Naisvaltaiset työpaikat ovat unelma verrattuna miesvaltaisiin työpaikkoihin.
Oman kokemukseni mukaan miehet ovat työelämässä paljon ilkeämpiä ja vähemmän avuliaita kuin naiset. Miehet muodostavat enemmän klikkejä, joissa puhutaan pahasti työtovereiden, erityisesti naisten, ulkonäöstä ja epäsuosittuja miehiä nälvitään. Muistuttaa yläkoulun koulukiusaamista.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat ihan hirveitä juorukelloja! Myös ihme vittuilijoita toisiaan kohtaan.
Hahaha. Keksikää lisää.
Miehet juoruilee ja kaikesta pitäisi päästä helpolla. Älkää menkö tytöt tekniselle alalle ainoaksi naiseksi, niitä juttuja ei jaksa kukaan täyspäinen nainen.
Tasa-arvoa on vain juhlapuheissa, miehet pitää toistensa puolia vaikka mikä olisi.
Miehet tietävät kyllä itsekin, kuinka pahasuisia ovat työpaikalla klikeissään esim. rumia naisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut niin monessa huonossa työpaikassa, että voi yleistää tyyliin: "miesvaltaiset paikat ovat sitä, naisvaltaiset paikat ovat tätä...", kannattaa ihan oikeasti kysyä itseltään: Miten minun työpaikassani on AINA huono ilmapiiri? Mikä on yhteinen tekijä? (Vinkki: se ei ole kollegojen sukupuoli.)
Ai koulukiusatunkin tulisi katsoa peiliin ensisijaisesti?
Olet siis sitä mieltä, että työntekijä ei ole vastuussa työpaikan ilmapiiristä? Sinun mielestäsi siellä ollaan kuin pikkulapsia, joilla ei ole mitään vastuuta mistään? No, juuri tuolla asenteella ei yhtäkään työpaikkaa voikaan muuttaa paremmaksi. Tarvitaan vain yksi tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut niin monessa huonossa työpaikassa, että voi yleistää tyyliin: "miesvaltaiset paikat ovat sitä, naisvaltaiset paikat ovat tätä...", kannattaa ihan oikeasti kysyä itseltään: Miten minun työpaikassani on AINA huono ilmapiiri? Mikä on yhteinen tekijä? (Vinkki: se ei ole kollegojen sukupuoli.)
Olet siis sitä mieltä, että työntekijä ei ole vastuussa työpaikan ilmapiiristä? Sinun mielestäsi siellä ollaan kuin pikkulapsia, joilla ei ole mitään vastuuta mistään? No, juuri tuolla asenteella ei yhtäkään työpaikkaa voikaan muuttaa paremmaksi. Tarvitaan vain yksi tuollainen.
No sano tuo työpaikkakiusatulle.
Minun kokemukseni miehistä työpaikalla on se, että ovat suorempia. Tilanteet selvitetään loppuun asti välittömästi niiden ollessa käynnissä. Naiset jäävät ikuisiksi ajoiksi hautomaan niitä asioita. Lisäksi miehet eivät puhu pahaa toisten selän takana. Jutut pyörivät ihan muissa asioissa kuin niissä ihmisissä, jotka eivät ole paikalla.
Toki poikkeuksia on, mutta voisin oman kokemukseni perusteella sanoa, että 80 % naisista on hankalia työtovereita ja vain 20 % miehistä.
Ennen kuin joku siihenkin takertuu, niin olen sangen ruma nainen. Lyhyt, lihava rillipää, joka ei meikkaa eikä pukeudu nätisti. Ainoat, jotka tästä ovat huomautelleet, ovat olleet naisia. Olen ylikiltti ja aina auttamassa muita, huumorintajuinen ja kohtelias. Miehet ovat ottaneet minut aina hyvin vastaan. Samaa en valitettavasti voi sanoa naisista.
Nyt olen töissä paikassa, jossa on melkein 40 miestä ja vain 5 naista. Ei klikkejä, ei kyräilyä, ei selkään puukottamista tai selän takana pahan puhumista. Täällä viihtyy hyvin. Vaihtuvuutta ei käytännössä ole, mitä nyt ajoittain joku jää eläkkeelle ja joskus tulee joku uusi taloon.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän näiden yleistäjien työpaikalla ole aina huono ilmapiiri vaan vain tietyn sukupuolen hallitessa, sehän on juuri se pointti.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset jutut mammoilla tänään.
Mahtaa olla raskasta elää noin täynnä vihaa.
Näillä ä m m i l l ä on taas kivasti psykoosit tulilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset jutut mammoilla tänään.
Mahtaa olla raskasta elää noin täynnä vihaa.
Näillä ä m m i l l ä on taas kivasti psykoosit tulilla.
Aijai, kuulostaa kyllä niin miesklikkien käyttämältä kieleltä.
Työkentelen hoitoalalla ja nykyisessä työpaikassa on aika 50/50 miehiä ja naisia, työilmapiiri on hyvä. Muilta aloilta ei ole kokemusta, mutta edelliset työpaikat on olleet naisvaltaisia ja ei voi kyllä kehua.
Kyllä mä sanon että naisvaltainen päiväkoti on painajaismaisin työpaikka missä oon ollu. Naiset osaa olla inhottavia. T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen työpaikka olisi painajainen. Onneksi saan olla naisena miesvaltaisessa työpaikassa.
Kertakaikkinen win-win -tilanne kaikille osapuolille. Oman kokemukseni (45 vuotta työelämässä niin mies- kuin naisvaltaisilla aloilla ja työpaikoilla) kaikkein karteltavimpia ovat juuri naiset, jotka niiiiin tykkäävät miehistä, kun ne miehet ei juorua (no eipä) ja ovat niiiin rehtejä, eivätkä ollenkaan niin kateellisia kuin naiset, jotka on ihan hirveitä käärmeitä jne jne
Ja lähes poikkeuksetta nämä naiset on itse olleet niitä kateellisia toisten naisten kyttääjiä, arvostelijoita, ilkeilijöitä. On hyvä vain, että he pyrkivät miesten seuraan, siellä voivat purkaa keskenään naisvihaa, kun ne naiset on niiin kaameita. Heh.
Minäkin tykkään olla miesten kanssa. En kuvittele etteivät miehet juorua, kiusaa tai ole kateellisia. En myöskään "pura naisvihaa" kenenkään kanssa. Eikä minusta näe päällepäin että viihdyn paremmin miesten kanssa. Sinulla on outoja käsityksiä.
Hiljaisena puolierakkona vaan on helpompi ja kivempi olla miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sanon että naisvaltainen päiväkoti on painajaismaisin työpaikka missä oon ollu. Naiset osaa olla inhottavia. T. Nainen
Juuri näin. Etenkin hoitoala paha.
Minulla sama kokemus. Korkeakoulutettujen ala, monessa eri työpaikassa ollut ja miesvaltaisilla aloilla höykytystä, juoruilua ja vttuilua ja tökeröä nokittelua/p*niksen mittailuskaboja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tietävät kyllä itsekin, kuinka pahasuisia ovat työpaikalla klikeissään esim. rumia naisia kohtaan.
No kuka käskee olla ylipainoinen ja ruma ???
Eikö se silloin ole sama mennä sinne pururadalle hävittämään se ylipaino ja tekemään yleisesti asialle jotain, niin ei tarvitse rutista. Ei se ole mikään ihmisoikeus että kaikkien naisten tulisi saada tasapuoleisesti kohteliaisuutta ja huomiota. Eihän kaikki miehetkään saa rumuutensa takia pilua naisilta, edes niiltä rumilta. Ja samaa länkyttävät naiset silloinkin, ettei muka ole ihmisoikeus saada pilua. Jos haluaa saada jotain, tarvii antaa jotain. Kuin vaikeaa sen tajuaminen voikaan oikein olla ??
:'D Kiitos kun tulit todistamaan ketjun pointteja todeksi. Tän paremmin sitä ei oikein voisi tehdäkään.
Olen töissä miesvaltaisella alalla ja minua kohdellaan kuin kuningatarta! Ikinä ei ole kukaan sanonut pahasti tai alentavasti. Mistään ahdistelusta ei tietoakaan. Kiittävät vuolaasti kun autan jossain asiassa (=teen työtäni). Olen saanut jopa kukkia ja suklaata, ihan muuten vaan. Illanvietoissa miehet tanssittavat ja juttelevat minulle hymy korvissa. Joskus olen vähän ihmetellytkin, miten minulle ollaan niin ihania. Ikää on 40v, ei mallin kroppaa, mutta en sentään mikään suohirviökään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen työpaikka olisi painajainen. Onneksi saan olla naisena miesvaltaisessa työpaikassa.
Kertakaikkinen win-win -tilanne kaikille osapuolille. Oman kokemukseni (45 vuotta työelämässä niin mies- kuin naisvaltaisilla aloilla ja työpaikoilla) kaikkein karteltavimpia ovat juuri naiset, jotka niiiiin tykkäävät miehistä, kun ne miehet ei juorua (no eipä) ja ovat niiiin rehtejä, eivätkä ollenkaan niin kateellisia kuin naiset, jotka on ihan hirveitä käärmeitä jne jne
Ja lähes poikkeuksetta nämä naiset on itse olleet niitä kateellisia toisten naisten kyttääjiä, arvostelijoita, ilkeilijöitä. On hyvä vain, että he pyrkivät miesten seuraan, siellä voivat purkaa keskenään naisvihaa, kun ne naiset on niiin kaameita. Heh.
Tämä on ihan totta. Muistan jo opiskeluajoilta tytön, joka palvoi miehiä ja alallamme opiskelevia poikia ja vihasi milloin ketäkin tyttöä /naisopettajaa milloin milläkin syyllä. Korosti innokkaasti aina olevansa "yksi jätkistä" ja erilainen kuin muut tytöt, jotka olivat kamalia ja mitä tyttömäisempi tai naisellisempi joku oli, sen pahempi. Hauskinta tässä oli, että ko henkilö itse oli pahin esimerkki prinsessa ja herne-syndroomasta mitä koskaan olen tavannut ja käytti kaikkia mahdollisia toksisen feminiinisyyden ilmentymiä manipuloidessaan, eristäessään ja pompotellessaan muita :D Ihan kuin joku sketsihahmo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Nämä "hyvä jätkä" naiset ovat suurimpia misogynisteja, jotka käyttävät joka tilaisuuden hyväkseen haukkuakseen muita naisia.