Olen ajatelut hypätä oravanpyörästä
Talo myyntiin, töistä irtisanoutuminen ja muutto johonkin muuttotappiokuntaan Lappiin. Vaatimatonta elämää yhteiskunnan tukiaisilla. On aikaa harrastaa ja elellä omaan tahtiin.
Kommentit (22)
Tuohon liittyen vähän nauratti Rinteen huolestuneisuus työelämän ulkopuolella olevista ihmisistä, joista ei tiedetä missä ne ovat, kun eivät saa työkkärirahaa. Eikö pitäisi olla tyytväinen etteivät kuppaa valtiota ja työttömiä riittää joista olla huolissaan.
Anna mennä, vaikka kokoomusprovo oletkin.
Do it! Uskon että olet onnellisempi vaatimattomassa mökissä kuin 90 % työssäkäyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon liittyen vähän nauratti Rinteen huolestuneisuus työelämän ulkopuolella olevista ihmisistä, joista ei tiedetä missä ne ovat, kun eivät saa työkkärirahaa. Eikö pitäisi olla tyytväinen etteivät kuppaa valtiota ja työttömiä riittää joista olla huolissaan.
Eivät myöskään tuota mitään.
Onko arkesi kunnossa nykyisellään? Kaikki osaset tasapainossa?
Minä pidän kyllä työstä mutta työkavereiden valtapeli ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syövät, juovat ja ostavat eli tuovat veroja yhteiseen kirstuun. Mutta eivät ota sieltä mitään mitä ei muutkin ottaisi lue terveydenhuolto, koulutus, yleisten teiden käyttäminen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko, että tuottaisivat? Mitä tuotteita tai palveluja sinä ajattelit ostaa heiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota mutta kuluttaa ja kulutuksellahan talouden rattaa pyörii, koska kulutuksesta tulee muille tuotettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Samat ajatukset täällä, tosin itse suuntaisin Pohjois-Karjalaan.
Itse menen Lappiin vapaan metsästysoikeuden vuoksi. Harrastusmahdollisuudet paranee huikeasti. Etelässä ei pääse metsästysporukoihin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, siis joku ideologinen käsite valtio on yksittäisen ihmisen yläpuolella. Miten humaani näkemys...
Juuri luin jutun tuosta uutisankkurista joka irtisanoutui ja lähtee autoilemaan etelään. Mahtavaa, että on rohkeita ihmisiä, jotka uskaltavat elää nyt-elämää eikä sitku joka ei välttämättä koskaan tule. Sitku kun jään eläkkeelle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa ilmeisesti on, joten se raha laitetaan tuottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaihtaisin farkut verkkarihousuun.
Ja joisin kaljaa auringonnousuun.
Kannattaa ensin varmistaa, että erottaa toisistaan oravanpyörän ja maailmanpyörän.
Itse olen monesti miettinyt samaa mutta täysin yhteiskunnan elättinä eläminen ei houkuta yhtään. Varsinkin kun se ei ole se helpoin tie. Ja varsinkin kun ajattelee sitä osaa ihmisistä jotka ovat joutuneet tahtomattaan tilanteeseen jossa joutuvat elämään ainoastaan yhteiskunnan tukien varassa.
Onneksi olen saanut ratkaistua asian niin että, voin parin vuoden päästä hypätä pois oravan pyörästä :)
Minä olen tehnytkin niin. Ensimmäinen askel oli lukion lopettaminen nuorena. Se oli hurjaa tajuta 17-vuotiaana, että nyt on omillaan. Sen jälkeen olen irtisanoutunut töistä, joka sekin oli aikamoinen hyppy. Pieniä irtiottoja ja kohta olet kokonaan irti oravanpyörästä.
Mielenkiinnolla odotan, mitä seuraavaksi tulee eteen. Ehkä ei tuu mitään.