Töihin pukeutuminen
Kummastuttaa lukea silloin tällöin, kuinka työpaikoille vaaditaan jotain erityistä pukeutumista! Ymmärrän toki sairaalat, poliisi, palokunta jne. joissa on työasut, mutta että ihan tavalliseen toimistoon vaaditaan tietynlaista pukeutumista. Eikö se oo jo aika vanhanaikaista - jotain 70-lukua?
Olen IT-ja tietoliikennealalla ollut jo pian kolmekymmentä vuotta - isoissa firmoissa ja nyt keskisuuressa firmassa. Koskaan ei ole vaadittu mitään pukeutumista. Itselläni kesällä shortsit ja t-paita, talvella farkut ja huppari. Jalkineina on reinot sisätiloissa. Samalla tavalla pukeutuu niin pomot kuin harjoittelijatkin.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suomalaisilla on vikana kun ei jakseta edes pitää huolta ulkoisesta habituksesta, eikö siitä tule itselleenkin hyvä olo kun on huoliteltu ja on pikkasen panostanut pukeutumiseen? Ai että hupparissa ja reinoissa työpaikalla..apua. En vaan tajua mikä huolitellussa habituksessa on niin vaikeaa.
Suomalainen nainen panostaa tekoripsiin ja hiusglitteriin enemmän kuin aitoon huoliteltuun olemukseen mm. klassisten laatuvaatteiden muodossa.
Ja suomalainen mies panostaa farkkuihin, huppareihin ja tennareihin.
Sekin on paljon parempaa kuin jos mies panostaisi itseruskettavaan ja partakoruihin. Farkuissa ja tennareissa voi näyttää aivan huolitellulta.
Mutta kun ei näytä kuin poikkeustapauksissa. Suomalainen mies on keskimäärin tyylitön.
Olen muuten pari kertaa nähnyt partakoruja, ja ne kyllä sopivat kantajilleen.
Riippuu siitä missä asioissa sinne menee (ts. omat vai työnantajan rahat kyseessä). Kovin kalliit vaatteet herättävät joissakin ajatuksen että minä se loppupeleissä nuokin maksan.