorot vaihtelee, ja 5-vuotias tuntuu aamuisin kivireeltä kun minä edellytän että toimitaan ja ollaan ajoissa, isi taas antaa leikkiä joka välissä ja uhkailee asioilla joita ei toteuta (ja lapsi myöhästyy päiväkodin aamiaiselta ja isi bussista - toistuvasti). Onko yllätys että mulle vingutaan ja poljetaan jalkaa siitä että pukemaan tarkoittaa että pukemaan eikä ensin vartiksi leikkimään ja sitten pukemaan, ja hampaanpesulle tarkoittaa että hampaanpesulle eikä vartiksi leikkimään ja sitten hampaanpesulle.

Ehdottakaa nyt joku vielä että KESKUSTELLAAN miehen kanssa aiheesta, sitä en olekaan vielä tehnyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin välillä vääntöä, mutta helpoiten sujuu kun kasaan vaatteet ym jokaiselle lapselle pinoihin ja telkkari/kännykkä oikeus vasta kun on pesty hampaat, puettu ja syöty aamupala.

Herätän lapset klo 7 ja 7.45 lähtö. Nopeat ehtivät hetken katsoa piirrettyjä/ touhuta puhelimella ja hitaat ei ehdi.

Irtoaako ne siitä ruudulta ja selviytyy ulkovaatteisiin sovinnolla? Tuo kuulostaisi tavallaan tosi houkuttelevalta ja helpolta, mutta omilla lapsilla jonkun pelin tai ohjelman kesken jättäminen on vaikeaa ja sen jälkeen toiminta etanaakin hitaampaa.

Vierailija
24/29 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme lasta ja kyllä joskus aamut ovat hieman kaoottisia, jos joku lapsista on huonolla tuulella ja päättää pistää pakan sekasin, mutta aina ehditään ajallaan.

Ennakoin aina illalla lasten vaatteet, aamupalan ja tarkistan seuraavan päivän sääennusteen, että vedetäänkö jalkaan kumpparit vai lenkkarit. Pk ja koulureput myös valmiiksi pakattuina.

Kaikki aamut menevät samalla rutiinilla ja yleensä ilman suurempia ongelmia. Joskus nuorin "prinsessa-diiva" ei kelpuuta valitsemani vaatteita ja haluaa juuri ne mitkä ovat pesussa, mutta sekin on hyvin nopeasti setvitty, kun totean että toinen vaihtoehto on lähteä alasti :D

Vierailija
25/29 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin välillä vääntöä, mutta helpoiten sujuu kun kasaan vaatteet ym jokaiselle lapselle pinoihin ja telkkari/kännykkä oikeus vasta kun on pesty hampaat, puettu ja syöty aamupala.

Herätän lapset klo 7 ja 7.45 lähtö. Nopeat ehtivät hetken katsoa piirrettyjä/ touhuta puhelimella ja hitaat ei ehdi.

Irtoaako ne siitä ruudulta ja selviytyy ulkovaatteisiin sovinnolla? Tuo kuulostaisi tavallaan tosi houkuttelevalta ja helpolta, mutta omilla lapsilla jonkun pelin tai ohjelman kesken jättäminen on vaikeaa ja sen jälkeen toiminta etanaakin hitaampaa.

Kyllä ne irtoaa, koska minulla on ylin valta ruutuaikaan. Pystyn omasta puhelimesta hallinnoimaan lasten puhelimia, joten ilmoitan että 5min aikaa ja sitten pukemaan ulkovaatteita. Osaavat varautua, että peli loppuu. Joko vapaaehtoisesti tai sitten minun sulkemana.

Vierailija
26/29 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Vaikka on varattu kaikki valmiiksi, aamupalat valmiina, reput pakattu, nukuttu hyvin ja kaikki otettu huomioon, aamut on silti raskaita kun yksi on aina pahantuulinen, toinen auttamattoman hidas ja kolmas ihan kuutamolla, ihan kuin joka aamu tulisi yllätyksenä ne toimet.

Joka aamu tulee kiire vaikka lapsille on varattu 1,5 tuntia aikaa lähtemiseen, tästä syystä 12 vuotiaskin menee joka ilta 20.30 nukkumaan että saa unta tarpeeksi. Lapset herää usein jo ennen kellon soittoa joten unta tulee kyllä tarpeeksi. Minun aamut menee ihan vain muistutellessa että syö, pue, harjaa hampaat, joudu, kohta tulee kiire, nyt on jo kiire.

Nyt repesin ihan täysin, sillä tämä on juuri kuin meidän perheestä!!! Olisin voinut kirjoittaa itse joka ikisen sanan (paitsi lasten iät). Voi miten lohdullista, ettemme ole ainoita!

Vierailija
27/29 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen herätys jos ei ole herännyt itse, hampaiden harjaus, vaatteet päälle ja menoksi. Itse olen aamuvirkku joten olen ylhäällä pari tuntia jo ennen kuin tarvitsee toimia 😄

Kuulostaa hyvältä, mutta miten aamupala? Tai ei vissiin ole vie koulussa?

Vierailija
28/29 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä, mutta miten aamupala? Tai ei vissiin ole vie koulussa?

Ei oo koulussa, syö aamupalaa hoidossa. Joskus jos herää riittävän aikaisin ennen lähtöä niin syö kotona.

Vierailija
29/29 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kolme lasta ja kyllä joskus aamut ovat hieman kaoottisia, jos joku lapsista on huonolla tuulella ja päättää pistää pakan sekasin, mutta aina ehditään ajallaan.

Ennakoin aina illalla lasten vaatteet, aamupalan ja tarkistan seuraavan päivän sääennusteen, että vedetäänkö jalkaan kumpparit vai lenkkarit. Pk ja koulureput myös valmiiksi pakattuina.

Kaikki aamut menevät samalla rutiinilla ja yleensä ilman suurempia ongelmia. Joskus nuorin "prinsessa-diiva" ei kelpuuta valitsemani vaatteita ja haluaa juuri ne mitkä ovat pesussa, mutta sekin on hyvin nopeasti setvitty, kun totean että toinen vaihtoehto on lähteä alasti :D

Tätä aina kuulee, mutta meillä parikin kertaa on sama lapsi oikeasti lähtenyt yöpuvussa paikkaan X, kun ei maanittelu, järkeily eikä uhkailu laittanut vauhtia rattaisiin. Enää en viitsi sitä käyttää hänen kanssaan, kun tulee itselle ilkeä olo enkä tiedä, eikö hän oikeasti tajua, mitä tilanne edellyttäisi, tai ajatteleeko, että peli on jo menetetty, en yritä. Muut lapsemme toimivat vastaavissa tilanteissa aikuisen näkökulmasta loogisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme