Mies haluaisi vauvan nimeksi Arvo, minä en osaa kuvitella nimeä vauvalle
Vielä kolme kuukautta syntymään jos kaikki menee kuten suunniteltu on. Mutta jotenkin en osaa nähdä pientä kurttuista palleroa "Arvona"
Tottuisikohan tuohon ajan kanssa?
Kommentit (169)
Todennäköisesti totut ajan kanssa, mutta kannattaa varautua että hetki siinä saattaa kuitenkin kestää.
Omalle lapselleni tuli vähän samanlaisessa tilanteessa annettua nimi, joka oli ihan hyvä, perinteinen suomalainen nimi myös, mutta minusta vauvamme ei "näyttänyt nimeltään". Hänen syntymästään asti minulla oli ollut mielessä toinen nimi, jolta hän mielestäni näytti. Päädyimme kuitenkin siihen perinteiseen suomalaiseen nimeen ja kaduin asiaa aika paljon heti nimeämistilaisuuden jälkeen seuraavat pari kuukautta.
Sitten vauvan ollessa 5kk eräs sukulaiseni kuoli, jolla oli lähes sama nimi kuin vauvallamme. Silloin se loksahti paikalleen, että kyllä tämä nimi sopii vauvallamme. Nyt nimellä on tavallaan joku tarkoitus.
Tunnen erään, jonka taaperoikäinen lapsi on nimeltään Arvo.
Vierailija kirjoitti:
Arvon mekin ansaitsemme.
Täysin samaa mieltä. Hänen kanssa olisi myös helppo käydä Arvokeskustelua,
Ymmärrän sua, eka mielikuva Arvosta on vanha ukko. Itse asiassa tiedän tasan yhden Arvon, ja hän sattuu olemaan kuvottava irstas vanha ukko, joka tiirailee nuoria naisia. Nimi on mielestäni pilalla, mutta jos ei tunne tuollaisia Arvoja, nimi voi olla jonkin mielestä ihan hyväkin...
Sitten on tärkeää, että kouluiässä Arvolla on penaali.
Toki valitsette nimen, joka molempia miellyttää, mutta Arvo on tosi söpö ja hyvä nimi!
No anna sille lapselle nimeksi sitten vaikka Tutteli. Siinähän sitten kutsut aikanaan keski-ikäistä äijää sillä nimellä.
Arvo on ihana nimi.
Mielestäni Arvo on aivan ihana nimi. Miehelläsi on hyvä maku!
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään, jonka taaperoikäinen lapsi on nimeltään Arvo.
Minä myös. Arvo on tosi kiva nimi ja "käy" minkä ikäiselle tahansa!
Pappani nimi oli Arvo, mutta sopii oikein hyvin tähänkin päivään.
Vierailija kirjoitti:
Arvid
Artur
Aarni
Aaro
Arto
En itse pahemmin pidä Arvosta, mutta Aarni kävisi hyvin toisena nimenä vaikka Samuelille =).
Ei A.p.
Olisiko mahdollista etunimi joka sointuisi hyvin Arvon kanssa? Pistäisi Arvon 2.etunimeksi
Tyyliin: Onni Arvo Juhani tms
Kiva nimi, kunhan sukunimenne ei ala Pe-alkuisesti. Arvo Penttinen jne.
Eräs sukulaismies on Armas Arvo Aarre ja siskonsa Lempi Lemmitty Helmi. Ei kuulemma mikään toivenimi lapselle kummallakaan.
Arvo on hieno nimi. Enoni oli Arvo.
Älä suostu, lapsi pitää nimetä äidin toiveiden mukaan. Ehkä joku ulkkis nimi.
Arvohan on just hyvä!
Veljelle nimeksi Aarre, Sulo, Onni, Jalo tai Toivo. Jos haluaa näitä merkitys-nimiä.
Tasa-Arvo