Naisvaltaiset työpaikat ovat unelma verrattuna miesvaltaisiin työpaikkoihin.
Oman kokemukseni mukaan miehet ovat työelämässä paljon ilkeämpiä ja vähemmän avuliaita kuin naiset. Miehet muodostavat enemmän klikkejä, joissa puhutaan pahasti työtovereiden, erityisesti naisten, ulkonäöstä ja epäsuosittuja miehiä nälvitään. Muistuttaa yläkoulun koulukiusaamista.
Kommentit (61)
Nämä miesklikit eivät myöskään tervehdi aamulla epäsuosittuja työkavereita.
Miehet ovat ihan hirveitä juorukelloja! Myös ihme vittuilijoita toisiaan kohtaan.
Painajainen ei ole unelman synonyymi.
Sellaiset jutut mammoilla tänään.
Mahtaa olla raskasta elää noin täynnä vihaa.
Naisvaltainen työpaikka olisi painajainen. Onneksi saan olla naisena miesvaltaisessa työpaikassa.
Mieheni oli opiskeluaikoinaan vankilassa kesävartijana. Kertoi, että vanhemmat miesvartijat eivät yhtään neuvoneet tai auttaneet tulokkaita. Aika ilkeää.
Ole homo, nii joudut työpaikan miesten yleiseksi pilkankohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen työpaikka olisi painajainen. Onneksi saan olla naisena miesvaltaisessa työpaikassa.
Kertakaikkinen win-win -tilanne kaikille osapuolille. Oman kokemukseni (45 vuotta työelämässä niin mies- kuin naisvaltaisilla aloilla ja työpaikoilla) kaikkein karteltavimpia ovat juuri naiset, jotka niiiiin tykkäävät miehistä, kun ne miehet ei juorua (no eipä) ja ovat niiiin rehtejä, eivätkä ollenkaan niin kateellisia kuin naiset, jotka on ihan hirveitä käärmeitä jne jne
Ja lähes poikkeuksetta nämä naiset on itse olleet niitä kateellisia toisten naisten kyttääjiä, arvostelijoita, ilkeilijöitä. On hyvä vain, että he pyrkivät miesten seuraan, siellä voivat purkaa keskenään naisvihaa, kun ne naiset on niiin kaameita. Heh.
Mulla myös ikäviä kokemuksia miesvaltaiselta alalta. Ehkä, jos itse sattuisi olemaan samaa ikäluokkaa tai edes nätti, siellä olisi siedettävä olla töissä. Rumana naisena olet yleinen vitsi etkä pääse ”porukoihin”. Kiva, jos muilla on toisenlaisiakin kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Omalle miesvaltaiselle osastolle on naisia jonossa naisvaltaiselta osalta. Hyvin nämä naiset meidän porukassa viihtyy, kun suhde on 1:10. Sitä en tiedä mitä tapahtuisi, jos suhde olisi 1:1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertakaikkinen win-win -tilanne kaikille osapuolille. Oman kokemukseni (45 vuotta työelämässä niin mies- kuin naisvaltaisilla aloilla ja työpaikoilla) kaikkein karteltavimpia ovat juuri naiset, jotka niiiiin tykkäävät miehistä, kun ne miehet ei juorua (no eipä) ja ovat niiiin rehtejä, eivätkä ollenkaan niin kateellisia kuin naiset, jotka on ihan hirveitä käärmeitä jne jne
Ja lähes poikkeuksetta nämä naiset on itse olleet niitä kateellisia toisten naisten kyttääjiä, arvostelijoita, ilkeilijöitä. On hyvä vain, että he pyrkivät miesten seuraan, siellä voivat purkaa keskenään naisvihaa, kun ne naiset on niiin kaameita. Heh.
Juuri siksi tykkään olla miesvaltaisessa työpaikassa, koska olen työpaikalla tekemässä töitä enkä kyttäilemässä ja kadehtimassa ketään.
Miehet myös saattavat olla hyvin mukavia nuorelle ja nätille työkaverille, mutta keski-ikäiselle naiselle jopa v***uilla tämän iästä.
Naisvaltaisilla työpaikoilla on ehkä dramaattisempi maine, koska ongelmista ylipäänsä puhutaan. Miesvaltaisilla aloilla kiusataan surutta, kunnes kiusattu lopettaa työt.
Meillä ainakin mukaville täti-ihmisille miehet on aina kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Miehet myös saattavat olla hyvin mukavia nuorelle ja nätille työkaverille, mutta keski-ikäiselle naiselle jopa v***uilla tämän iästä.
Ihan turhaa yleistystä. Kerrot vain omista kokemuksistasi. Miksi annat muiden veetuilla?
Jos on ollut niin monessa huonossa työpaikassa, että voi yleistää tyyliin: "miesvaltaiset paikat ovat sitä, naisvaltaiset paikat ovat tätä...", kannattaa ihan oikeasti kysyä itseltään: Miten minun työpaikassani on AINA huono ilmapiiri? Mikä on yhteinen tekijä? (Vinkki: se ei ole kollegojen sukupuoli.)
Oliko tämän tarkoitus olla ironiaa?
Vierailija kirjoitti:
Ole homo, nii joudut työpaikan miesten yleiseksi pilkankohteeksi.
Eipä ole ollut pienintäkään ongelmaa, ainakaan täällä Pohjois-Suomessa.
Tämä on totta.
Miehisillä työpaikoilla myös työpaikkajuoruilu yms. toisista selän takana pahaa puhuminen on yleisempää. Vaikka yleisesti ajatellaan toisin.